تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820126055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سمیرم یک باغ شهر گردشگری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک محقق : سمیرم یک باغ شهر گردشگری است سمیرم، اصفهان- ایرنا- مدرس و محقق دانشگاه آزاد اسلامی سمیرم گفت: این شهرستان یک باغ شهر بزرگ گردشگری و طبیعی است.


سجاد امیدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این منطقه نیازمند تبلیغات و معرفی بیشتر همراه با توسعه زیرساخت های عمرانی، خدماتی و فرهنگی است.
وی خاطر نشان کرد: گردشگری امروزه به تدریج در تمامی جوامع رسوخ کرده و از جنبه های گوناگون آن آثار بسیار مثبت یا منفی به بار آورده است.
این محقق و پژوهشگر به معایب و محاسن گردشگری در یک جامعه اشاره کرد و گفت: علاوه بر رونق اقتصادی مردم منطقه، رفت و آمد گردشگر باعث بالا رفتن اهمیت جاذبه هایی همچون آثار تاریخی، حیات وحش، منابع طبیعی و دیگر عرصه ها می شود و همزمان لزوم حفاظت ازآنها را دوچندان می کند.
امیدی با اشاره به آسیب های گردشگری تصریح کرد: تفاوت های فرهنگی شهرهای مختلف به ویژه در شهرهای کوچک و روستاها باعث بروز برخی معضلات فرهنگی می شود.
وی اضافه کرد: ورود گردشگر بدون مدیریت و نبود زیرساخت مناسب باعث تخریب محیط زیست وآلودگی محیط می شود که مثال بارز آن آلوده شدن محیط های بکر طبیعی سمیرم به انواع زباله است.
وی اظهار کرد: همه معایب و مشکلات اشاره شده را می توان با مدیریت صحیح و فرهنگ سازی به حداقل رساند.
امیدی خاطر نشان کرد: سمیرم یکی از امن ترین شهرهای استان اصفهان برای گردشگران داخلی و خارجی است اما تا زمان حاضر این صنعت در سمیرم توسعه نیافته است.
وی از جمله دلایل این وضعیت را آماده نبودن بسترهای اقتصادی مناسب برای جذب سرمایه گذاری در ساخت هتل و سایر صنایع جانبی دانست و افزود: بی خبری سرمایه گذاران از زمینه های موجود و تبلیغات ضعیف و نیز انتشار اخبار منفی، محدودیت های اجتماعی و مذهبی برای گردشگران از دیگر موانع در راه رشد صنعت گردشگری است.
این محقق و پژوهشگر دانشگاهی با بیان اینکه به ازای ورود هر پنج گردشگر به منطقه یک شغل ایجاد می شود تصریح کرد: احداث هتل به سبک معماری اصیل، اکوکمپ های گردشگری، جذب گردشگران خاص مثل عکاسان حیات وحش، منجمان، کوهنوردان، کویرنوردان می تواند در رشد علم و تفریحات سالم منطقه موثر باشد.
وی یادآوری کرد: بی توجهی به گردشگری و اضافه شدن عاملی همچون مهاجرت موجب می شود این شهرستان از منطقه ای عقب مانده و توسعه نیافته به یک شهر خالی از سکنه تبدیل شود.
این محقق و پژوهشگر عرصه برنامه ریزی و مدیریت شهری تصریح کرد: سواد عمومی گردشگری نیاز به ارتقا دارد که تا به امروز با مقوله گردشگری، فانتزی و غیر ضروری برخورد شده و اینگونه گردشگری به سرانجام نمی رسد مگر اینکه نقش گردشگری در توسعه سمیرم به خوبی احساس شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم گردشگری شهرستان را فعال سازیم نیازمند عزمی منطقه ای و محلی هستیم چرا که این مهم به تنهایی از عهده سازمان میراث فرهنگی برنمی آید و این یک واقعیت مسلم است.
شهرستان سمیرم با افزون بر 100هزار جمعیت روستایی، عشایری و شهری در 160کیلومتری جنوب اصفهان و دامنه های دنا و زاگرس مرکزی واقع شده است.
علاوه بر 9 منطقه نمونه گردشگری و دو روستای نمونه بین المللی سیور و خفر، سکونت گاه باستانی تقرچه، چشمه ˈخوانسارˈ، تخت سلیمان آب ملخ، ˈحمام کمال الملک وزیرˈ، ˈتل شاهی و وزیریˈ، ˈقلعه بهمنˈ، آبشار ˈخفرˈ، آبشار سمیرم، چشمه ˈناز ونکˈ، ˈتالاب خان وردشتˈ، رودخانه و آبشار ˈبی بی سیدانˈ، چشمه کجوی خینه و ˈبابا زرنگ کمهˈ ،چشمه ˈنوولˈ غار ˈدنگزلوˈ ، ˈلای سرخ دناˈ و ˈامامزادگان ابراهیم، زید ابن علی، سید احمد و سید محمد خفر، بی بی ناز خاتون و بی بی گل خاتون کمه و حناˈ از مهمترین جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرستان سمیرم است.
7147/ت/ 546


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن