تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818996430




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولتیماتوم فرانسه و آلمان به روسیه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اولتیماتوم فرانسه و آلمان به روسیه تهران-ایرنا- ˈآنگلا مرکلˈ صدراعظم آلمان و ˈفرانسوا اولاندˈ رییس جمهوری فرانسه روز شنبه در بیانیه مشترکی در اولتیماتومی به روسیه اعلام کردند: اگرانتخابات ریاست جمهوری 25ماه مه (4خرداد)اوکراین برگزار نشود؛تدابیر لازم راعلیه روسیه دردستور کار قرار می دهند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه ازˈاشترالزوندˈشهری در شمال ایالت مکلنبورگ آلمان، مرکل بعد ازصدور این بیانیه درجمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: اگر انتخابات 25ماه مه برگزار نشود، ما تحریم های بیشتری را بررسی می کنیم.
آنها در بیانیه خود تاکید کرده اند: اگر انتخابات ریاست جمهوری که جامعه جهانی آن را به رسمیت بشناسد برگزار نشود، اوکراین به شکل اجتناب ناپذیری بی ثبات تر می شود.
براساس این بیانیه، فرانسه و آلمان توافق نظر دارند که اگر این گمانه زنی ها محقق شود، تدابیر مقتضی همانطور که در نشست ششم مارس (15 اسفند) شورای اروپا بیان شد، در دستور کار قرار می گیرد. همچنین برلین و پاریس در این بیانیه برگزاری همه پرسی در شرق اوکراین کاملا غیرقانونی دانستند.
بر اساس این گزارش، تدابیر مقتضی ارجاع مشخص به مرحله سوم تحریم های اقتصادی علیه روسیه است. درهمین حال آلمان و فرانسه از همه طرف ها خواستند گروه های شبه نظامی را تحت نظارت سازمان توسعه و امنیت اروپا خلع سلاح کنند. همه طرف ها باید به خشونت پایان دهند، همچنین از روسیه خواستند حضور نیروهای خود را در مرزهای اوکراین کاهش دهند.
اوکراین 46میلیون نفری از اواخر نوامبرسال گذشته میلادی (آذر1392) به دلیل خودداری ˈ ویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری برکنار شده این کشور از امضای توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا، صحنه ناآرامی های گسترده بود.
درگیری های اوکراین که خروج دولت پیشین مورد حمایت مسکو از قدرت را به همراه داشت، با تظاهرات شماری از جدایی طلبان شرق و روس زبان این کشور ادامه یافت.
جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین و الحاق آن به روسیه بر اساس نتایج همه پرسی از مردم این منطقه و درگیری در دیگر شهرهای شرقی اوکراین در موافقت با روسیه و مخالفت با دولت جدید کی یف، به بحران سیاسی در اوکراین و تقابل روسیه با غرب دامن زد.
بحران اوکراین روابط روسیه و غرب را به پایین ترین حد بعد از جنگ سرد رسانده و به تحریم بعضی شرکت ها و مقامات روسی توسط آمریکا و اتحادیه اروپا منجر شده است.
قرار است در دیدار دو روزه اولاند از آلمان شد که از روز گذشته (19اردیبهشت/9 مه) اغاز شد، مسائلی از جمله بحران اوکراین، اقدامات روسیه در شهرهای شرقی این کشور و برگزاری انتخابات پارلمان اروپا طی دو هفته آینده، مورد بحث و بررسی سران دو کشور اروپایی قرار گیرد.
اروپام**1583**9157** 1064

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن