تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819958800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاص بودجه مناسب براي خريد کتاب در سال 93


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ تير ۱۳۹۳ (۹:۳۴ق.ظ)
اختصاص بودجه مناسب براي خريد کتاب در سال 93 مدير امور كتابخانه ها و سالن هاي مطالعه سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان اظهار داشت: در حال شناسايي مكان هايي براي توسعه كتابخانه هاي اختصاصي كودكان و بانوان هستيم و امسال بودجه خوبي براي خريد كتاب اختصاص يافته است.
به گزارش خبر گزاري موج، اميرحسين ماه آورپور با بيان اين مطلب گفت: افزايش ميزان مطالعه شهروندان و افزايش نقش مطالعه در اوقات فراغت شهروندان از اهداف سازمان فرهنگي تفريحي در حوزه كتابخانه ها و سالن هاي مطالعه است.
وي با اشاره به اينكه تحقق اهداف سازمان در حوزه كتابخانه ها و سالن هاي مطالعه به دو بستر سخت افزاري و نرم افزاري نياز دارد، افزود: در اصفهان در مجموع ۷۰ كتابخانه و سالن مطالعه وجود دارد و از ۲۸ كتابخانه شهر، شش كتابخانه به صورت تخصصي با محور ادبيات، هنر، حقوق، خانواده، شيعه و سلامت فعال هستند و پنج كتابخانه اختصاصي ويژه مخاطبان، كودكان، نوجوانان و بانوان فعاليت مي كنند.
مدير امور كتابخانه ها و سالن هاي مطالعه سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان تصريح كرد: بيش از ۶۶۰ هزار جلد كتاب و منابع ديداري و شنيداري شامل ۴۸۰۰ حلقه سي دي در كتابخانه هاي شهر وجود دارد.
ماه آورپور به بيش از ۱۰ هزار منبع كتابخانه ديجيتال اصفهان اشاره كرد و اظهار داشت: كتابخانه نابينايان با ۶۵۰۰ جلد كتاب گويا در اصفهان فعال است.
وي حفاظت از منابع آسيب پذير نفيس و خطي و ايجاد ارتباط و همكاري بين جوامع دانشگاهي را از اهداف سازماندهي كتابخانه ديجيتال اعلام كرد و ادامه داد: در كتابخانه ديجيتال، كاربران مي توانند كتاب هاي مورد علاقه خود را بخوانند، كتاب هاي گويا و صوتي را بشنوند و از مزاياي چند رسانه اي ديگر نظير آرشيو عكس هاي قديمي، تاريخي و فيلم هاي مستند بهره مند شوند.
مدير امور فرهنگي و هنري سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان با بيان اينكه بيش از ۴۵ هزار نفر عضو فعال كتابخانه هاي اصفهان هستند، گفت: رويكرد ما بردن فرهنگ مطالعه به دل خانواده است و براي تحقق اين هدف، منتظر خانواده ها نمي نشينيم، بلكه به سراغ آنها مي رويم.
ماه آورپور افزود: مسابقه بلندخواني، ويژه برنامه ليگ كتابخواني نوجوانان، پارك دانايي و شب نشيني با كتاب، باشگاه مبادله كتاب در كتابخانه مركزي، طرح كتاب، مادر و كودك از برنامه هاي پيش بيني شده براي گسترش فرهنگ كتابخواني در ميان شهروندان است.
وي به كيف دانايي به عنوان يكي از توليدات شاخص سازمان اشاره و تصريح كرد: سازمان دغدغه خوراك فرهنگي و مطالعه اي كودكان را دارد و براي پاسخگويي به اين دغدغه، كيفي تهيه شده كه در آن از بدو تولد تا ۱۲ سالگي كودكان، كتاب معرفي شده و منابع به صورت دو سال،در نظر گرفته شده است.
مدير امور فرهنگي و هنري سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان خاطرنشان كرد: فرصت دانايي از ديگر طرح هاست و با توليد يك قاچ كتاب، گزيده كتاب در مكان هايي كه شهروندان ساعت هايي را در انتظار سپري مي كنند، سازه فرصت دانايي محتواي فرهنگي را به صورت يك قاچ كتاب به آنها عرضه مي كند.
ماه آورپور با بيان اينكه افزايش كتابخانه هاي اختصاصي مورد توجه قرار گرفته است، اظهارداشت: در حال شناسايي مكان هايي براي توسعه كتابخانه هاي اختصاصي كودكان و بانوان هستيم و امسال بودجه خوبي براي خريد كتاب اختصاص يافته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن