تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1835757300
امام حسین(ع) با وجود علم به شهادت بقای اسلام را برحیات خویش ترجیح داد -
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: از عاشورا تا اربعین/
امام حسین(ع) با وجود علم به شهادت بقای اسلام را برحیات خویش ترجیح داد
قم - خبرگزاری مهر: علم به شهادت برای امام حسین(ع) زیان رسانی به جان نبوده بلکه از خودگذشتگی است، زیرا شهادت در راه احیا و بقای اسلام و امر به معروف و نهی از منکر و ارشاد مردم بود. به گزارش خبرنگار مهر، از دیدگاه تشیع، ائمه معصومین(ع) همچون پیامبر(ص)، به اذن خداوند از دانشی وسیع و فوق دانش افراد عادی برخوردار بودهاند و این بحث، به صورت جدّی درباره آگاهی امام حسین(ع) از شهادت خویش، و استقبال آن حضرت از خطرها مطرح بوده و هست و اینکه امام حسین(ع) به شهادت خود نیز آگاه بوده و شهادت جوانان بنی هاشم و دیگر یاران را میدانسته است، چرا خود و یاران خود را به شهادت نزدیک کرد و مقدمات آن را فراهم آورد که این پرسش را میتوان از چند طریق پاسخ داد.در وقایع الایام خیابانی ذکر شده که، امام در اطاعت فرمان خدا و فرمانبری از امر الهی به علم باطنی خویش عمل نمیکند و همانند دیگر افراد عادی رفتار میکند، و در عبادت و معامله و قراردادها با مردم و در تمام احکام شرع همسان با دیگر افراد عادی است.خداوند تمام دستورهای خود را از تمام بندگان یکسان خواسته و بر این اساس، پیامبر در حکم و قضاوت میان مردم به علم باطنی خود عمل نمیکرد و قضاوت خود را در میان مردم بر علم عادی قرار داده بود.چنان که پیامبر(ص) میفرماید: همانا من قضاوت میکنم میان شما به شاهد و یمین و برخی از شما در اثبات ادعای خود زیرکتر است پس هر مردی که از مال برادرش چیزی را به سود او گرفتم و به او دادم، آن مال همانند پارهای از آتش است.شهادت سعادت استدر ویژه نامه محرم جامعة المصطفی العالمیه آمده است که شهادت در راه خدا آرزوی بزرگ مردان خداست و بالاترین عبادتها و سعادتهاست و بسیاری از شهدای اسلام، از جنگ بدر که نخستین جنگ کفر با اسلاماست تا امروز، از شهادت خود با قراین و شواهدی که بوده آگاهی داشتند و با این علم وآگاهی به استقبال آن رفتند و این آرزو و پیشوازی شهادت، مورد تحسین و تقدیر پیامبر وامامان و تمام عقلای بشر بوده است.
روشنگری و ارشاددر مقتل الحسین مقرم عنوان شده که، اشتراک در احکام دین در فقه به ضرورت ثابت است و یکی از قواعد ثابت در فقه، قاعده اشتراک در احکام شرع است؛ بدین معنا که مردان و زنان از صدر اسلام تا پایان جهان در عمل کردن به احکام دین و پیروی از قوانین شرع مشترک بوده و یکساناند و همان وظیفهای را که مسلمانان مخاطب قرآن و روایات در زمان پیامبر داشتهاند، مردم تاروز قیامت دارند.روشن است که آگاهی به حکم خدا و توجه به آن رکن اصلی و اساسی در عملکردن به احکام دین است و مسلمانی که بخواهد با دیگر مسلمانان در پیروی احکام خدا شریک باشد باید از آن احکام آگاهی داشته باشد.آگاه کردن مردم و ارشاد آنان به احکام دین، وظیفه پیامبر است که مبلغ دین و پیام آور از سوی خداست، و پس از پیامبر امام معصوم، در تمام مناصب به جز مناصبی که ویژه پیامبر است، مانند وحی، جانشین و خلیفه اوست.انحراف از مسیر دین و دور شدن از احکام الهی که پس از رحلت رسول خدا(ص) پایهگذاری شد و در زمان یزید به نهایت خود رسید، بر امام حسین(ع) که خلیفه رسولخدا در تبلیغ دین بود ایجاب میکرد که مردم را از این انحراف و دوری بازدارد و آنان را در مسیر واقعی اسلام قرار دهد و به پیروی از قرآن و سنت وادارد.انحراف و دوری از دین خدا با تظاهر به فسق، گناه، میگساری و قمار از سویدولت مردان، به ویژه یزید در جایگاه حاکم مطلق اسلام و جانشین مقام رسالت، حکومت دینی را در قبضه خود گرفته بود، سبب شد که امام حسین(ع) برای روشنساختن حقیقت دین و ارشاد مردم قیام کند.جهل و انحراف که سالیان درازی پی ریزی شده بود، تمامی امت اسلام را فراگرفته بود تا جایی که شخصیتهایی مانند برخی از بنی هاشم و سیاستمداران را وادارکرد که امام حسین(ع) را از سفر بازدارند و او را از رفتن به عراق منع نمایند.در ویژه نامه محرم الحرام جامعة المصطفی العالمیه آمده که امام حسین(ع) با قیام خود خواست، دلهای مرده را زنده کند و ضمایر را آگاهی بخشد و دین خدا را روشن سازد، تا مردم به آن آشنا شوند و به آن عمل کنند و آن را برای نسلهای پس از خویش به ارث گذارند.عمق نادانی تا جایی رسیده بود که مردم از روشنترین مسائل اسلام نیز غافل مانده بودند و موضوعی را همانند حکومت اسلامی و جانشینی پیامبر(ص) که از ارکان اسلام و واضح ترین موضوعهای آن است، فراموش کردند و آن را به نا اهل سپردند.امامحسین (ع) روشن میسازد که بنی امیه شایستگی حکومت را ندارد و باید علیه آنها قیام نمود: او با قیام عاشورا، مردم را ارشاد و هدایت کرد و این تبلیغ و روشنگری در قیام عاشورا با تمام جزئیات آن تحقق پذیرفت و همانند جدشان رسول خدا(ص) که در آغاز بعثت تنها بود، اندک بودن یاران، او را از تبلیغ دین جدا نکرد.امر به معروف و نهی از منکردر وقایع الایام خیابانی تصریح شده که، پشتوانه اجرایی دیگر احکام شرع، دو فرع از فروع دین: امر به معروف و نهی ازمنکر است و نظارت عمومی افراد مسلمان بر یکدیگر جامعه اسلامی را به سوی سعادت وکمال سوق میدهد.قیام عاشورای حسینی در برابر یزید و کارگزارانش، برای امر به معروف و نهی ازمنکر بوده است. هر چند در این راه جان خود را از دست داد و به آن آگاه بود.زمانی که اصل اسلام در خطر باشد و احکام اصولی همانند امامت بازیچه دست ستمگران گردد وجامعه اسلام با شتاب به سوی بی دینی و فساد حرکت کند، باید برای بازداشتن مردم ازاین حرکت، قیامی صورت گیرد تا در دورترین جاهای جهان مردم را آگاه کند و از حرکت زشت جلوگیری کنند.
امام حسین(ع) در توجیه قیام کربلا و حرکت خود از امر به معروف ونهی از منکر یاد کرده است؛ چنان که میفرماید: میخواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم و برروش جدم و پدرم حرکت کنم.امام حسین(ع) با وجود علم به شهادتش، به رسالتش عمل کردحجت الاسلام مجید رضایی، مدیر مرکز مطالعات قرآنی دانشگاه مفید در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به علم موهبتی پیامبران و ائمه (ع) گفت: پیامبر و ائمه(ع) با وجود دارا بودن علم غیب در محیط انسانی زندگی میکردند و باید طبق محیط انسانی رفتار میکردند.وی افزود: گاهی شرایط به نحوی است که انسان، به ناچار برای رسیدن به مقصود خویش، هر کاری را انجام میدهد، حتی اگر بداند به مرگ او میانجامد.این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: به عنوان مثال حضرت ابراهیم (ع) میدانست اگر بتها را بشکند عاقبتش چه خواهد شد و میدانست او را در آتش میاندازند اما ایشان طبق رسالت و وظیفهاش عمل کرد تا جامعه را از بت پرستی نجات دهد.وی افزود: پیامبران و ائمه با وجود علم غیبی که داشتهاند در شرایط خاصی از آن استفاده میکردند.حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: تمام سیاستمدارانی که با امام حسین(ع) برخورد داشتند، به ایشان گفتند که در آینده وضعیت نامناسبی در انتظار ایشان است و خود امام حسین(ع) هم بر این قضیه علم داشت، ولی امام میفرمودند: من وظیفه دفاع از دین را برعهده دارم.وی خاطرنشان ساخت: جان مسئله مهمی است اما تا حدی مهم است، وقتی دین از بین برود که دیگر جان ارزش و فایدهای برای ماندن ندارد و امام حسین(ع) از این لحاظ موفق ترین فرد روزگار است که جانان را به جای دین برگزید.امام حسین(ع) با قیام خود خواست دلهای مرده را زنده کند و ضمایر را آگاهی بخشد و دین خدا را روشن سازد، تا مردم به آن آشنا شوند و به آن عمل کنندعضو هیئت علمی دانشگاه مفید ادامه داد: علم انبیاء و ائمه علمِ موهبتی است که خداوند به آنان عطا میکند، و مراد از آیات و روایاتی که علم را برای خدا میدانند و به خدا نسبت میدهند، علمِ ذاتی است، نه علم موهبتی که از خدا افاضه میشود.وی گفت: امام حسین(ع) با وجود علم به شهادت، بقای اسلام را برحیات خویش ترجیح میدادند.جنگ در راه خدا اضرار به نفس نیستحجت الاسلام رضایی گفت: هر مبارزی میداند که جنگ در راه خدا برای حفظ اسلام از نابودی زیان رساندن به جان نیست، زیرا اگر اینگونه باشد به این بهانه مسئله جهاد را هم باید کنار گذاشت، در حالی که فداکاری و از جان گذشتگی برای دین از آغاز اسلام تا امروز برای احیای دین وجود داشته است.وی افزود: از دیدگاه عقل هیچگونه مانعی نیست، که پیامبر و امام دارای علمی وسیع و دانشیگسترده باشند و هر چیز را بدانند و چیزی بر آنان پوشیده نباشد.مدیر مرکز مطالعات قرآنی دانشگاه مفید قم تصریح کرد: علم به شهادت برای امام حسین(ع) زیان رساندن به جان نبوده، زیرا شهادت در راه خدا بالاترین سعادت و رستگاریاست و در راستای احیای اسلام و امر به معروف و نهی از منکر و ارشاد مردم قدم برداشتهاند....................................
مژگان فرهنگیان
یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]
صفحات پیشنهادی
استاد حوزه علمیه: عاشورای حسینی باعث بقای شریعت و مکتب اسلام است
استاد حوزه علمیه عاشورای حسینی باعث بقای شریعت و مکتب اسلام استیکی از اساتید حوزه علمیه گفت عاشورای حسینی باعث بقای شریعت و مکتب اسلام است به گزارش خبرگزاری فارس از آمل حجتالاسلام شیخ حیدر ضیایی دوشنبه شب در جمع عزاداران مسجد حضرت ابوالفضل ع بلوار شیخ فضلالله نوری این شهرستهمايش «شهادت امام حسین (ع)، وحدت و بیداری امت اسلامی» در پاكستان برگزار شد -
همايش شهادت امام حسین ع وحدت و بیداری امت اسلامی در پاكستان برگزار شد همزمان با ايام سوگواری عاشورای حسينی اتحادیه علمای محاذ راولپندی همايشی با عنوان شهادت امام حسین ع وحدت و بیداری امت اسلامی را در سالن همايش رسانههای راولپندی برگزار كرد به گزارش خبرگزاری مهر دراستاد حوزه علمیه: مکتب اسلام و شریعت مدیون امام حسین(ع) است
استاد حوزه علمیه مکتب اسلام و شریعت مدیون امام حسین ع استاستاد حوزه علمیه گفت مکتب اسلام و شریعت مدیون امام حسین ع است به گزارش خبرگزاری فارس از آمل حجتالاسلام شیخ حیدر ضیایی صبح امروز در جمع مردم عزادار سالار شهیدان در مسجد حضرت ابوالفضل ع بلوار شیخ فضلالله نوری این شهرسمسئول دفتر نهاد نمایندگی ولیفقیه در سپاه نینوا گلستان قیام امام حسین (ع) مایه عزت اسلام و مسلمانان شد / علم و
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولیفقیه در سپاه نینوا گلستانقیام امام حسین ع مایه عزت اسلام و مسلمانان شد علم و بصیرت سلاح دانشجویان استمسئول دفتر نهاد نمایندگی ولیفقیه در سپاه نینوا گلستان گفت قیام امام حسین ع مایه عزت اسلام و مسلمانان شد به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجتقصد امام حسین (ع) شهادت نبود بلکه تشکیل حکومت اسلامی بود
یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱ ۰۳ یک عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با اشاره به اینکه بعضا گفته میشود امام حسین ع برای شهادت آمده بود تاکید کرد که ایشان میخواست حکومت حقه اسلامی را تشکیل دهد به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا آیتالله سیدمحمد موسوی بجنوردی درحجتالاسلام تقی قرائتی: عنوان نهضت آگاهانه امام حسین (ع) به دلیل وجود بصیرت در نهضت حسینی است
حجتالاسلام تقی قرائتی عنوان نهضت آگاهانه امام حسین ع به دلیل وجود بصیرت در نهضت حسینی استرئیس موسسه مسجد گفت بصیرت در نهضت حسینی سبب شد که از قیام امام حسین ع به عنوان نهضتی آگاهانه یاد شود به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج حجتالاسلام تقی قرائتی شامگاه امروز در جمع کارکنانمدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم: امام حسین (ع) با امر به معروف مقابل دستگاه جبار ایستادگی
مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم امام حسین ع با امر به معروف مقابل دستگاه جبار ایستادگی کردندمدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت امام حسین ع با امر به معروف و نهی از منکر مقابل دستگاه جبار ایستادگی کردند و مبارزه قیام و خون ایشان سببآیتالله موسوی بجنوردی: قصد امام حسین (ع) شهادت نبود بلکه تشکیل حکومت اسلامی بود
آیتالله موسوی بجنوردی قصد امام حسین ع شهادت نبود بلکه تشکیل حکومت اسلامی بود یک عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با اشاره به اینکه بعضا گفته میشود امام حسین ع برای شهادت آمده بود تاکید کرد که ایشان میخواست حکومت حقه اسلامی را تشکیل دهد به گزارش نامه نیوز آیتالله سیدمحمدحجتالاسلام پناهیان در دانشگاه تهران: قدرت «دین دروغین» بود که توانست امام حسین(ع) را به شهادت برسان
حجتالاسلام پناهیان در دانشگاه تهران قدرت دین دروغین بود که توانست امام حسین ع را به شهادت برساندحجتالاسلام پناهیان گفت امام حسین ع را ظلم به شهادت نرساند بلکه دین دروغین بود که ایشان را به شهادت رساند البته این دینی بود که سالها معاویه روی آن کار کرده بود نه اینکه یکشبه داستاد حوزه علمیه قم: امام حسین(ع) محور اساسی وحدت در دنیای اسلام است
استاد حوزه علمیه قم امام حسین ع محور اساسی وحدت در دنیای اسلام استاستاد حوزه علمیه قم گفت امام حسین ع محور اساسی وحدت در دنیای اسلام است که مسلمانان با الگو قرار دادن بر این امام بزرگوار میتوانند اتحاد و همبستگی خود را استحکام بخشند به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجتالاسلارهبر انصار الله یمن: امام حسین(ع) اسوهای برای تمام دوران است/ تکفیریها ابزار آمریکا و اسرائیل برای تجزیه کشو
رهبر انصار الله یمن امام حسین ع اسوهای برای تمام دوران است تکفیریها ابزار آمریکا و اسرائیل برای تجزیه کشورهای اسلامی عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله طی سخنانی در روز عاشورای حسینی امام حسین ع را اسوهای برای تمام دوران دانست به گزارش نامه نیوز سخنرانی عبدالملک الحوثعزاداری هرمزگانی ها در سوگ شهادت امام حسین(ع)/ فریاد استکبارستیزی در کنار آبهای خلیج فارس -
همزمان با عاشورای حسینی انجام شد عزاداری هرمزگانی ها در سوگ شهادت امام حسین ع فریاد استکبارستیزی در کنار آبهای خلیج فارس بندرعباس - خبرگزاری مهر مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی ع با حضور گسترده اقشار مختلف مردم هرمزگان در سراسر این استان برگزار شد به گزارش خبرنگار مهر عزابرگزاری مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع) در کالیفرنیا
برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام حسین ع در کالیفرنیا شیعیان کالیفرنیای آمریکا روز دوشنبه ۱۲ آبانماه با حضور در مرکز اسلامی شهر فرزنو مراسم عزاداری شهادت امام حسین ع و یارانشان را برگزار میکنند به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز به نقل از پایگاه خبری &laصبر امام حسین (علیه السلام)، نجات اسلام
صبر امام حسین علیه السلام نجات اسلام امام حسین علیه السلام به برکت صبر دین را زنده کردند این صبرِ آسانی نبود به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز صبر امام حسین علیه السلام اسلام را در طول تاریخ تا امروز بیمه کرده است واقعاً اگر امام حسین علمرکز مدیریت حوزههای علمیه: آیتالله مهدویکنی مدافع آرمانهای امام و ارزشهای اسلام بود
مرکز مدیریت حوزههای علمیه آیتالله مهدویکنی مدافع آرمانهای امام و ارزشهای اسلام بودمرکز مدیریت حوزههای علمیه در اطلاعیهای ارتحال آیتالله محمدرضا مهدویکنی رئیس مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه در این اطلاعیه آمده است اررئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد تأکید کرد لزوم تفسیر ارزشهای قیام کربلا و اهداف امام حسین(ع) در هیئتهای مذه
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد تأکید کردلزوم تفسیر ارزشهای قیام کربلا و اهداف امام حسین ع در هیئتهای مذهبیرئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد بر لزوم تفسیر ارزشهای قیام کربلا و اهداف امام حسین ع در هیئتهای مذهبی تأکید کرد به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد حجتالاسلاعدم وجود بصیرت مردم موجب قیام امام حسین (ع) شده است
یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲ ۳۴ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان عزاداری برای اباعبدالله الحسین ع را دارای فضیلت و ثواب بسیار دانست حجتالاسلام والمسلمین حاجی زینالعابدینی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه همدان اظهار کرد عزاداری برای اباعبدالله ا-
گوناگون
پربازدیدترینها