تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819161060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا مسعود کیمیایی ضد زن است؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


آیا مسعود کیمیایی ضد زن است؟ فرهنگ > سینما - جواد طوسی معتقد است، مسعود کیمیایی تلاش کرده در «متروپل» کانون خانواده را در سینمایی متروک پایه‌ریزی کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طوسی و احمد طالبی‌نژاد با حضور در کافه‌خبر درباره سینمای کیمیایی به گفت‌و‌گو نشستند و در بخشی از سخنانشان درباره جایگاه زنان در سینمای این فیلمساز سخن گفتند. طالبی‌نژاد در این زمینه گفت: «کیمیایی قطعا زن‌ستیز نیست و در برخی از فیلم‌هایش تصاویر درستی از زنان ارائه کرده است. مثلا اعظم در فیلم «قیصر» و یا فاطی در «گوزن‌ها». این‌ها بهترین تصویرهایی است که از یک زن در آن اشل و طبقه ارائه شده است. اما به محض اینکه کیمیایی قصد می‌کند به دنیای زن‌ها وارد شود، آنجاست که کمیت قضیه می‌لنگد. نگاه او به فخرالنساء به گونه‌ای است که او را به شکل یک کاریکاتور و یا عروسک تصویر می‌کند.» او ادامه داد: «هر گاه قصد کرده وارد دنیای زنانی غیر از زن‌های مثبت زندگیش  شود، خیلی متقاعدکننده عمل نکرده است. این موضوع هم علت دارد. کیمیایی بسیار به مادرش وابسته بود. او زنان سنتی را بسیار خوب می‌شناسد و مهر و عاطفه خوبی نسبت به آنان دارد، اما زن مدرن را به جا نمی‌آورد. او زن مدرن را نوعی عروسک و کاریکاتور می‌بیند. حالا اینکه حق دارد یا نه بحث دیگری است، اینکه بگوییم در دنیای کیمیایی زن‌ها به این شکل هستند به هر حال انتخاب و دیدگاه اوست و من هم نمی‌توانم مخالفتی داشته باشم.» طوسی نیز در مورد جایگاه زنان در سینمای کیمیایی گفت: «اعظم (فیلم «قیصر») به موقع عاشقانگی خودش را نشان می‌دهد و فیلمساز این فرصت را می‌دهد که آتش‌گردان را در آن فضای شبانه در حیاط بچرخاند و قیصر با حالتی آمیخته با عشق و تمنا به او خیره شود. فاطی فیلم «گوزن‌ها» به واسطه نگاه کارگردان در موقعیتی قرار می‌گیرد که می‌تواند سیر انتقالی تاریخی بعدی را برعهده می‌گیرد، کیف پول به او سپرده می‌شود و خودشان (سید و قدرت) به پیشواز مرگی سرافراز می‌روند. شوکت فیلم «خاک» و فاطمه و آسیه «سفر سنگ» هم نقش مهمی دارند، نمونه‌های دیگر گل بخت فیلم «گروهبان» و طلعت «ردپای گرگ» است.» او همچنین در مورد خاتون با بازی مهناز افشار در «متروپل» گفت: «کیمیایی قصد داشته به واسطه خاتون کانون خانواده را در یک سینمای متروک (با آن شناسنامه نوستالژیک) پایه‌ریزی کند. این ویژگی کیمیایی است که برپایه اخلاقیات خود آدم‌ها را شناسایی و انتخاب از آن‌ها مراقبت می‌کند. این تاسف‌بار است که وقتی کیمیایی می‌خواهد پای خصایص و اصولی که سنگ‌شان را به سینه می‌زند بایستد، یک نسل آن را رد می‌کند و به این اخلاقیات پوزخند می‌زند. به نظر من این به شرایط منحط جامعه ما بازمی‌گردد که مانیفست و موارد پیشنهادی کیمیایی را رد می‌کند و متقابلا گزینه مناسبی ندارد.» متن کامل کافه خبر جواد طوسی و احمد طالبی‌نژاد را در مورد سینمای کیمیایی اینجا بخوانید. 57243



جمعه 2 خرداد 1393 - 14:46:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن