تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819060215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روسای چهار فدراسیون در آستانه خداحافظی قرار گرفتند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روسای چهار فدراسیون در آستانه خداحافظی قرار گرفتند تهران - ایرنا - علاوه بر فوتبال پس لرزه های اینچئون دامن سه فدراسیون دیگر را هم خواهد گرفت. فدراسیون دوومیدانی و جودو به اضافه فدراسیون وزنه برداری که عملکردشان در اینچئون برخلاف انتظار بوده است.


از صحبت های روز جمعه وزیر ورزش و جوانان و روز شنبه معاون امور قهرمانی وزارت خانه چنین برمی آید که پس لرزه های بازی های آسیایی اینچئون به زودی دامن سه یا چهار وزارت خانه ای را که عملکرد نه ‎چندان مناسبی در این مسابقات داشته اند را خواهد گرفت. وزارت خانه هایی که برخی از ان ها پیش از اینچئون هم مورد انتقاد وزیر قرار گرفته بودند اما نتایج ضعیف اینچئون بیش از پیش مشخص کرد که باید اتفاقات مهمی در این وزارت خانه رخ بدهد.
به گزارش تابناک، از صحبت های روز جمعه وزیر همه این برداشت را داشتند که به زودی اتفاقات مهمی در فدراسیون فوتبال رخ خواهد داد. فدراسیونی که همین دیروز سومین تیم رده های پایه اش بعد از نوجوانان و امیدها در رقابت های قهرمانی جوانان آسیا حذف شد تا بار دیگر ثابت شود که ساختار فوتبال ایرانی چند سالی است که در سایه این نوع مدیریت از هم پاشیده شده است.
محمود گودرزی با صحبت هایی که روز جمعه دباره وضعیت مدیریت فدراسیون فوتبال انجام داد ثابت کرد که این مجموعه آینده یی مبهم و پرحادثه را پیش خواهد داشت. وزیر ورزش رسما اعلام کرده که فوتبال ایران ناموفق عمل کرده و مجموعه کارشناسی در وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون باید تشکیل شود. آن هم برای اینکه کار نه به تصمیمات شخصی بلکه به خرد جمعی واگذار شود تا اگر اشتباه از جانب سرمربی، کادر فنی یا هر بخش دیگری بوده است برطرف شود. وزیر البته تاکید داشته که پافشاری بر اشتباه، خودش یک اشتباه مضاعف است و باید با تجدیدنظر شرایط بهتری را فراهم کرد. محمود گودرزی که از بدو ورودش به وزارتخانه ورزش و جوانان تاکنون بارها به عناوین مختلف نارضایتی اش ازنوع مدیریت حاکم بر فوتبال را بیان داشته است.
اما علاوه بر فوتبال پس لرزه های اینچئون دامن سه فدراسیون دیگر را هم خواهد گرفت. فدراسیون دوومیدانی و جودو به اضافه فدراسین وزنه برداری عملکردشان برخلاف انتظار بوده است و این موضوع حتی برای آنها که کارشناس ورزش هم نیستند محرز است که حضور این ورزشکاران در کره جنوبی همراه با نتایج ضعیفی بوده که به اعتقاد ما هم می بایستی توسط مرجع ورزش کشور به چالش کشیده شود.
تیم دوومیدانی کشورمان جدای از طلای احسان حدادی که آن هم مشخص است با اردوهای شخصی و تلاش شبانه روزی خودش بدست آمده است، تنها یک مدال نقره توسط لیلا رجبی کسب کرد، که ان هم حاصل پرورش استعدادهای فدراسیون دو و میدانی نیست بلکه مانند حدادی مدالی است که حاصل اتفاقاتی خارج از فدراسیون دو و میدانی است.
فدراسیون جودو دیگر فدراسیونی است که انتقادات وزیر ورزش و جوانان را به همراه داشته است. فدراسیون جودو هم که مدتی است از اختلافات داخلی رنج می برد در اینچئون ثابت کرد که حرفی برای گفتن ندارد و اگر به دنبال مدال آوری آسیایی و جهانی است باید سنگ بنای برنامه های خود را از ابتدا بچیند چون تقریبا وضعیت فعلی این فدراسیون با حرکت از نقطه صفر فرق انچنانی ندارد. البته گویا هشدارهای وزیر در این فدراسیون منجر به اتفاقاتی شده و صبح امروز شاهد تغییراتی در کادر فنی تیم های نوجوانان و جوانان بودیم و به زودی هم شاید شاهد حضور یک مربی خارجی طراز اول در این رشته باشیم. اما ایا این تغییرات موجب می شود که ضربه پس لرزه ها گرفته شود یا خیر هنوز معلوم نیست.
فدراسیون وزنه برداری چهارمین فدراسیونی است که عملکردش در اینچئون مورد نقد همگانی قرار گرفته است. این فدراسیون در تدارک رقابت های جهانی قزاقستان است و کمتر از یک ماه دیگر باید ملی پوشانش را به آوردگاه جهانی که سهمیه المپیک ریو از ان بدست می آید بفرستد. شاید بهانیه این رقابت ها آهنگ تغییرات را در این فدراسیون کند کند اما بی شک موج تغییرات به این فدراسیون هم خواهد رسید.
وزیر ورزش و جوانان در کنفرانس خبری شهریورماه خود با انتقاد از دو شغله بودن رئیس این فدراسیون از حسین رضازاده خواسته بود میان این فدراسیون و شورای شهر تهران یکی را انتخاب کند و حالا با کسب نتایج ضعیف در اینچئون بی شک بر تصمیم خود مصم تر هم شده است.
نزدیک به دو سال دیگر تا رقابت های المپیک ریو فرصت باقی است و عملکرد برخی از فدراسیون ها در اینچئون نشان داد که اگر می خواهیم در المپیک در برخی رشته های مدال آور مانند وزنه برداری و جودو مغموم نشویم باید هرچه زودتر مشکلات موجود در این فدراسیون ها را برطرف کنیم.
اول ** 1521


20/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن