تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819007386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دارایی فرهنگی هرجامعه میراث ناملموس فرهنگی آن جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیر كل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت : دارایی فرهنگی هرجامعه میراث ناملموس فرهنگی آن جامعه است خبرگزاری پانا: نجاتی زاده مدیر كل امور بانوان و خانواده در دومین نشست فوق العاده كارگروه بانوان و خانواده در خصوص هماهنگی دستگاههای اجرایی ذیربط درجشنواره و اجلاس بین المللی میراث فرهنگی ناملموس كه به ریاست جناب آقای كدخداپور معاون سیاسی امنیتی استانداری برگزارشد گفت : میراث فرهنگی به دارایی‌های فرهنگی مردم جهان در شاخه‌هایی مانند هنرهای اجرایی و نمایشی، فعالیتهای جمعی، آیین‌ها و جشن‌ها، بیان‌های و سنتهای شفاهی است.
۱۳۹۳ سه شنبه ۲۱ مرداد ساعت 12:30




 به گزارش خبرگزاری پانا، مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری  در ادامه بابیان اینكه استان هرمزگان با پتانسیل های بالای تجاری گردشگری و توریستی و با توجه به فرهنگ غنی و سنتی بومی محلی می تواند یكی از قطبهای گردشگری در كشور باشد .

این مقام مسئول در ادامه، استان هرمزگان را با دارا بودن  مردمی با فرهنگ تاریخی بالا در حوزه های مختلف صنعتی و گردشگری و آیین های بومی محلی و ورزشهای سنتی دانستند و افزودند می توان با تلاشهای ارزنده مسئولان در این حوزه علاوه بر فرصت های شغلی كه ایجاد می شود گامی موثر در این حوزه باشد .

مشاور استاندار در امور زنان استان هرمزگان یاد آور شد با توجه به اینكه  مهر امسال جشنواره و اجلاس بین المللی میراث فرهنگی ناملموس در اصفهان برگزار می شود كه یك روز آن با توجه به نقش محوری زنان در احیا ، حفظ ، ترویج و انتقال بین بین نسلی ، میراث معنوی نام گذاری شده و به تبعیت ازآن برگزاری جشنواره های استانی به صورت نمادین از سوی معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری به دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری ابلاغ شده است .

وی خاطر نشان كرد در این جشنواره استانی بانوان فعال در زمینه های هنرهای نمایشی ، سنتی و تجسمی ، فعالیت های جمعی آیینی و جشن ها ، سنت های مرتبط با صنایع دستی ، بیان ها و سنتهای شفاهی شناسایی می شوند و بهترین ها در هربخش به جشنواره بین المللی اصفهان معرفی خواهند شد . شایان ذكر است این جشنواره هفته ی آینده در محل سالن اداره كل آموزش فنی و حرفه ای برگزار خواهد گردید.

وی با بیان اینکه ما میراث فرهنگی خود را فراموش کرده‎ایم، خاطر نشان ساخت: میراث فرهنگی ناملموس نسل به نسل و سینه به سینه از اجداد بشر به ما ارث رسیده و می‌تواند به نسلهای بعد منتقل شود.

نجاتی زاده باتوجه به اهمیت این جشنواره بین المللی در استان اصفهان گفت : با برنامه ریزی های صورت گرفته قرارشد فیلم های مربوط به آیینهای سنتی و جشنها و مراسم مذهبی در حوزه بانوان استان  همچنین پوستر و ها و بروشورهایی با همین مضمون تهیه و بعد از ترجمه به 2 زبان انگلیسی و فاسی به چاپ برسد .











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن