تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1836199148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بالا ... Up ... محصول 2009 آمریکا -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: بالا ... Up ... محصول 2009 آمریکا animations 04 خرداد 1388, 20:13درباره انیمیشن Up کارگردان: Pete Docter نویسنده و دستیار کارگردان: Bob Peterson تهیه کننده: پیکسار تاریخ اکران: 29 مه 2009 (آمریکا) مدت فیلم: 96 دقیقه صدا پیشگان: Edward Asner ... Carl Fredricksen Christopher Plummer ... Charles Muntz Jordan Nagai ... Russell Bob Peterson ... Dug, Alpha Delroy Lindo ... Beta Jerome Ranft ... Gamma John Ratzenberger ... Construction Foreman Tom David Kaye ... Newsreel Announcer Elie Docter ... Young Ellie Jeremy Leary ... Young Carl Mickie McGowan ... Police Officer Edith Danny Mann ... Construction Worker Steve Donald Fullilove ... Nurse George Jess Harnell ... Nurse AJ وبسایت: animations 04 خرداد 1388, 20:18 یک پیرمرد و یک پسر بچه ی 8 ساله در حالیکه خانه شان را حمل می کنند، به درون جنگل پای می گذارند. در شرایطی دیگر ممکن بود تصور شود که این جمله نخستین خط از یک لطیفه باشد، اما در واقع و همانطور که اکنون همه می دانند این صحنه ایست از فیلم بعدی پیکسار، UP . پس از سرو کله زدن با اسباب بازیها، هیولاها، ماهیها ، ماشینها ، ابرقهرمانها ، موشها و بالاخره روباتها، اینبار تیم خلاق و حرفه ای پیکسار تصمیم گرفته اند که داستانی با محوریت یک پیرمرد فروشنده ی بادکنک بد اخم غرغرو بنام کارل فردریکسن Carl Fredricksen را در قالب نخستیم فیلم 3ِD * شان تعریف کنند. پیت داکتر Pete Docter (کارگردان) می گوید : ” ما لیستی از شخصیتهایی که همیشه می خواستیم از آنها در فیلمهایمان استفاده کنیم داشتیم و یک پیرمرد غرغروی بد اخلاق حالا دیگر در صدر این لیست قرار داشت”. در واقع ایده ی ساخت یک کاراکتر بد اخم و غرغرو که بتواند برای بینندگان جذاب و دوست داشتنی باشد، همواره جزء آرزوهای پیت داکتر و دستیارش باب پیترسون Bob Peterson بوده است. در ابتدای فیلم، کارل فردریکسون که به تازگی بیوه! شده است، خودش را در خانه اش حبس و ارتباطش را با دیگران قطع می کند. وقتی که دادگاه رای بر این میدهد که او باید خانه اش را ترک کند و به خانه ی سالمندان برود، کارل تصمیم می گیرد که بوسیله ی صدها بادکنک خانه اش را به پرواز در آورد و به سمت جنگلهای “پارادایز فالز“*در آمریکای جنوبی پرواز کند. او از زمان کودکی آرزوی رفتن به امریکای جنوبی و اکتشاف سرزمینهای بکر را در سر می پرورانده است. در طول سفر، پیرمرد غرغروی ما با کاراکترهای جورواجور و کمی خل و چل دیگری ( از جمله پسر بچه ی 8 ساله ی خپلی بنام راسل Russell و سگ احمقی بنام داگ Dug ) همراه می شود و این همراهی باعث می شود که پوسته ی سخت و نفوذ ناپذیر پیرمرد چموش ترک بر دارد و او متحول می شود. برای طراحی شخصیت پیرمرد(کارل فردریکسن) ، پیت داکتر با طراح تولید فیلم ، ریکی نیروا Ricky Nierva ، دست به کار شدند و تصمیم گرفتند از فرمهای بسیار ساده برای طراحی شخصیتها استفاده کنند. نیروا بطور واضح و آشکاری مربع ها و دایره ها ( یا مکعبها و کره ها در محیط سه بعدی ) را برای طراحی به کار گرفت. کارل: کارل شخصیت محوری فیلم است در نتیجه طراحی شخصیتهای فیلم با کاراکتر کارل آغاز شد و به دلیل اینکه کارل خیلی مصمم و لجوج است ، طراحان تصمیم گرفتند او را بوسیله فرمهای مربع/مکعبی شکل به بینندگان معرفی کنند.همه چیز او به نوعی مربعی شکل است، از عینک و صورتش گرفته تا انگشتان و قوزک پایش . در صحنه ای از فیلم، کارل را میبینیم که بر روی صندلی آسانسوریش نشسته و از پلکان خانه اش سر می خورد و پایین می آید. طراحان در طراحی بک گراند و فورگراندهای این صحنه به شیوه ای عمل کردند که تمام این عناصر در خدمت معرفی شخصیت و تاکید بر خلق و خوی کارل باشند. ریکی نیروا می گوید :” پردازش نمادها و نشانه های تصویری در این صحنه به گونه ای بود که در حالی که کارل از پله ها پایین می آید، عکسها و تصاویر روی دیوار، زندگی و منش او را برای تماشاچیان روایت کنند. وقتی که تماشاچیان تصویری از کارل را می بینند، این تصویر در یک قاب مربعی شکل قرار گرفته است و هر زمان که تصویری از الینور، همسر کارل، دیده میشود، این تصویر در قابی بیضی شکل است و در نهایت هر وقت که هردو را با هم میبینیم،عکس در قابی مربعی با گوشه های منحنی شکل قرار دارد”. در نتیجه تمام این عناصر به بیننده کمک می کنند که دنیای کارل را در توازنی میان مربعها و دایره ها درک کند. راسل: راسل، پسربچه ی سرشار از انرژی و مشتاق برای کشف سرزمینهای ناشناخته، بطور اتفاقی خودش را در دالان خانه ی در حال پرواز کارل میابد! او شخصیت جوان ، گرد و لطیفی است که در برابر شخصیت خشن و لجوج و مربع گونه ی کارل قرار داده شده.پیت داکتر در شرح شخصیت راسل می گوید:” این پسربچه ی خجالتی پوشیده از مدال و علائم که در آرزوی دریافت نشان “کاشف برتر” می سوزد، بیشتر شبیه به یک درویش در حال رقص سماء است. او می چرخد و به اینسو و آنسو میرود. در نتیجه ما او را شبیه به یک دوک نخ ریسی یا یک بادکنک طراحی کردیم”. ریکی نیروا می گوید :”طراحی های اولیه او به نحوفریبنده ای پیچیده به نظر می رسیدند اما نهایت تلاش خودمان را می کردیم تا او را به ساده ترین شکل ممکن بسازیم . لباس و پوشش او از لایه های مختلفی تشکیل شده است که بصورت پی در پی روی یکدیگر قرار گرفته اند، ما باید تحقیق می کردیم تا بافت خاص و شیوه ی متحرکسازی هر بخش از لباس او را به دقت تحلیل کنیم”. داگ: کارل و راسل ، “داگ” را در جنگلهای “پارادایز فالز” پیدا می کنند. او سگی است که از گروه سگهایی که وظیفه ی جستجو و پیدا کردن پرندگان کمیاب را برعهده دارند جدا افتاده است. سایر سگها لاغر، ورزیده و ترسناک هستند اما “داگ” چاق و مهربان است. صاحب “داگ” او را با یک قلاده ی الکترونیکی مجهز کرده است که او را قادر میسازد تا افکارش را بصورت گفتاری بیان کند( تهیه کنندگان UP از ساخت و ساز حیواناتی که مانند انسانها حرف می زنند و در دهها فیلم انیمیشن دیگر دیده شده اند پرهیز داشته اند). ریکی نیروا میگوید که پیت داکتر “داگ” را روی اینترنت پیدا کرد: ” پیت داکتر در جستجوی سگی بود که بتواند الگوی ساخت “داگ” باشد و بالاخره تصویر سگی( از نوعی که برای پیدا کردن شکار و مجروحین تربیت می شوند) را یافت که با مشخصاتی که ما از “داگ” در نظر داشتیم مطابقت داشت. برای درک و شناخت بهتر اینگونه سگها ما به مکانی رفتیم که مخصوص نگهداری و پرورش این سگهاست و تقاضا کردیم که سگهای چاق تر را ببینیم. طراحان میخواستند ببینند که سگهای چاق چطور حرکت می کنند و موها و شکمشان چگونه تکان می خورد”. کوین Kevin کوین نامی است که راسل به یک پرنده ی بسیار کمیاب 13 فوتی که قادر به پریدن نیست و او و کارل در جنگل پیدایش کرده اند می دهد. ریکی نیروا می گوید:” در تمام فیلمهای پیکسار کاراکتری وجود دارد که ساخت آن کاراکتر مشکلتر و پیچیده تر از سایر کاراکترهاست و “کوین” کاراکتر مشکل در فیلم UP بود. پیت داکتر در جستجوی یک کاراکتر واقعا مشکل بود، کاراکتری که آسیب پذیر، ترسناک، رنگارنگ و بزرگ باشد”. کاراکتر “کوین” بر اساس قرقاول بزرگ هیمالیایی شکل گرفت که یکی از رنگارنگ ترین پرنده های دنیاست. برای مطالعه ی رفتارها و چهره ی این پرنده ها، طراحان سفری داشتند به باغ وحش ساکرامنتو. آنها همچنین چند شتر مرغ را به محوطه ی استودیوی پیکسار آوردند، در نتیجه آنها به راحتی قادر بودند رفتار ها و حرکات این پرندگان را بررسی و مطالعه کنند. شتر مرغها همچنین الگوی خوبی برای تحلیل حرکات پرهای “کوین” بودند اما بزودی مشخص شد که متحرکسازی “کوین” چالش بزرگی برای انیماتورهای پیکسار خواهد بود. جزئیات بسیار زیاد در این کاراکتر، منجر به خلق تکنولوژی های تازه ای در استودیوی پیکسار شد. * 3D به معنی همان فیلمهایی است که برای دیدنشان باید عینک مخصوص بزنید، نه فیلمهایی که با نرم افزار های خاص شاخته می شوند! * می شد این اسم را ترجمه کرد” جنگل آبشارهای بهشتی”، شاعرانه تر هم بود. اما Paradise falls به هر حال یک اسم خاص است و بهتر است ترجمه نشود. * برای دیدن کلیپی به نام Dug, the talking dog در مورد داگ و شخصیت او اینجا () را کلیک کنید. مترجم: مهبد بذرافشان منبع : انیمیشن امروز () ali_118 15 خرداد 1388, 12:17دانلود انیمیشن UP پرده ای با کیفیت خوب:) animations 29 خرداد 1388, 00:11مراحل تولید انیمیشن "بالا" ساخته جدید استدیوی پیکسار و والت دیسنی با مشکلات بسیار پیچیده ای مواجه بوده است که بدون حضور علوم رایانه ای و فیزیکی رفع این مشکلات امکان پذیر نبوده است. درصورتی که بخواهید مشکلات محاسباتی پیچیده رایانه ای را تصور کنید به الگوریتمی که برای متحرک ساختن 10 هزار بادکنک هلیومی نیاز خواهد بود فکر کنید که هر یک به نخهایی مجزا اتصال داشته و با حرکاتی متفاوت خانه ای را به "بالا" می کشند. این مشکلی است که تیم تولید کننده انیمیشن "بالا" در شرکت پیکسار در ابتدای تولید دهمین فیلم بلند انیمیشن که پنج سال به طول انجامید با آن مواجه بودند. امکان متحرک سازی دو بعدی و دستی این بادکنکها تقریبا برای گروه تولید وجود نداشت زیرا تعداد آنها بسیار زیاد بوده و هر یک تاثیر متقابل و متفاوتی بر یکدیگر داشتند به شکلی که در صورت فشرده شدن یک بادکنک توسط بادکنکی دیگر، بادکنک دوم نیز دیگری را تحت تاثیر قرار داده و این تاثیر به صورت موجی در میات خوشه بادکنکها باید دیده می شد. با وجود اینکه فیلمنامه فیلم بالا بر اساس شخصیتهای اصلی فیلم شکل گرفته است، خوشه بادکنکها نیز نقش بسیاری مهمی در شکل گیری فیلم دارد. پیکسار به منظور آغاز این فیلم با دو تن از متخصصان پرواز با بالون جهان همکاری کرده و صندلی را با اتصال به صدها بادکنک هلیومی به پرواز درآوردند تا از این طریق بتوانند حرکت دقیق هر یک از بادکنکها را محاسبه کنند. به گفته استیو می دستیار فنی کارگردان در فیلم بالا ایده اصلی این فیلم به اندازه کافی بعید و دور از ذهن است و ساختن بادکنکهایی با توانایی به پرواز درآوردن یک خانه به صورتی قابل قبول می توانست این دور از ذهن بودن ایده را تلطیف کند. انجام متحرک سازی بادکنکها علاوه بر اینکه با استفاده از شیوه دستی امکان پذیر نبوده است، رایانه های استاندارد تولید انیمیشن نیز توانایی انجام این عملیات را نداشته اند. در نهایت رایانه های این شرکت با استفاده از قوانین فیزیک نیوتونی موفق به غلبه بر این مشکل شدند. این فرایند به انیمیشن عملکردی شهرت یافته است و توسط یک الگوریتم و یا مجموعه ای از معادلات فیزیکی شرح داده می شود. این شیوه با فریم کلیدی (Key Frame) که انیماتور به واسطه آن در هر فریم حرکات جسم را تعیین می کند در تضاد کامل است. از این شیوه در تولید قسمتی از انیمیشن "اتومبیلها" که در آن بالغ بر 300 هزار اتومبیل به صورت مجزا متحرک شده بودند نیز استفاده شده است. گروه فنی پیکسار با دادن اطلاعات حرکتی یکی از بادکنکها به رایانه، این خصوصیات را برای هر یک از بادکنکها شبیه سازی کرده و نرم افزاری جدید با نام شبیه ساز فیزیکی را برای دستیابی به حرکات دقیق خوشه بادکنکها با استفاده از قوانینی فیزیکی ارائه کردند. به گفته می گاهی اوقات استفاده ترکیبی از غیرممکن های فیزیکی و نظریات بی نظمی نتایج شگفت انگیزی را در پی دارد. گروه رایانه ای نقشهای حرکتی بادکنکها را به رایانه دادند اما به دلیل اینکه برخی از موقعیتها در این خوشه بادکنکی تصادفی فرض شده بود، نتیجه ای نیمه تصادفی به دست آمد. به بیانی دیگر در برخی از صحنه ها قسمتی از بادکنکها حرکتی خارج از کنترل و تصادفی دارند. نمونه واضح از این نتیجه نیمه تصادفی صحنه ای از فیلم است که در آن بادکنکها برای اولین بار خانه را از زمین جدا می کنند. در این صحنه گروهی کوچک از بادکنکها در قسمت راست و بالای خوشه از خوشه اصلی جدا می شوند. شبیه ساز فیزیکی پیکسار یا نرم افزار ODE در ابتدای شروع تولید انیمیشن توانایی کنترل مدل پیچیده 10 هزار بادکنک را نداشت. به گفته استیو می در ابتدا با استفاده از این نرم افزار تنها امکان کنترل 500 بادکنک وجود داشت و به همین دلیل این شرکت اقدام به تولید نرم افزاری جدید متناسب با نیاز متحرک سازی 10 هزار بادکنک کرد. تولید نرم افزارهای متعدد متناسب با نیاز فیلم در حال تولید از خصوصیات مشهور گروه های تولیدی شرکت پیکسار است که در بسیاری از پروژه ها به دلیل مواجهه با مشکلات متفاوت صورت گرفته است. مشکلاتی مانند حرکت دادن موهای هیولا در "شرکت هیولاها" و بازسازی صحنه های زیر آب در "در جستجوی نمو" از جمله مشکلاتی است که برای رفع آنها متخصصان پیکسار اقدام به تولید نرم افزارهای جدید کرده اند. بر اساس گزارش سی ان ان، نرم افزار جدید شبیه ساز فیزیکی پیکسار به جز در متحرک سازی بادکنکهای خوشه بادکنکی در متحرک سازی لباس شخصیت کارل نیز استفاده شده است. خود شخصیت کارل نیز به دلیل ساختار فیزیکی مکعب مانند از مشکلات متحرک سازی زیادی برخوردار بوده است که این مشکلات به واسطه نرم افزار شبیه ساز فیزیکی رفع شده است. منبع: ایرانیان انیمیشن () :Mohsen: 29 خرداد 1388, 21:25ممنون از مطالبت ببخشيد انيميشن جان، تو بازار ايران ميشه پيداش كرد؟ animations 29 خرداد 1388, 21:56خواهش می کنم :Mohsen: جان. نمی دونم... فکر کنم پرده ایش باشه. ولی من صبر می کنم کیفیت خوبش بیاد، بعد ببینم. AVGHH 31 خرداد 1388, 12:00دانلود انیمیشن UP پرده ای با کیفیت خوب:) این لینکا چون خیلی وقته حذف شده اینارو داشته باشین: لینک های اصلی لینک های کمکی animations 04 تير 1388, 22:37دخترک 10 ساله آمریکایی که آخرین آرزویش پیش از مرگ دیدن انیمیشن "بالا" بود، به لطف مدیران استودیو پیکسار ـ دیسنی به آروزی خود رسید و از دنیا رفت. به گزارش خبرنگار مهر، اسوشیتدپرس اعلام کرد کولبی کورتین 10 ساله که به سرطان مبتلا بود و مشتاقانه دوست داشت "بالا" را ببیند، به دلیل ضعف شدید جسمی نمی‌توانست به سینما برود. اما به لطف یکی از دوستان خانوادگی که به مدیران استودیو پیکسار دسترسی داشت، نسخه dvd فیلم را تماشا کرد و همان شب از دنیا رفت. مادر کولبی می‌گوید: از دخترم پرسیدم می‌تواند تا به نمایش درآمدن فیلم منتظر بماند. گفت برای مردن آماده است، اما تا آمدن "بالا" منتظر می‌ماند. وقتی فیلم را دیدم، واقعا هیچ درکی از محتوا و مضمون آن نداشتم. فقط معنی کلمه بالا را می‌دانستم و قسم می‌خورم برای من "بالا" یعنی اینکه کولبی قرار است بالا برود، بالا در آسمان‌ها. کولبی که از سال 2005 به سرطان عروق مبتلا شده بود، ماه آوریل تبلیغات "بالا" را دید و از همان زمان به تماشای این فیلم علاقه نشان داد. اما وضع جسمانی او این اواخر رو به وخامت گذاشت و شرکتی هم که قول داده بود برای بردن کولبی به سالن سینما به او ویلچر برساند، به وعده خود عمل نکرد. بعد هم بیماری او چنان شدت گرفت که نتوانست از خانه بیرون برود. تماس دوست خانوادگی کورتین‌ها با مدیران دو استودیو پیکسار و دیسنی نتیجه داد و آنها بعد از اطلاع از ماجرا تصمیم گرفتند یک نسخه dvd از فیلم روی پرده خود به در خانه کولبی کوچولو بفرستند. کارمند پیکسار همراه با "بالا" عروسک‌های شخصیت‌های کارتون و چند یادگاری دیگر هم از این فیلم برای کودک بیمار آورد. کولبی به قدری بیمار بود که حتی نمی‌توانست چشمان خود را برای دیدن فیلم باز کند و مادر مهربانانه کنار تخت صحنه‌ها را برایش توصیف می‌کرد. وقتی مادر از دخترش پرسید که آیا فیلم را دوست داشته یا نه، کولبی کوچولو سر خود را به نشانه رضایت تکان داد. کارمند پیکسار پس از پایان فیلم نسخه dvd "بالا" را با خود برد؛ با چشم‌هایی پر از اشک. کولبی کوچولو که به آخرین آرزوی عمر کوتاهش رسیده بود، همان شب در حالی از دنیا رفت که پدر و مادرش بر بالین او حاضر بودند. حالا مهمترین یادگاری کولبی برای پدر و مادر عروسک‌هایی است که دخترک هنگام دیدن فیلم در دست داشت؛ نشانه‌هایی از آخرین آرزوی برآورده شده او. "بالا" داستان پیرمردی بدخلاق است که پس از مرگ همسرش تصمیم می‌گیرد آروزی مشترکشان را برآورد کند. او هزاران بادکنک به سقف خانه خود می‌بندد و برای دیدن آمریکای جنوبی به آسمان می‌رود. اما پیرمرد در این سفر تنها نیست و یک بچه شیطان و دوست‌داشتنی هم او را همراهی می‌کند. منبع: پیلبان () AVGHH 06 تير 1388, 06:15سلام کسی زیرنویس (انگلیسی یا فارسی) این فیلم رو داره؟ انیمیشن رو دانلودش کردم ولی چون پرده اس صدای جک و جونور میاد بجا کاراکترا! :-? ali_118 18 تير 1388, 23:55زیر نویس فارسی animeditor 10 مرداد 1388, 15:42سلام جمیعاً توی این تاپیک () (توی امضام هم هست) نقد این انیمیشن رو نوشتم. خوشحال می شم ببینید و نظر بدید. التماس دعا یا علی




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 404]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن