تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819151494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ˈپ.ک.کˈ 15 دانش آموز ربوده شده را آزاد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ˈپ.ک.کˈ 15 دانش آموز ربوده شده را آزاد کرد آنکارا - ایرنا - حزب غیر قانونی کارگران کرد ترکیه ˈپ.ک.کˈ 15 دانش آموز ربوده شده را آزاد کرد.پ


به گزارش روز چهارشنبه منابع خبری ترکیه ، ˈپ.ک.کˈ به تازگی 15 نفر از دانش آموزان را منطقه در ˈشپش ˈ در استان ˈدیاربکرˈ به هنگام جشن دانش آموزی ربوده بود.
منابع خبری ترکیه نوشتند که ˈپ.ک.کˈ دانش آموزان ربوده شده را آزاد کرده و به زودی نزد خانواده هایشان باز خواهند گشت.
براساس این گزارش ، عناصر حزب غیر قانونی ˈکارگران کرد ترکیهˈ (پ.ک.ک)، 331 کودک را در شش ماه گذشته در استان های کردنشین این کشور ربوده اند.
پایگاه خبری ˈتودی زمانˈ به نقل از گزارش منتشر شده توسط پلیس مبارزه با تروریسم ترکیه نوشته بود: نیروهای ˈپ.ک.کˈ 331 کودک را در شش ماه گذشته در مناطق مختلف کردنشین این کشور ربوده و به کوه ها برده اند.
پس از چند دهه درگیری بین نیروهای نظامی ترکیه و گروه پ.ک.ک با آغاز روند صلح بین دولت آنکارا و رهبران این گروه از شمار درگیری ها بین دو طرف در سال گذشته کاسته شد که این روند با متوقف شدن خروج نیروهای این حزب از ترکیه و عدم اجابت درخواست های اکراد توسط دولت آنکارا به بن بست رسید و پ.ک.ک از ماه گذشته فعالیت های نظامی خود را تشدید کرده است .
این پایگاه خبری به نقل از گزارش واحد پلیس مبارزه با تروریسم ترکیه افزود که گروه های نزدیک به پ.ک.ک به منظور جذب افراد بیشتر 48 مرکز آموزشی در 10 استان ترکیه دایر کرده و تاکنون هشت هزار و 500 نفر را جذب و آموزش داده اند.
این مراکز به دستور ˈعبدالله اوج آلانˈ رهبر زندانی پ.ک.ک در استان های همچون ˈ دیاربکرˈ ، ˈبتمنˈ، ˈوانˈ، ˈشیرناکˈ و ˈتونجلیˈ تاسیس شده اند و وظیفه آنها جذب جوانان به پ.ک.ک است.
در این مراکز آموزشی به جوانان کرد آموزش زبان مادری داده می شود و آنان را به پیوستن به نیروهای نظامی پ.ک.ک در کوه ها ترغیب می کنند.
در این گزارش آمده است که بودجه این مراکز آموزشی توسط شهرداری هایی که توسط حزب ˈصلح و دمکراسیˈ اداره می شوند، تامین می گردد.
این گزارش اضافه می کند که پ.ک.ک بین سال های 2000 تا 2012 ، بیش از چهار هزار نفر از جوانان کرد را جذب و برای مبارزه به کوه ها برده است.
خاورم ** 230* 1552
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن