تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819161297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفکيک محيط کار کارگران زن و مرد در کارخانجات استان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۵:۴۸ب.ظ)
مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان قم خبر داد: تفکيک محيط کار کارگران زن و مرد در کارخانجات استان مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان قم در ديدار نمايندگان جامعه ي کارگري استان قم با آيت الله سعيدي از جداسازي محل کار کارگران خانم از کارگران آقا خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، وحيد وزيري راد به ارائه گزارش عملکرد مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعي پرداخت و گفت: اين اداره کل پس از ادغام به يک پيکره واحد تبديل شد و عملکرد بسيار خوب اين مجموعه در سال 1392 بويژه تفکيک محيطي محل کار بانوان از آقايان در واحد هاي توليدي سبب ارتقاي امنيت رواني کارگران و افزايش توليدگرديده است اين امر با استقبال واحدهاي توليدي همراه شده که بعداز انجام طرح با بالارفتن توليد احساس رضايت کارفرمايان اعلام شد. زيرا وقتي امنيت رواني بالا برود امنيت اقتصادي نيز بالا مي رود.
وي ضمن تشريح فعاليت هاي اداره کل در زمينه عفاف و حجاب افزود:رعايت حجاب و عفاف در جامعه يکي از ضروريات دين مبين اسلام و حکومت اسلامي است و از آنجا که ما در کشوري زندگي‌ مي‌کنيم که اکثريت آحاد مردم پاي‌بند و معتقد به ارزش ها و اصول اسلامي و ديني هستند، اهميت آن در محيط هاي اجتماعي و کاري بيشتر به چشم‌ مي‌خورد. حضور زنان با حفظ حجاب و حريم ميان زن و مرد، علاوه بر حفظ سلامت جامعه و محيط کار، تحکيم بنيان خانواده را نيز در پي خواهد داشت. زيرا اگر آداب و شئونات اسلامي در محيط کار رعايت شود، زن و مرد به دور از هر شائبه و گناهي با آرامش خاطر کار مي‌کنند که اين امر در نهايت منجر به بهره‌وري و افزايش کارايي آنان در محيط کاري خواهد شد. علاوه بر آن ارزش و جايگاه زن نيز به مراتب حفظ و صيانت مي‌شود.
دبير ستاد گراميداشت هفته کارگر افزود :مقوله حجاب امري است که مدت هاست از سوي نهادها، ارگانها، مراکز فرهنگي – تبليغاتي و ... به آن پرداخته شده و تحليل‌ها و راهکارهايي نيز به انحاي مختلف ارائه شده است. از اين رو توجه ويژه به ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در کارخانجات براي بانوان شاغل، چندي است که از سوي دولتمردان مطرح شده است.
مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان قم اضافه كرد: ترويج فرهنگ عفاف و حجاب از سوي دستگاه‌هاي دولتي به عنوان يکي از اصول حاکم بر ادارات در نظر گرفته شده است، با اين حال نظارت بر رعايت آن در کارخانجات نيز مي‌تواند در نهادينه کردن حجاب در سطح جامعه کمک شاياني بکند.
وزيري راد ادامه داد: کارخانجات، ادارات و مراکز دولتي غير دولتي از جمله مراکزي هستند که بايد به تعهدات اسلامي پاي‌بند بوده و سياستگذاري‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي بنيادي در جهت اجراي موازين اسلامي و بخصوص حجاب داشته باشند. به طوري که پوشش زنان در کارخانجات و ادارات بايد به شکلي باشد که اين زنان الگويي براي ساير افراد جامعه نيز باشند .
وي بيان داشت: آيين‌نامه‌ها و منشورهاي اخلاقي مختلف در سطح جامعه ابلاغ شده، که بايد کمک کنيم تا اين قوانين در سطح کارخانجات و ادارات به خوبي اجرا و اعمال ‌شوند. اين امر نياز به يک مشارکت همگاني و نظارت مستمر بر اجرايي شدن قوانين ابلاغي در زمينه حجاب در محيط هاي کاري کارخانجات و ادارات دارد.
مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان قم در پايان ضمن تشکر از شش کارخانه استان قم گفت:امسال در تقدير از اصحاب کار و کارگر و کارفرمايي شش کارخانه که تفکيک جنسيتي محيط کار را انجام داده اند، هزينه نموده و خط توليد رابر اين مبنا جابجا وتنظيم کرده اند مورد تقدير قرارخواهندگرفت.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن