تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819103525




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

7500 زندانی نیازمند در انتظار دستان پر مهر من و تو


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

7500 زندانی نیازمند در انتظار دستان پر مهر من و تو تهران - ایرنا - 7500 زندانی نیازمند جرایم غیرعمد در کشور در جشن باشکوه گلریزان در انتظار دستان پرمهر من و تو بودند.


بیش از یک میلیون نفر دور از محیط گرم خانواده در زندانهای کشور زندانی به سر می برند، همانهایی که تا وقتی از آنها نام می بریم خودمان را به کناری می کشیم و حتی به خود اجازه نمی دهیم لحظه ای به این موضوع فکر کنیم که شاید بسیاری از آنها ناخواسته و برخلاف میل خود در این مکان هستند.
راستی حتی اگر زندان بهترین مکان باشد، آیا کسی خوشش می آید یک شب را حتی یک شب را در این مکان به صبح برساند؟
مسلما که اینطور نیست و کسی حتی اگر خانه بدترین مکان باشد، زندان را به آن ترجیح نمی دهد.
یادمان هست دوران مدرسه و آنچه که در کتاب تعلیمات دینی خوانده ایم که قلب انسان وقتی متولد می شود مانند لوح سفیدی است که با هر گناه کوچک نقطه ای سیاه روی این لوح می نشیند.
و یادمان باشد که نگذاریم این نقطه های سیاه بیشتر و بیشتر شود طوریکه تمام وجود ما را سیاه سازد.
بیاییم به قلبمان بزرگی بیاموزیم و او را از مقابل آزمونی بزرگ سرفراز بیرون آوریم.
بیاییم دستان پرمهرمان را بر سر خانواده هایی سایه کنیم که واقعا به دستان گرم ما نیازمند هستند و یقین بدانیم که حتی کمک ناچیز من و تو می تواند خانواده ای را از فلاکت و گناه نجات دهد.
شب گذشته(شنبه) بیست وششمین آیین زیبای جشن گلریزان رهایی ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری به میزبانی ستاد دیه و با حضور سبز مسوولان و خیران برگزار شد.
شب بسیار باشکوهی بود، دستان سبز و پرمهری در این آیین مشاهده می شد که برای هر چه کمک بیشتر به این خانواده ها شتاب می کردند.

** کمک 2 میلیارد و 400 میلیون ریالی مسوولان
دفتر مقام معظم رهبری مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال به این مراسم اهدا کرد.
دفتر رییس جمهوری دومین اهدا کننده بود که از پشت تریبون مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون ریال اعلام شد و در این زمان مجری از رییس دفتر رییس جمهور خواست تا مبلغ را به یک میلیارد و 700 میلیون ریال افزایش دهد که نهاوندیان پذیرفت.
بعد پشت سر هم از تریبون اعلام شد: قوه قضاییه 500 میلیون ریال، قوه مقننه 400 میلیون ریال، بانک ملت 500 میلیون ریال، بانک ایران زمین 500 میلیون ریال، اتاق بازگانی تهران 100 میلیون ریال و غیره و بدین ترتیب مبلغ دو میلیارد و 400 میلیون ریال از سوی مسوولان کشوری به این جشن اهدا شد.
البته در کنار کمک های این نهادها، کمک های افراد حقیقی نیز چشمگیر و قابل توجه بود.

** تنها بخشش ماندنی است
در این مراسم حضور هنرمندان در عرصه مختلف از جمله بازیگری و موسیقی و حتی حضور ورزشکاران را هم می توانستی شاهد باشی.
فخرالدین صدیق شریف، رامبد جوان، گلاره عباسی، مازیار عصری، رضا یزدانی و احسان حدادی از جمله هنرمندان و ورزشکارانی بودند که در بیست وششمین آیین جشن گلریزان رهایی حضور داشتند.
فخرالدین صدیق شریف در این آیین با تاکید بر اهمیت حضور و کمک به خانواده های زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد گفت: مهم نیست چقدر هزینه می کنیم، بلکه مهم این است که در چنین مراسم هایی حضور داشته باشیم و شادمانی را مهمان این خانواده ها کنیم.
این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ادامه داد: این پولی که برای کمک به نیازمندان اهدا می کنید، نمی رود، و بخشیدن تنها چیزی است که می ماند.
وی گفت: باید حضور داشته باشیم تا برای ایجاد شادی در خانواده ها و همچنین حفظ نوامیس مردم کمک کنیم.
صدیق شریف افزود: انسانیت به مهر روی پیشانی نیست؛ انسانیت به این است که دست افتاده ای را بگیری و بتوانی کاری کنی که با کمک هر چند کوچک تو، زن یک زندانی به فحشا نرود.

** تابلوی نقاشی و تابلوفرشی که در مجموع 550 میلیون ریال فروش رفت
در دو طرف سن تالار آبگینه دو تابلو یکی تابلو فرش و دیگری تابلوی نقاشی بود که برای فروش اهدا شده بود؛ تابلو فرش ابریشمی همان تابلوفرشی بود که سال گذشته در بیست وپنجمین جشن از سوی یکی از خیرین به نفع آزادی زندانیان خریداری شده بود و امسال نیز همان خیر آن را به ستاد دیه اهدا کرد که در این مراسم به قیمت 300 میلیون ریال فروش رفت.
تابلوی دیگر که یک تابلوی نقاشی بود از طرف یک هنرمند کشور اهدا شده بود و این تابلوی زیبای به ظاهر ساده نیز به مبلغ 250 میلیون ریال فروخته شد.
و باز با مروری بر ذهنت به یاد بیاور زندانیانی که تنها بخاطر دیون و بدهکاری در این ماه زیبا در کنار خانواده نیستند و خانواده آنها سر سفره افطار سرپرست خود را کم دارد و جای خالی او را سخت احساس می کنند.
مرور کن در ذهنت و تو هم با خیرین همراه شو و یقین بدان کمک تو هر چند کوچک، گامی بزرگ برای آزادی به این همنوعان خواهد بود.
اجتمام(5) ** 9317 ** 1071

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن