تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813342551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخش های انرژی هسته ای و هوافضا به موزه علوم و فناوری افزوده می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بخش های انرژی هسته ای و هوافضا به موزه علوم و فناوری افزوده می شود تهران - ایرنا - رییس موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران از انعقاد تفاهم نامه هایی با سازمان انرژی اتمی و سازمان فضایی ایران به منظور ایجاد بخش های هوافضا و فناوری صلح آمیز هسته ای در این موزه خبر داد.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، مهرداد وحدتی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح سالن ˈمورس تا موبایلˈ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تفاهم های صورت گرفته، بخش های مربوط به نمایش و ارائه روند تکامل فناوری هسته ای و صنایع هوافضا طی امسال و سال 94 در موزه علوم و فناوری راه اندازی خواهد شد.
وی توضیح داد: موزه علوم و فناوری وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و تاکنون دارای سه سالن اصلی بود که دو سالن به نمایش فناوری های کهن و یک سالن به نمایش دستاوردهای علم معاصر اختصاص داشت و امروز یک سالن با عنوان ˈمورس تا موبایلˈ فناوری ها و وسایل ارتباطی را برای استفاده عموم در این موزه افتتاح شد.
وحدتی، نقش سازمان ها و افراد حقیقی و حقوقی در پربارتر شدن این مجموعه موزه ای را موثر برشمرد و از سازمان ها و افرادی که تمایل به مشارکت در تجهیز و تکمیل وسایل و ابزار موزه علوم و فناوری دارند دعوت به همکاری کرد.
وی درباره سالن جدید ˈمورس تا موبایلˈ نیز گفت: این سالن نیز با همکاری تنگاتنگ دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تجهیز و راه اندازی شد زیرا این دانشگاه حدود 76 سال قبل با عنوان ˈمدرسه عالی مخابراتˈ آغاز به کار کرد و تجهیزات زیادی متعلق به وزارت مخابرات وقت در آنجا متمرکز بود.
رییس موزه علوم و فناوری از همکاری معاونت پژوهشی و اعضای هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در راه اندازی این سالن جدید قدردانی کرد و گفت: بسیاری از وسایل قدیمی همچون دستگاه های مورس، گرامافون، رادیو و تلفن تقریبا از کار افتاده بود که با تلاش اعضای هیات علمی خواجه نصیر الدین طوسی مجددا فعال شدند.
مراسم افتتاح سالن مورس تا موبایل روز یکشنبه با حضور مسوولانی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، میراث فرهنگی، معاونت علمی ریاست جمهوری و برخی مجموعه داران خصوصی در محل موزه علوم و فناوری ایران برگزار شد.
در این سالن علاوه بر دستگاه های ارتباطی قدیمی مانند مورس، گرامافون، رادیو، تلفن و موبایل های اولیه، تاریخ ارتباطات اجتماعی در جهان و ایران در قالب تصاویر و نوشته هایی به صورت دیوارکوب ترسیم شده است و بازدیدکنندگان می توانند روند تاریخی ارتباطات را با مشاهده یک فیلم مستند مشاهده کنند.
علمی (3)**1055**1599



12/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن