تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819038519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قاچاقچیان کالا وارز در فارس 78 میلیارد ریال جریمه شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

قاچاقچیان کالا وارز در فارس 78 میلیارد ریال جریمه شدند شیراز- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: قاچاقچیان کالا و ارز پارسال در این استان محکوم به پرداخت 78 میلیارد ریال جریمه شدند.


شمس الله مبشری، شنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان این که از 728 پرونده قاچاق کالا و ارز در سال 92 به 663 پرونده رسیدگی کامل صورت گرفته است، گفت: بیشترین رقم جریمه نقدی متخلفان در این حوزه، جریمه 18 میلیارد ریالی یکی از متخلفان ارزی بود که متخلف علاوه بر استرداد ارز به پرداخت این جریمه محکوم شد.
وی بیان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی با بانک ها تعامل و ارتباط دارد و زمانی که تسهیلات ارزی برای ایجاد کارخانه ها و واحدهای تولیدی در محل دیگری صرف شود، بانک ها در مقام شاکی از متخلف به دلیل اجرا نکردن تعهدات ارزی شکایت می کنند و این موضوع درتعزیرات رسیدگی می شود.
مبشری درباره رقم نقدی جرایم تعلق گرفته به قاچاقچیان کالا گفت: درسال گذشته، متخلفان قاچاق پوشاک کشف شده در لارستان 11 میلیارد ریال و باند قاچاق گوشی تلفن همراه در شیراز 10 میلیارد ریال جریمه شدند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با بیان این که یک قاچاقچی پارچه نیز ضمن ضبط کالای قاچاق به پرداخت جریمه 12 میلیارد ریالی محکوم شد، گفت:رسیدگی به پرونده قاچاق کیف و کفش کشف شده در لارستان نیزهشت میلیارد ریال جریمه نقدی برای فرد متخلف در پی داشت.
وی ادامه داد: همچنین دو متخلف دیگر که مبادرت به قاچاق گردو در ممسنی و بادام در آباده می کردند هریک به ترتیب محکوم به پرداخت چهار میلیارد ریال و پنج میلیارد ریال جریمه نقدی شدند، ضمن آن که کالای قاچاق آنها ضبط شد.
مبشری افزود: پرونده های دیگری از قاچاق پارچه و گوشی تلفن همراه در این استان هر یک با پنج میلیارد ریال جریمه نقدی اعمال قانون شدند.
وی گفت:تخلفات حوزه قاچاق کالا و ارزپیش ازاین در صورتی که پس از یک ماه از ارجاع آن به دادگاه انقلاب رسیدگی نمی شد، به واحد تعزیرات محول می شد اما از هفتم اسفند پارسال،رسیدگی به این تخلفات به جزموارد قاچاق مشروبات الکلی وکالاهای ممنوعه مانند دستگاه های دریافت امواج ماهواره و باندهای قاچاق در زمره ماموریت های تعزیرات حکومتی در آمده است.
مبشری با بیان این که شیراز بارانداز کالای قاچاق است، گفت: نیروی انتظامی فعالیت گسترده ای برای انهدام باندهای قاچاق کالا داشته است اما با این وجود، همچنان شاهد هستیم که قاچاقچیان کالای خود را درشیراز انباروسپس به دیگر شهرها از جمله تهران ارسال می کنند که البته در قبال این اقدامات خلاف قانون، با مجازات های سنگین هم روبه رو می شوند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس درباره سایر عملکرد این نهاد در سال 92 بیان داشت: از میان 36 هزار و 606 پرونده تشکیل شده در تعزیرات، به 36 هزار و 450 پرونده رسیدگی شده به این معنا که برای بیش از 98 درصد پرونده های وارده حکم صادر شد.
وی ادامه داد: احکام صادره در شعب رسیدگی تعزیرات در مورد 31 هزار و 343 پرونده نیز اجرا و جریمه های متعلقه دریافت شده است.
مبشری همچنین در مورد ماموریت های تعزیرات حکومتی درمبارزه با تخلفات اقتصادی گفت: در تخلفاتی مانند گرانفروشی، احتکار، کم فروشی، نداشتن پروانه کسب و ... اتاق اصناف مامور و ضابط تشکیل پرونده است و 31 هزار و 143 پرونده تخلف را در سال 92 به تعزیرات ارسال کرده است که از این تعداد 31 هزار و 113 پرونده مختومه شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس درباره ماموریت این سازمان در حوزه بهداشت، دارو و درمان نیز اظهار کرد: رسیدگی به تخلفات دراین اداره کل موارد گوناگونی از جمله رعایت نشدن بهداشت و گرفتن پول اضافه و زیرمیزی در بیمارستان ها وعرضه نشدن خدمات اورژانس به بیماران یا عرضه خدمات گران تر به آنها را دربرمی گیرد.
وی ضابط اجرای قانون در مقابله با تخلفات حوزه بهداشت و درمان را دانشگاه علوم پزشکی دانست و گفت: سال گذشته، سه هزار و 723 پرونده تخلف تشکیل و این تعداد پرونده به همراه 35 پرونده تخلف باقی مانده از سال 91 درشعبه ویژه تخلفات بهداشتی دارویی تعزیرات رسیدگی شد.
به گفته این مقام مسوول، مردم استان فارس می توانند موارد تخلف موارد مرتبط با حوزه ماموریت سازمان تعزیرات حکومتی را از طریق تماس با شماره تلفن گویا 09651یا ارسال پیامک به شماره 30009651 به اطلاع این سازمان برسانند. ک/3
2026 /679

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن