تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804912817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نام گذاری معابر بدون مصوبه شورا غیرقانونی است/ شناسنامه دار شدن دست‌ فروشان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در نود و هشتمین جلسه شورا مطرح شد
نام گذاری معابر بدون مصوبه شورا غیرقانونی است/ شناسنامه دار شدن دست‌ فروشان
اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز خود تذکراتی را مبنی بر اینکه دست فروشان در مترو شناسنامه دار شوند ، نام گذاری معابر بدون مصوبه شورا غیرقانونی است و عدم مشخض شدن حد ترخص تهران ارائه کردند.


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای نود و هشتمین جلسه شورا با اشاره به ایام هفته پیش رو به پنجم مهرماه و شکست حصر آبادان اشاره کرد و گفت: در ایام گرامی داشت هفته دفاع مقدس، حادثه بزرگ دیگری که تقارن با این ایام دارد را نیز گرامی بداریم و آن شکست حصر آبادان است.

وی افزود: با توجه به فرمان امام که فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود، عموم جامعه با پشتیبانی که از رزمندگان داشتند و در داخل شهر نیز با مقاومتی که مردم آبادان داشتند، این حصر شسته شد و پیروزی مقدسی را در کارنامه 8 سال دفاع مقدس ثبت کردند.

چمران همچنین به برگزاری همایش در روز جهانگردی اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی فرهنگ و تاریخی در دل خود دارد که می‌تواند زمینه ساز جلب توریست و جهانگرد باشد. که ورود جهانگردان به کشور خود راهی است برای ارائه فرهنگ ملی و اسلامیمان به آنها، باید در این زمینه تلاش هایی صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین یاد و خاطر شهید جانبازی به نام سیدحسن موسوی را که به تازه‌گی بعد از 25 سال تحمل بیماری‌های منتج از شیمیایی شدن به شهادت رسیده است را گرامی داشت و چند دقیقه‌ایی در ارتباط با زندگی و عملکرد فرهنگی عمیق این جانباز شهید بزرگوار در کشور آمریکا سخن گفت.

چمران در ادامه افزود: این شهید بزرگوار در شهر لس آنجلس اقدام به ساخت مسجدی به نام مسجد نبی می‌کند که با تلاش‌های وی این مکان تبدیل به پایگاهی برای فعالیت‌های فرهنگی و اسلامی در جهت کمک به مسلمانان و ایرانیانی که خارج از کشور بودند، می‌شود. اما پلیس آن کشور مشکلاتی را برای ایشان به وجود می‌آورد که در نهایت سال‌هایی را در حبس و زیر شکنجه‌های پلیس در زندان به سر می‌برد و در نهایت به دلیل بیماری که گفته می‌شود در زندان به آن دچار شده بود به شهادت می رسد، یادش گرامی باد.

در ادامه جلسه که اختصاص به ارائه تذکرات اعضا داشت برخی اعضا شورا مطالبی را تحت عنوان تذکر و پیشنهاد ارائه کردند.

قناعتی: سامانه 1888 و 137 شهرداری پایگاهی است برای آشنایی با مشکلات مردم

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران که به همراه دیگر همتایش از سامانه‌های 1888 و 137 شهرداری تهران بازدید داشته است، ضمن تقدیر از شهرداری تهران به سایر اعضا شورا پیشنهاد کرد تا از این سامانه ها دیدار داشته باشند.

قناعتی در ادامه افزود: ارتباط دو سویه مردم با مدیریت شهری و بالعکس از طریق این سامانه‌ها کمک می‌کند که مجموعه مدیریت شهری به صورت تجمیعی در جریان انتظارات، مشکلات و پیشنهادات شهروندان قرار بگیرد.

مجتبی شاکری: دست فروشان در مترو شناسنامه دار شوند / نام گذاری معابر بدون مصوبه شورا غیرقانونی است

شاکری رییس کمیته فرهنگی شورا نیز در جریان برگزاری نود و هشتمین جلسه شورا ضمن قدردانی از مواضع قاطع رییس جمهور درخصوص روند غنی سازی در کشورمان در اجلاس سازمان ملل و نیز رسیدن به توافقات در مقابل حذف تمام تحریم‌ها خواهد بود، گفت: در کنار تقدیر از چنین مواضع قاطعانه‌ایی، باید پاسخ گستاخی نخست وزیر انگلیس و ادبیات عامرانه طرف‌های امریکایی را نیز بدهیم.

وی در ادامه با اشاره به اختصاص 3 درصد از تبصره 41 بودجه سنواتی شهرداری برای سازمان‌ها و شرکت درخصوص ساماندهی فضای فرهنگی افزود: دست فروشانی که در سطح شهر و به خصوص در مترو تردد می کنند در شرایط بسیار بد و با ادبیات بسیار زشتی با مسافرین برخورد می کنند. بهتر است این دست فروشان ساماندهی شود.

شاکری همچنین پیشنهاد داد تا از برگزیدگان سینمایی دفاع مقدس در صحن شورا تقدیر شود.
رییس کمیسیون نام گذاری شورا همچنین با اشاره به تغییر نام برخی از معابر که به صورت غیر قانونی به نام شهدا نام گذاری شده است، تصریح کرد: متاسفانه در مناطق به صورت غیر قانونی و بدون داشتن مصوبه نام گذاری از شورای شهر اقدام به نام گذاری و نصب پلاک معابر به نام شهداء می کنند.

وی افزود: در پاره‌ایی از موارد نیز سازمان زیباسازی که مسئول نصب پلاک هاست مقصر است چرا که نباید خارج از مصوبه شورا اقدام به نصب پلاک ها کند.

شاکری از رییس شورا خواست تا طی تذکری به شهرداری از ادامه چنین اقداماتی جلوگیری شود.

صابری: به دنبال اجرای وحدت رویه حقوقی واحدی در تصمیم گیری تملک اراضی هستیم
 
علی صابری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز در ادامه نود و هشتمین جلسه شورا از ایجاد وحدت رویه حقوقی واحدی در تصمیم گیری تملک اراضی از سوی شهرداری تهران خبر داد و گفت: با هماهنگی که بین شورا و مدیریت حقوقی به وجود آمده است به دنبال این هستیم که یکسان سازی بین قضاتی که در دعاوی حقوقی اراضی بین مالک و شهرداری به قضاوت می نشینند ایجاد کنیم.

دوستی: مدیریت شهری در تملک اراضی اسلام آباد و رود دره فرحزاد حداکثر حقوق شهروندان را در نظر بگیرید

اسماعیل دوستی نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز به تملک املاک غیرقانونی و ساخته شده در رود دره فرحزاد و محله اسلام آباد اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران در اقدامی بسیار پسندیده در حال تملک اراضی واقع در این محلات است.

وی از مدیریت شهری خواست با توجه به اینکه اکثر افراد ساکن در این مناطق از اقشار کم درآمدی هستند و توان خرید خانه را ندارند، در کارشناسی املاکشان حداکثر تلاش خود را به کار بگیرد که حقوق این شهروندان تضییع نشود.

پرویز سروری: دروازه تهران را مشخص کنیم، حد ترخص تهران معلوم نیست

سروری رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا نیز به نامشخص بودن حد ترخص تهران برای انجام فرائض دینی اشاره کرد و گفت: شورای شهر قم در اقدامی فرهنگی و دینی حد ترخص شهر قم را مشخص کرده است.

وی افزود:متاسفانه دروازه های تهران و حدترخص این کلان شهر مشخص نیست. از نظر دینی و فرهنگی این نامشخصی مشکلاتی را به وجود آورده است. بهتر است شورای شهر تهران نیز برای مشخص شدن این حدود اقداماتی انجام دهد.

مهدی چمران نیز در این خصوص گفت: در ایام ماه مبارک رمضان که به بیت مقام معظم رهبری برای برپایی نماز می‌رفتم نماینده ایشان از تهیه حد ترخص شهر تهران از نظر شرعی خبر دادند که این تذکر باعث پیگیری هرچه سریعتر این موضوع خواهد شد چراکه دفتر مقام معظم رهبری کارهای شرعی این موضوع را به سرانجام رسانده‌اند تنها شهرداری تهران باید نسبت به جانمایی این حدود در اطراف شهر اقدام کند.

تندگویان: شوراهای شهرها از وحدت رویه یکسانی برخوردار نیستند

محمدمهدی تندگویان عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورا نیز ضمن ارائه پیشنهادی برای بازنگری مجدد مصوبات شورا و تعیین مغایرت‌ها و تطابق مصوبات با یکدیگر گفت: متاسفانه در اکثر شوراهای شهرهای کشور مشکلاتی به دلیل نبود وحدت رویه مشخص به وجود آمده است. برای نمونه در شورای که 13 عضو دارد، 11 کمیسیون تشکیل شده است. بسیاری از شوراها در شهرهای کشور با این مشکلات روبرو هستند بهتر است وحدت رویه‌ایی برای جلوگیری از این چندباره کاری‌ها ایجاد شود.

چمران که ریاست شورای عالی استانها را نیز بر عهده دارد از اجرای آیین نامه ایی در این خصوص و نظارت دقیق بر اجرای آن در شوراهای شهرها خبر داد و گفت: برای رفع چنین مشکلاتی آیین نامه وجود دارد که برای اجرایی شدن آن نظارت دقیقی را بر شوراها آغاز کرده‌ایم.


انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن