تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819122898




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضريح مطهر عسکريين(ع) آماده انتقال به عراق است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۸:۸ب.ظ)
مدير کارگاه ساخت ضريح مطهر امامين عسکريين(ع): ضريح مطهر عسکريين(ع) آماده انتقال به عراق است مدير کارگاه ساخت ضريح مطهر امامين عسکريين(ع) با اشاره به اتمام پروژه ساخت ضريح مطهر ائمه سامرا(ع) گفت: در صورت برقراري امنيت کامل، اين ضريح به زودي از قم به سامرا منتقل خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم لاجوردي در حاشيه بازديد کارکنان مرکز تحقيقات کامپيوتري علوم اسلامي(نور) از کارگاه ساخت ضريح مطهر امامين عسکريين(ع) گفت: کار ساخت ضريح مطهر امامين عسکريين(ع) از سال 1389 آغاز شده و در اسفندماه 1392 به پايان رسيد و اکنون با استعانت از خداي متعال آماده انتقال به سامرا است.
وي با بيان اينکه ضريح جديد از نظر طرح ظاهري همچون ضريح سابق است و تنها کمي تفاوت‌هاي جزئي در آن ايجاد شده است، ادامه داد: در اين پروژه 4 هزار و 500 کيلو نقره، 70 کيلو طلا و 11 هزار کيلو چوب ساج استفاده شده و چوب ساج به کار رفته در اين ضريح در برابر گزند حشرات و جانواران بسيار متسحکم بوده و استحکام آن از 300 تا 400 سال اعلام شده است.
مدير کارگاه ساخت ضريح مطهر امامين عسکريين(ع) افزود: همچنين 12 گلدان به نيت دوازده امام و 14 کتيبه به نام 14 معصوم(ع) با آيات نوراني قرآن کريم و احاديث اهل بيت(ع) و اشعاري در مدح ائمه(ع) در ساخت اين ضريح مطهر استفاده شده است.
لاجوردي ادامه داد: استاد سيد مهدي علمدار به عنوان طراح و مجري قلم‌زني، استاد مهدي ديدار به عنوان سرپرست نجاران، خوش‌نژاد به عنوان مسئول سازه و استاد موحد به عنوان خطاط پروژه مسئوليت ساخت اين ضريح را بر عهده داشتند.
مسئول کارگاه ساخت ضريح حرم مطهر امامين عسکريين (ع) تصريح کرد: چهار درب بزرگ ورودي و خروجي به صحن‌هاي حرم امامين عسکريين (ع) و هشت درب ويژه ضريح نيز آماده شده است.
وي همچنين از بافت هزار متر فرش دست‌بافت از سوي هنرمنداني ايراني در کاشان خبر داد و گفت: اين فرش‌ها نيز همزمان با ضريح به عراق انتقال داده خواهند شد.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن