تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813374521




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تورم مهمترین دشمن تولید است/ شکاف چشمگیر میان صادرات و واردات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: قائم مقام بانک مرکزی در چهارمین همایش صادرات غیر نفتی تورم مهمترین دشمن تولید است/ شکاف چشمگیر میان صادرات و واردات خبرگزاری پانا:قائم مقام بانک مرکزی با تاکید بر اینکه تورم مهمترین دشمن تولید است گفت: تا زمانی که تورم مهار نشود سیاست ثبات نرخ ارز ماندگار نخواهد بود.
۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ مرداد ساعت 11:41



 باشگاه خبرنگاران نوشت: اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی در چهارمین همایش صادرات غیر نفتی که صبح امروز برگزار شد با اشاره به اهمیت تجارت در توسعه اقتصادی یک کشور گفت: با نگاه به کشورهای پیشرفته و موفق در عرصه تجارت و اقتصاد متوجه می‌شویم که این کشورها سیاست‌های روشنی در جهت حمایت از تولید و افزایش صادرات دنبال کرده‌اند. وی افزود: توسعه صادرات موجب افزایش تولیدات ملی، رشد بهره وری و رونق اقتصاد و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید می شود. کمیجانی تصریح کرد: در سالهای گذشته این هوشیاری و بیداری در میان نخبگان اقتصادی کشور وجود داشت که باید که اتکای دولت به درآمد‌های نفتی کاهش یابد و صادرات غیر نفتی باید افزایش و حمایت شود. قائم مقام بانک مرکزی افزود: در سالهای 84 تا 90 با رقم 650 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی به خوبی از این رقم استفاده نشد و سیاست راحت طلبی و توسعه واردات در پیش گرفته شد. وی افزود: با نگاه به آمار سالهای 84 تا 90 وقتی درآمدهای نفتی را از طراز پرداخت کشور بیرون بکشیم تفاوت بین واردات و صادرات به مرز منفی 60 میلیارد دلار می‌رسد. وی ادامه داد: چنین شکاف بزرگی نیاز صادرات و واردات مناسب نیست و باید گفت: دولتهای غربی بی‌سرو صدا جنگ نرم و کم هزینه ای را علیه ایران راه انداختند. کمیجانی تصریح کرد: عزم جدی برای اصلاح قوانین و مقررات و اتخاذ سیاست‌های مناسب در توسعه صادرات را دارد. وی با اشاره به بسته خروج از رکود دولت گفت: برخی به این بسته خورده می‌گیرند که دولت برای مهار تورم به رکود بی‌اعتنا بوده در صورتی که این طور نیست. کمیجانی در ادامه افزود: در چهار ماهه سال جاری رشد نقدینگی 30 الی 31 درصد بوده که این رقم در مدت مشابه سال 92 ، 25 درصد می‌باشد. قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به اینکه تورم مهم‌ترین دشمن تولید است گفت: تا زمانی که تورم مهار نشود سیاست ثبات نرخ ارز ماندگار نخواهد بود.
وی ادامه داد: لازم توسعه صادرات داشتن نظام ارزی منعطف و نرخ ارز پایدار است که امیدواریم تا مهار تورم ثبات در نرخ ارز ایجاد شود و راه برای سرمایه گذاری باز شود. وی ادامه داد: متاسفانه در چند سال گذشته شاهد رشد منفی سرمایه گذاری در کشور بودیم که تبعات آن معضل بیکاری است. وی با اشاره به اهمیت کنترل تورم گفت: اگر تورم مورد توجه دولت قرار گرفته به این دلیل است که مخل امنیت بالا برنده ریسک و همچنین بالا برنده نرخ سود بانکی و بهره بانکی است. کمیجانی در ادامه افزود: امیدواریم با کمک فعالان اقتصادی و نخبگان بتوانیم در اجرای این بسته موفق شویم.
قائم مقام بانک مرکزی در ادامه صحبتهای خود با اشاره به آمار صادرات و واردات گفت: بررسی این آمار نشان می‌دهد که ارزش کالاهای صادراتی در مقابل کالاهای وارداتی در چند سال گذشته تغییر نکرده است. وی ادامه داد: درحالی که نسبت قیمت کالاهای صادراتی به وارداتی باید یک باشد در سالهای 83 تا 92 این رقم 0.4 و یا حداکثر 0.5 بوده و در سال 92 نیز این رقم 0.3 است که این نشان دهنده این است که صادرات ما با ارزش افزوده بالا نیست و صادرات به صورت خام فروشی است. کمیجانی تصریح کرد: انتظار می‌رود تحول اساسی در ترکیب صادرات غیر نفتی ایجاد شود که خوشبختانه تحرکی ایجاد شده و طبق آمار 4 ماهه امسال توازن نسبی در تراز تجاری شاهد هستیم و انتظار ما با توجه به وضعیت‌ها و پتانسیل های کشور در جهت رونق صادرات غیر نفتی است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن