تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813457129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رایزنی کلاپر با مقامات کره جنوبی درباره کره شمالی/ تاخیر در مذاکره دولت تایلند و کمیسیون انتخاباتی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


بین الملل > آسیا اقیانوسیه تحولات آُسیا/
رایزنی کلاپر با مقامات کره جنوبی درباره کره شمالی/ تاخیر در مذاکره دولت تایلند و کمیسیون انتخاباتی
آتش زدن کارخانجات چینی در ویتنام، مذاکرات رئیس سازمان اطلاعات آمریکا درباره کره شمالی در سئول و تاخیر در برگزاری مذاکره دولت تایلند و کمیسیون انتخاباتی از جمله تحولات آسیا به شمار می رود.



چین

خبرگزاری فرانسه از به آتش کشیدن کارخانجات چینی در ویتنام و غارت کالاها از سوی معترضان ویتنامی در اعتراض به استقرار سکوی نفتی پکن در آبهای مورد مناقشه دریای چین جنوبی خبر داد.

راشا تودی همچنین از تظاهرات مردم ویتنام در هانوی در اعتراض به استقرار دکل نفتی چین در آبهای مورد مناقشه میان دو کشور خبر داد.

حمله کشتی چینی به کشتی ویتنامی با آبپاش که سبب زخمی شدن چند خدمه کشتی ویتنامی شده است با موضعگیری آمریکا روبرو شده است.

وزارت خارجه آمریکا نصب یک دکل حفاری در 120 مایلی مرزهای ویتنام از سوی چین را اقدامی "تحریک آمیز" خوانده است.

پساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است: این اقدام یکجانبه چین بخشی از برنامه گسترده تر چین برای ادعای مالکیت بر مناطق مورد مناقشه با همسایگانش تلقی می شود، اقدامی که صلح و امنیت منطقه را به خطر می اندازد.

مقامات ویتنام می‌گویند که شناورهای نیروی دریایی این کشور با کشتی‌های چینی در ناحیه مورد مناقشه در دریای جنوبی چین برخورد کرده‌اند.

مقامات ویتنامی همچنین می گویند علاوه بر حمله کشتی چینی با آبپاش به کشتی های این کشور، کشتی چینی به طور تعمدی با کشتی ویتنامی برخورد کرده که در جریان آن چند نفر از خدمه ویتنامی زخمی شده اند.

هوآ چون اینگ سخنگوی وزارت خارجه چین نیز ضمن انتقاد از آمریکا به خاطر بیان چنین اظهاراتی تاکید کرد که آمریکا حق ندارد به فعالیتهای چین درون قلمرو حاکمیت خود اعتراض کند.

خبر دیگر اینکه رویترز با اشاره به بازدید ژنرال نانگ فنگویی فرمانده ستاد مشترک ارتش آزادی‌ بخش چین از ناوهواپیمابر اتمی رونالد ریگان در سن دیگو کالیفرنیا گزارش داد که این ژنرال چینی قرار است امروز چهارشنبه ضمن بازدید از دانشگاه دفاع ملی واشنگتن با ژنرال مارتین دمپسی یک فرمانده ارشد نظامی آمریکا دیدن کند.

کره جنوبی

یونهاپ نیز از حضور جیمز کلاپر رئیس سازمان اطلاعات آمریکا در کره جنوبی برای گفتگو درباره برنامه هسته ای کره شمالی خبر داد.

تایلند

رویترز نیز با اشاره به تاخیر در برگزاری مذاکره دولت تایلند و کمیسیون انتخاباتی به دلایل امنیتی گزارش داد که مقامات تایلندی در تلاش برای تعیین تاریخی برای برگزاری انتخابات بوده اما به نظر می رسد که اپوزیسیون این روند را تحریم کند.

پاکستان

رسانه ها همچنین از طرح اتهامات علیه  68 وکیل پاکستانی به "کفرگویی و ناسزاگویی" خبر دادند.


۱۳۹۳/۲/۲۴ - ۱۶:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن