تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803628240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک مسوول:ایستگاه های راه آهن درهیچ نقطه ای ازجهان خارج از شهرها ساخته نمی شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک مسوول:ایستگاه های راه آهن درهیچ نقطه ای ازجهان خارج از شهرها ساخته نمی شود قزوین - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی درپاسخ به درخواست مسوولان شهر تاکستان مبنی بر تغییر مسیر راه آهن ازداخل شهر به حاشیه آن گفت : در هیچ نقطه ای از جهان ایستگاه های مسافربری قطار درخارج ازحوزه شهری احداث نشده است.


سید "محسن پورسید آقایی" روزشنبه دربازدید ازطرح های در دست احداث راه آهن درتاکستان افزود: درتمام کشورها ازترکیه گرفته تا شهرهای اروپایی همانند برلین، ایستگاه های قطار بین شهری درپرترددترین نقطه قراردارند، زیرا حمل و نقل ریلی وقطارهای مسافربری با مردم سروکار داشته و برای تردد آسان وایمن، ایستگاه ها بایستی در دسترس ترین نقطه قرار گیرند.
وی اظهارکرد: متاسفانه با دو خطه شدن خط آهن جدید قم، مسوولان امر در آن زمان اقدام به احداث ایستگاه آن در7 کیلومتر خارج ازشهر نمودند که با نارضایتی مردم ومسوولان این شهر روبرو شده و در طرح جدید قرار شده که این ایستگاه با تغییر مسیر به داخل شهر انتقال یابد.
پورسید آقایی اضافه کرد: مشابه این درخواست ها در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد اما انتقال ایستگاه های راه آهن به خارج ازشهر، نه کارشناسی است و نه منطقی، چون آن روز که ایستگاه راه آهن تاکستان درسال 35 احداث شد، ایستگاه درحاشیه شهر قرارداشت، اما امروز دروسط شهر واقع شده واگر امروز هم این انتقال صورت گیرد علاوه بر دور ازدسترس بودن، تا چند سال آینده نیز آن محل با توجه به توسعه شهرها، در وسط شهر قرار می گیرد.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی یادآور شد : آنچه که ما متاسفانه به آن در خصوص عبور خط راه آهن ازمراکز شهری توجه نکرده ایم مربوط به زیبا سازی ، دیوارکشی، نظافت ودرختکاری درحریم راه آهن بوده که مشکلات حادی را نیز برای مردم حاشیه آن ایجاد کرده است.
به گفته وی، در کشورهای دنیا، که خط آهن محدوده های شهر را به دو یا چند بخش تقسیم کرده، آنقدر پل وتونل احداث کرده اند که ارتباط چند سویه شهر از طریق آنها به راحتی فراهم شده والبته این مدل را نیز ما باید در شهرهای خود پیاده کنیم.
پور سید آقایی ادامه داد: وجود یک ایستگاه راه آهن در مرکز شهر با اجرای معماری اسلامی درآن، درختکاری و زیبا سازی محیط وایجاد پل های روگذر و زیرگذر می تواند طراحی مناسبی را برای شهروندان ایجاد نموده وراه آهن جمهوری اسلامی آمادگی کامل دارد تا سهم 50 درصدی خود را در خصوص اجرای عملیات ساخت پل های مورد نیاز درهمه شهرهای کشور ازجمله تاکستان، به شهرداری بپردازد.
وی افزود: برای اجرای نمازخانه، سرویس های بهداشتی جدید و اجرای سکوی دوم برای مسافران امسال 50 میلیارد ریال ازسوی راه آهن جمهوری اسلامی به این شهرستان اختصاص خواهد یافت.
پور سید آقایی خاطرنشان کرد: توسعه راه آهن همواره مورد توجه مسوولان نظام از جمله مقام معظم رهبری و شخص رییس جمهوری بصورت خاص بوده تا جایی که اخیرا مجلس شورای اسلامی وزارت نفت رامکلف نموده تابخشی از درآمدهای حاصل از فروش خود را به امر توسعه خطوط ریلی کشور اختصاص دهد.
وی در پایان اظهارکرد: درامر توسعه خطوط ریلی دو بخش باری ومسافری برای ما مطرح است که به عنوان مثال دربخش باری مناطق شرقی کشور ومسافری خط تهران - تبریز که شهرستان تاکستان را نیز شامل می شود، برای ما حایز اهمیت است.
درحاشیه این برنامه ، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی به همراه معاون عمرانی استاندار، سرپرست راه وشهرسازی استان قزوین، فرماندار ونماینده مردم تاکستان درمجلس شورای اسلامی ومدیرعامل شرکت راه آهن شمالغرب کشور از تاسیسات وپروژه های عمرانی راه آهن این شهرستان بازدید کردند.
627/ 614/1859


01/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن