محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832765818
سینمای امروز ایران غمانگیز است/ دلار عدهای از فیلمسازان از آنور آبها میآید
واضح آرشیو وب فارسی:الف: سینمای امروز ایران غمانگیز است/ دلار عدهای از فیلمسازان از آنور آبها میآید
بخش اجتماعی الف، 29 شهریور 93
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۱
ابراهیم حاتمیکیا با حضور در برنامه «هفت» گفت: دستهای از فیلمسازان ایرانی با آن طرف آب در ارتباطند و خدارا شکر همیشه دلارشان میرسد و مارکوپولو هستند و در آن سوی آب ها رنگ عوض میکنند و عکس های مختلف می اندازند!به گزارش مهر، ابراهیم حاتمیکیا با حضور در برنامه «هفت» درباره فیلم «چ» و مسایل سینمای ایران سخن گفت و بیان کرد: چمران شخصیتی چند بعدی داشت شخصیتی که هم علم دارد و عارف است و هم چریک است و تفنگ به دست میگیرد. این شخصیت هیچ کدام از اینها را بر خود حرام ندانست و هرجا احساس کرد باید حرفش را بزند و خدمت کند وارد میشد.وی ادامه داد: بخشی که در صداوسیما از چمران سخن گفته شده است بیشتر بخش عرفانی شخصیت وی بوده است درحالیکه چمران مرد خلوت و جلوت هر دو با هم بود و سخت است که در سینما هر دو اینها را نشان دهیم و برای همین هم ساخت «چ» این همه طول کشید. اینکه من فکر میکردم که آیا درست درمیآید و آیا آن اندازهای که باید از چمران حرف بزنم به اندازه است؟ من نمی خواستتم عدهای را سرخورده کنم و یا عصبانی کنم حتی تا مدتی با اینکه فیلمنامه را نوشته بودم اما نمی ساختم آن را بسازم.حاتمیکیا با اشاره به مساله خود در سینمای دفاع مقدس بیان کرد: من «دیده بان» را درباره شهیدی به نام شهید عاطفی ساختم که در عملیات والفجر ۸ شرکت میکند. من وحشت میکردم و میگفتم این دیده بان قصه من است و این نه به این معنی که خودم را سربالا بگیرم بلکه این را فقط من میتوانم بسازم چون خودم به آن نظم میدهم. درواقع این جبهه ای بود که من خودم آن را باز کردم و حرف خود را بیان میکنم هر کسی از دید خود نگاه میکند علی حاتمی هم اگر بخواهد از جنگ بگوید دید خود را دارد.کارگردان فیلم «چ» تصریح کرد: این چمرانی است که من خالق آن هستم و مساله خود را میگویم. چطور میشود که زندگی ۵۰ ساله دکتر چمران را در دو روز روایت کرد اما من آن قسمتی را که برایم پررنگ است میگویم و امیدوارم دیگر دوستان هم دیگر قسمتهای زندگی این شهید بزرگوار را بگویند ولی برای من این نقطه نقطه حساسی بود که حس میکردم که یک جایی است که دو نیرو که جفتشان هم ایرانی هستند یک جایی شاخ به شاخ هم قرار میگیرند که هر دو هم میگویند ما سهمی از انقلاب داریم و میخواهیم این پیاده شود که جریان کردها و معترضین آنها است که میخواستند ادعای حقانیت کنند و چه این طرف که انقلاببیونی که آزاد شدند و میخواهند حافظ انقلاب باشند و نگذارند شکافی بین کشور رخ بدهد.در ادامه این برنامه وی در پاسخ به اینکه خود را فرزند زمانش میداند یا خیر بیان کرد: اگر این به معنای فضیلت باشد که اصلا کار من نیست. اگر مساله جامعه را نگویم دیگر آن حرف بر من حرام است. آنچه که من در بعضی همکاران خودم میبینم این است که طرف میگوید من کلی فیلمنامه دارم ولی نمیدانم کدام را بسازم و اصلا برایش مهم نیست و همین آدم ۱۰ سال بعد هم میگوید که من باز هم این فیلمنامه ها را دارم. پس زمان چه میشود گویا این افراد مساله ندارند.وی اضافه کرد: مشکل سینمای ما از جایی آغاز شد که هنرمند را از زمانش گرفتند. این مساله دلایل مختلفی دارد از جمله اینکه کوته بینی ها و ممیزی ها و سختگیریها مطرح شد و نتیجه اش این شد که فیلمساز از آنچه که جامعه به آن نیاز داشت فاصله گرفت و به سمتی رفت که اصلا نسبتی با او ندارد.حاتمی کیا در بخشی دیگر با اشاره به نظر خود درباره سینمای ایران بیان کرد: سینمای امروز غم انگیز است وقتی من به جشنواره میروم و فیلم های جشنواره به عنوان حاصل کارنامه سینمای ایران را میبنیم احساس میکنم که یک سیاره دیگر است. ما یک افقی دارم که من اینها را در فیلم نمی بینم. اینکه چرا ملت به سینما نمیروند تنها بخشی از آن به اقتصاد مربوط میشود اما مهمتر این است که مخاطب به سینما می آید تا چه چیزی را و چه مساله ای را ببیند؟ این رابطه مخاطب و سینماگر ضعیف شده است. کارگردان فیلم «بوی پیراهن یوسف» با اشاره به فیلم های اجتماعی بیان کرد: مساله بدان معنا نیست که مصیبتهای مردم را بگویند و حرف اجتماعی بزنند. هنرمند صرفا آیینه نمیگیرد. ما آرمانهایی برای سینما داشتیم و برای آنها میجنگیدیم. ما میخواستیم عرفان را در سینما مطرح کنیم اما عرفان اتفاق نیفتاد که چه چیزی در سینما رخ بدهد؟ قرار بود در این سینما سربازانی باشند که مردانه مساله جامعه خود را بیان کنند و نترسند اما این اتفاق در سینما رخ نمیدهد.برخی منتقدان میخواهند جنگ را از سینما حذف کنندحاتمی کیا با اشاره به سخنان بعضی منتقدان از گفته های آنها انتقاد کرد و گفت: وقتی منتقد به من میگوید که جنگ تمام شده و دیگر حرف های عادی بزنیم یعنی هنوز نمیفهمد که ۱۲۰۰ کیلومتر این کشور با یک کشور بیگانه درگیر بوده است و ما در هشت سال جنگ ۳۰۰ هزار شهید دادیم من در اینجا باید چه کنم؟ او که راهنمایی میکند و چراغ قوه بر مسیر من میاندازد، کاری میکند که من به نظر آدم کهنه ای بیایم. من فیلم «مهاجر» و «وصل نیکان» را ساختم که به من گفتند اینها چه حرف هایی است؟وی ادامه داد: اگر نگاه نسل ۴۰ و آن هویت ها نبود امروز چه میشد؟ دوست منتقد ما نسبت به این مسائل به چشم یک موضوع خسته نگاه میکند و میگوید که دیگر تمام شده و برگردیم به زندگی عادی. کوچه ها به نام شهدا شده که اینها هنوز التیام پیدا نکرده است. چطور میشود که سینما میخواهد به اینها پشت کند و به آنها اعتنا نکند. منتقد ما با اینها مثل شوخی برخورد میکند.کارگردان «روبان قرمز» در ادامه سخنان خود بیان کرد: جامعه در جنگ دچار زخم شده است و مساله این است که سینما چطور میخواهد به این زخمها پشت کند.وی در ادامه در واکنش به سخن گبرلو مجری برنامه درباره انتقادهایی که به وی میشود، اظهار کرد: سینماگران ایران سه دسته هستند؛ عدهای سینمای بدنه و دکان دارند که حلالشان هم باشند. یک گروه هم دنبال سینمای جشنواره ای و روشنفکری هستند و دیده بانی این دسته برای آن طرف آب است و نمیخواهند مخاطب ایرانی را تحت تاثیر قرار دهند و سوم هم سینمای ملی است که با درد وارد این حوزه شده است. در سینمای ملی افراد مساله و دغدغه جامعه را دارند، کسی مثل آقای تبریزی که از روی دیوار سفارت آمریکا بالا رفت تا از آن روزها فیلمبرداری کند مساله داشته که به سینما آمده است.فیلمساز ملی بین دو دسته دیگر له میشودحاتمیکیا افزود: من هم قصدم این بود که بروم بجنگم و از جایی حس کردم که با فیلم حیرت های جنگ را به تصویر بکشم. چنین فیلمسازی همیشه بین آن دو دسته دیگر له میشود. آنهایی که با آن طرف آب در ارتباطند خدارا شکر همیشه دلارشان میرسد و مارکوپولو هستند و در آن سوی آب ها رنگ عوض میکنند و عکس های مختلف می اندازند. آن دسته اول و سینمای تجاری هم که میگوید ما از پول جیب کار میکنیم که میتوانند ۲۰ روزه فیلم بسازند. اما فیلمساز ملی است که زمان میبرد و باید مصونیت و حوصله داشته باشد و اینجا حساسیت نسبت به آن بیشتر میشود.حاتمی کیا در پاسخ به سخن گبرلو که عوامل فنی آثار دفاع مقدسی هم قرار بود در کنار یکدیگر کار را جلو ببرند، گفت: من ۳ دهه است که برای انقلاب کار میکنم و کارم با عمر انقلاب یکی است. ادعای من این است که میخواستم تغییری ایجاد کنم، اراده ای برای انقلاب رخ داد و من میخواستم از آن اراده بگویم. ما به عنوان فیلمساز باید بجنگیم که این جنگجویی را از ما گرفتند و بهشت و جهنم ما را تعیین میکنند، که این حرف جفنگی است!فیلمسازانی که پنبهای شدهاندکارگردان «از کرخه تا راین» گفت: باید فیلمساز برای چیزی که میخواهد بگوید مقاومت کند و بجنگد و نباید جهت خود را عوض کند. خدا رحمت کند آقای سیف الله داد را. او که مسئول سینما شد من از همان روزهای اول با وی دعوایم شد. البته اینها قواعد پشت میزنشینی است. اما واقعیت این است که باید برای ایده آل ذهن خود بجنگیم ولی الان فیلمسازان ما میگویند که نمیگذارند بسازیم. فیلمساز اصلا نباید چنین انتظاری داشته باشد که مسئولی که در مقابلش است این شرایط را فراهم کند. فیلمسازان الان پنبه ای هستند.وی تاکید کرد: روی حرف من با کسانی است که خون دیده اند و از آنها می پرسم چرا تفنگ جبهه را در جای دیگری استفاده میکنند؟ چه اتفاقی برای ما افتاده است، اینها نمیشود جز وسواس الخناس هایی مثل برخی منتقدانی که گفتند از این نسل حرف نزنید این منتقدان وجاهت کردند که جنگ چیز کهنه ای است.حاتمی کیا در ادامه از فیلم «شیار ۱۴۳» مثال زد و مشکلات این فیلم در سی و دومین جشنواره فیلم فجر گفت: چطور می شود که این فیلم دفاع مقدسی در جشنواره سال گذشته اینگونه مورد توجه مردم قرار می گیرد؟ مگر «شیار۱۴۳» چه حرف تازه ای زد؟ اصلا حرف تازه ای نزد اما حس مردم را بیان کرد با این حال چرا نسبت به این نوع نگاه ها غریبگی وجود دارد؟ حرف این است که چرا این جو علیه من فیلمساز جنگ به راه افتاده است، من نمیگویم فیلم تفنگی و هفت تیرکشی بساز، کدام فیلم من تفنگ زیاد دارد؟ من جامعه را تصویر میکنم و مسائلم را میگویم. من از نسلی میگویم که اگر من و تو از آن نگوییم بچه های ما نسبت به آن غریبه میشوند و چمران و پاوه را نمی شناسند.کارگردان «مهاجر» با اشاره به جایگاه شهید آوینی بیان کرد: متاسفانه در حوزه اندیشه امثال آقا مرتضی ها را کم داریم و این باعث میشود که دچار مشکل و گمراهی شویم. چرا فرد فکر میکند باید معاش خود را با سینما چفت کند؟ آدمی که قرار بود شهید شود چرا عوض شده است؟ من بارها پای حرف این آدم ها نشسته ام و دیدهام که اصلا از خود حرف و مسالهای ندارند. فیلمسازانی که به جنگ رفتهاند باید از این فضا حرف بزنند نه اینکه کهنه شوند، شرم بر فیلمسازی باد که بخاطر نان به این بخش ورود پیدا کند. حرفی که من در سینما می زنم درباره مسایل همین جغرافیای ایران است. هویت کار من همین مساله است. به طور مثال آقای ظریف در حوزه سیاست خارجی کار خودش را انجام دهد و بخشی از این کار مسئولیت من فیلمساز است.این کارگردان فیلمهای دفاع مقدس با اشاره به سختیهای خود برای ساخت فیلمها بیان کرد: من خاطرم هست جلوی درب پادگان میرفتم و یک سرباز کار من را متوقف میکرد اما من منتظر میماندم. آیا اینها باید باعث شود تا من دیگر فیلم نسازم؟ آقای ایوبی روی سر بنده جای دارند ولی من کار خودم را در سینما انجام میدهم. متاسفانه بسیاری از دوستان من سلوک را در سینما از یاد برده اند. اینکه تنها به سراغ باکری بروید به چه دردی میخورد؟ باید دید کدام بخش باکری را قرار است کار کنید. باکری خیلی کارها کرده است ولی کدام ویژگی این فرد باعث میشود که نسل جوان را پای بحث نشاند.حاتمی کیا در ادامه به بهزاد بهزادپور و کم کاری او در سینما اشاره و بیان کرد: با فیلم آقای بهزادپور سینما شکست خورد اما این بهترین فیلمی بود که از تلویزیون پخش شد و من متاسفم برای بهزاد که دیگر فیلم نمی سازد و ساکت نشسته است. چرا همچنین فیلمسازانی گوشه نشین شده اند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]
صفحات پیشنهادی
دلار عدهای از فیلمسازان از آنور آبها میآید
ابراهیم حاتمیکیا در هفت دلار عدهای از فیلمسازان از آنور آبها میآید ابراهیم حاتمیکیا با حضور در برنامه هفت گفت دستهای از فیلمسازان ایرانی با آن طرف آب در ارتباطند و خدا را شکر همیشه دلارشان میرسد و مارکوپولو هستند و در آن سوی آب ها رنگ عوض میکنند و عکس های مختلف می اندازاظهارات جنجالی حاتمیکیا در برنامه هفت: دلار عدهای از فیلمسازان از آنور آبها میآید /در انجمن سینمای انقلاب
اظهارات جنجالی حاتمیکیا در برنامه هفت دلار عدهای از فیلمسازان از آنور آبها میآید در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس را ببندند ابراهیم حاتمیکیا با حضور در برنامه هفت گفت دستهای از فیلمسازان ایرانی با آن طرف آب در ارتباطند و خدارا شکر همیشه دلارشان میرسد و مارکوپولو هستسینمای امروز ایران غمانگیز است/ منتقدان میخواهند جنگ را از سینما حذف کنند
فرهنگ و هنر سینمای ایران ابراهیم حاتمیکیا در هفت سینمای امروز ایران غمانگیز است منتقدان میخواهند جنگ را از سینما حذف کنند ابراهیم حاتمیکیا با حضور در برنامه هفت گفت وقتی منتقد به من میگوید که جنگ تمام شده و دیگر حرف های عادی بزنیم یعنی هنوز نمیفهمد که 1200 کیلومتر اسینمای ایران دیروز، امروز و ...!؟
جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۰ ۱۰ علیرضا داودنژاد حدود 13 سال قبل در پاسخ به سوالات شورای عالی انقلاب فرهنگی نقطهنظراتش را نسبت به وضعیت سینما مطرح کرد نقطهنظراتی که بازخوانی آن پس از سالها در اغلب نکات خواننده را به سمتی میبرد که به نظر این مشکلات و نقطهنظرات همچنان به روز هستناظهار نظر سعید راد درباره سینمای امروز ایران: نیمه حرفه ای ها فیلمنامه نویس شده اند
اظهار نظر سعید راد درباره سینمای امروز ایران نیمه حرفه ای ها فیلمنامه نویس شده اند فرهنگ > سینما - نسیم آنلاین نوشت سعید راد گفت فیلمنامهنویسی ما در دست افراد نیمهحرفهای است این بازیگر گفت در چندسال اخیر فیلمنامهنویسان رو به خود سانسوری آ«قصهها» جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره ونیز را دریافت کرد / افتخاری جهانی برای سینمای ایران
قصهها جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره ونیز را دریافت کرد افتخاری جهانی برای سینمای ایران فرهنگ > سینما - فیلم سینمایی قصهها به کارگردانی رخشان بنیاعتماد موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه از هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم ونیز شد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاینهند جگرخوار به تهران میآید |اخبار ایران و جهان
هند جگرخوار به تهران میآید مونا واصف بازیگر سوری نقش هند جگرخوار در فیلم سینمایی محمد رسول الله همزمان با برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به ایران میآید کد خبر ۴۳۵۵۰۰ تاریخ انتشار ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳ ۴۰ - 19 September 2014 مونا واصف بازیگر سوری نقش هند جگرخمدیرکل دفتر مطالعات سینمایی از راه اندازی مدرسه عالی سینما خبر داد سازمان سینمایی راه را برای تربیت فیلمسازان
مدیرکل دفتر مطالعات سینمایی از راه اندازی مدرسه عالی سینما خبر دادسازمان سینمایی راه را برای تربیت فیلمسازان خاص هموارتر کردمدیرکلدفتر مطالعات توسعۀ دانش و مهارتهای سینمایی از راه اندازی مدرسه عالی سینما در آینده نزدیک خبر داد طرحی که پیش از این بهکار گیری فیلمسازان جشنوارهایدر نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب با حضور اکرانکنندگان برگزار میشود نمایش و بررسی انیمیشن «پرواز تا
در نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب با حضور اکرانکنندگان برگزار میشودنمایش و بررسی انیمیشن پرواز تا بینهایت و مستند به رنگ زندگیانیمیشن پرواز تا بی نهایت و مستند به رنگ زندگی در نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب با حضور جمعی از اکرانکنندگان فعال جشنواره عمار از سراسر کشور نمجنتی: سهم ایران از گردش مالی چاپ در جهان 3 میلیارد دلار است
فرهنگ و ادب ادیبات ایران جشن ملی صنعت چاپ- 1 جنتی سهم ایران از گردش مالی چاپ در جهان 3 میلیارد دلار است به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سهم چاپ ایران از گردش مالی 800 میلیارد دلاری این صنعت در جهان تنها 3 میلیارد دلار است به گزارش خبرنگار مهر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشادنشست فیلم سازان جوان سینمای انقلاب در ایستگاه دوازدهم؛ «مسافر ایران» مستندی برای شهدایی که نادیده گر
نشست فیلم سازان جوان سینمای انقلاب در ایستگاه دوازدهم مسافر ایران مستندی برای شهدایی که نادیده گرفته می شوند رجایی ایران و افغانستان خونشریک شدهانددوازدهیم نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب با اکران دو فیلممادر و مسافر ایران و بررسی موضوع شهدای غیر ایرانی دفاع مقدس برگزار شدبرترین مستندسازان سینمای ایران معرفی شدند
برترین مستندسازان سینمای ایران معرفی شدند شانزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران در بخش مستند با حضور تعدادی از سینماگران و مستندسازان برگزار و برگزیدگان در بخش های مختلف معرفی شدند در این جشن که با حضور هنرمندانی چون امید روحانی فرهاد توحیدی مستندسازان و عوامل ساخت آن برگزار می شد بزمانی که خروج کتاب از ایران ممنوع بود/ آخوندی: ممیزی مشکل عدهای خاص است
فرهنگ و ادب بازار نشر نشست صبح ناشر زمانی که خروج کتاب از ایران ممنوع بود آخوندی ممیزی مشکل عدهای خاص است مدیر انتشارات دارالکتب الاسلامیه در نشست صبح ناشر گفت ممیزی مشکل عدهای خاص است اصلا اگر قرار باشد همه براساس آنچه در قانون اساسی آمده عمل کنند کسی مشکلی نخواهد داباشهآهنگر،جلیلی،حمیدنژاد،راعی و مرادپور داوران فیلمهای کوتاه مسابقه سینمای ایران جشنواره مقاومت معرفی شدند
باشهآهنگر جلیلی حمیدنژاد راعی و مرادپورداوران فیلمهای کوتاه مسابقه سینمای ایران جشنواره مقاومت معرفی شدندمحمدعلی باشه آهنگر ابوالفضل جلیلی عزیزالله حمیدنژاد مجتبی راعی و احمد مرادپور به عنوان اعضای هیات داوران فیلمهای کوتاه مسابقه سینمای ایران معرفی شدند به گزارش خبرگزاری فاراعلام نامزدهای فیلم کوتاه شانزدهمین جشن سینمای ایران
فرهنگ و هنر سینمای ایران اعلام نامزدهای فیلم کوتاه شانزدهمین جشن سینمای ایران اسامی نامزدهای فیلم کوتاه شانزدهمین جشن سینمای ایران اعلام شد به گزارش خبرگزاری مهر هیات داوران انجمن فیلم کوتاه پس از پایان کار داوری و شمارش آرا نتایج زیر را اعلام کرد نامزدهاي بهترين فيلم &laجشنواره مقاومت جشنواره همه سینمای ایران است
پیام رئیس سازمان سینمایی به جشنواره مقاومت جشنواره مقاومت جشنواره همه سینمای ایران است حجتا ایوبی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی در آستانه برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت طی پیامی عنوان کرد جشنواره مقاومت جشنواره همه سینمای ایران استنامزدهای انیمیشن جشن سینمای ایران معرفی شدند
نامزدهای انیمیشن جشن سینمای ایران معرفی شدند خبرگزاری پانا نامزدهای فیلم انیمیشن شانزدهمین جشن سینمای ایران معرفی شدند ۱۳۹۳ شنبه ۱۵ شهريور ساعت 11 46 اسامی نامزدهای فیلم انیمیشن شانزدهمین جشن سینمای ایران به شرح زیر اعلام می شود نامزدهای بهترین تهیه کنندگی فیلم 1-بچه-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها