تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818994748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصناف بيش از ساير اقشار از آثار وقوع جرم ضربه مي خورند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان ممبيني:
اصناف بيش از ساير اقشار از آثار وقوع جرم ضربه مي خورند
اهوازـ خبرگزاري مهر: رئيس اتاق اصناف استان خوزستان گفت: اصناف بيش از ساير اقشار از آثار منفي وقوع جرم به خصوص سرقت متاثر مي شوند.



به گزارش خبرنگار مهر، سعيد ممبيني پيش از ظهر امروز در اولين همايش پيشگيري از جرم (سرقت، مصرف مواد مخدر) در حوزه اصناف و اماكن عمومي كه در اهواز برگزار شد، اظهار كرد: آموزش هاي مشابه ای در گذشته برای اصناف داشتيم و اين گونه مسائل خيلي كلي تر از اكنون بود. امروزه بايد بيشتر فعاليت خود را بر جرم و پيشگيري از وقوع آن متمركز كنيم زیرا متاسفانه اصناف بيش از ساير اقشار از آثار منفي وقوع جرم متاثر مي شوند.

وي افزود: وقوع جرم، حداقل اثري كه بر اصناف مي گذارد اين است كه با ايجاد ترس در جامعه منجر به تشكيل موانع بزرگ در توسعه اقتصادي جامعه مي شود. دولت ها براي پيشرفت خود به سمت مسئله پيشگيري مي روند.

رئيس اتاق اصناف استان خوزستان تصريح كرد: براي پيشگيري از وقوع جرم، توجه، همكاري و تعامل نهادها و تشكل هاي مردمي لازم است و اين نهادها مي توانند در پيشبرد اهداف دولت در زمينه پيشگيري مؤثر واقع شوند.

ممبيني بیان كرد: سازماندهي و ساماندهي صنوف و استقرار در مراكز كاهش جرائم و تخلفات را بايد ياد بگيريم. يكي از محورهاي پيشگيري از جرائم در حوزه اصناف بحث معماري شكل گيري اصناف است. اتحاديه ها نقش مهمي در شكل گيري واحدهاي صنفي مانند شكل گيري بازارها و مكان عرضه كالا دارند.

وي عنوان كرد:‌ گاهي اوقات جرائمي وجود دارند كه فعالان اصناف ناخواسته با آن درگير مي شوند. به طور مثال در زمينه جرائم رايانه اي برخي از اعضا كه به طور غير مستقيم به فروش لوازم مبادرت مي كنند، براي جلوگيري از اين درگيري هاي ناخواسته و آسيب هاي وارده به اصناف بايد آنها از سوي اتحاديه ها آموزش داده شوند.

پلیس به تنهایی قادر به تامین امنیت نیست

كريم سواري نماينده سران عرب نيز در اين همايش گفت: زمينه هاي وقوع جرم دلايل متعددي دارد. عشاير مي گويند توجه به اشتغال در ايجاد امنيت بسيار لازم است و در كنار اين مسئله بايد به اتحاد اقوام و فرهنگ هاي اجتماعي نيز توجه خاص داشت.

وي افزود: تمام عوامل سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي در ايجاد امنيت براي جامعه نقش بالايي دارند. پليس به تنهايي نمي تواند امنيت را براي ما ايجاد كند و همه ما در تامين اين امنيت با پليس همكاري داشته باشيم.

سواری عنوان كرد: شبكه هاي ماهواره اي از عوامل مخرب اخلاقي و سياسي هستند كه با تهاجم فرهنگي گسترده بر عليه كشورها فعاليت مي كنند به همین دلیل بايد به خانواده ها آموزش داده شود تا از شبكه هاي ماهواره اي به صورت بهينه استفاده كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در اين همايش كارگاه هاي آموزشي هم براي اصناف حاضر برگزار شد.


۱۳۹۳/۴/۳ - ۱۴:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن