تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819151029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آنتي ويروس، ابزاري منسوخ براي دفاع در برابر حملات سايبري


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آنتي ويروس، ابزاري منسوخ براي دفاع در برابر حملات سايبري
شايد براي مدت زماني طولاني دنياي سايبري با استفاده از تكنولوژي ضد بد افزارها حفاظت و صيانت ميشده است و هم اكنون نيز بسياري از شركتهاي امنيتي در راستاي بهبود الگوريتم ها و موتورهاي شناسايي بد افزارها در رقابت شديد با يكديگر هستند. اما شركت سيمانتك نظري ديگر دارد و گويا بر اين باور است كه آنتي ويروس به عنوان يك ابزار امنيتي ديگر منسوخ شده است...
کد خبر: ۳۹۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰ - 05 May 2014



آنتي ويروس، ابزاري منسوخ براي دفاع در برابر حملات سايبري
شايد براي مدت زماني طولاني دنياي سايبري با استفاده از تكنولوژي ضد بد افزارها حفاظت و صيانت ميشده است و هم اكنون نيز بسياري از شركتهاي امنيتي در راستاي بهبود الگوريتم ها و موتورهاي شناسايي بد افزارها در رقابت شديد با يكديگر هستند. اما شركت سيمانتك نظري ديگر دارد و گويا بر اين باور است كه آنتي ويروس به عنوان يك ابزار امنيتي ديگر منسوخ شده است...

به گزارش «تابناك» در ربع قرن پيش شركت سيمانتك اقدام به اختراع و ابداع آنتي ويروس براي محافظ از شركتها در برابر حملات سايبري كرد. اكنون اين شركت اما بر اين باور است كه يك چنين روش و تكنيكي حفاظتي ناگزير از شكست است.

بر اين اساس كه نايب رئيس اول اين شركت در امور تكنولو‍ژي اطلاعات، برايان داي، صراحتا ميگويد: آنتي ويروس مرده است. ما ديگر به آنتي ويروس به عنوان يك روش و تكنيك براي صيانت و حفاظت سايبري و كسب دارايي نگاه نميكنيم.


آنتي ويروس، ابزاري منسوخ براي دفاع در برابر حملات سايبري



آنتي ويروس ها براي اين طراحي شده اند كه از حملات مخرب هكرها و بد افزارها و نفوذ آنها در سيستم جلوگيري كنند. اما اين روزها هكرها به طرق مختلف به سيستم هاي يارانه اي نفوذ ميكنند. در نتيجه برايان داي در پي تلاش مجدد و جديدي در راستاي يك تحول اساسي در صنعت امنيت سايبري است كه سالانه 70 ميليارد دلار ارزش و ثروت به همراه دارد.

در اين روش جديد به جاي آنكه تمركز بر جلوگيري از نفوذ هكر و بد افزار به داخل سيستم باشد، اينگونه فرض ميشود كه هكر به داخل سيستم نفوذ كرده است و لذا راهكارهاي به حداقل رساندن آسيب به سيستم پيگيري ميشود.

براي مثال شركت Juniper كه توليد كننده تجهيزات شبكه است به كاربران پيشنهاد ميكند كه داده هاي جعلي را در فايروال خود قرار دهند تا منجر به گم شدن و گول خوردن هكرها شوند. از آن سوي شركت Shape Security اين را فرض ميگيرد كه اطلاعات كارت اعتباري افراد توسط هكرها به سرقت رفته است و بر روي روشي كار ميكند كه بر اساس آن هكر نتواند از اين اطلاعات استفاده نمايد.

اكنون نيز سيمانتك قصد دارد كه به اين غافله بپيوندد و در حال طراحي تيمي است كه وظيفه آن كمك رساني به شركتهايي است كه هك شده و مورد حمله سايبري واقع شده اند. در يك بازه شش ماهه قصد شركت بر اين است كه با استفاده از فروش اطلاعات مربوط به حملات و تهديدات خاص، مشتريان را از اين موضوع مطلع سازد كه هك شده اند و اينكه چرا هك شده اند؟ همچنين اين شركت به دنبال ايجاد نرم افزاري بسيار پيشرفته در راستاي شناسايي بد افزارهاي مخرب و پيچيده در شبكه است.

برايان داي كه اكنون يك دهه است كه با شركت سيمانتك همكاري ميكند همچنين از خيل شركتهايي كه اكنون در حوزه امنيت سايبري فعال هستند، ناراحت است و ميگويد: اينكه در اينجا بنشيني و با نا اميدي نظاره گر باشي، يك چيز است و اينكه به عنوان نفر اول بروي و بازي را شروع كني يك چيز ديگر.

شركت سيمانتك با انتشار آنتي ويروس خود در اوايل دهه 1980 پيشگام صنعت امنيت سايبري بوده است و تا مدتها الگوريتم نرم افزاري اين شركت كه بر اساس شناسايي كد نرم افزارهاي مخرب است، سيستم ايمني شركتها و مشتريان در رايانه ها بوده است. اما برايان داي ميگويد در حال حاضر آنتي ويروس ها تنها در برابر 45 درصد از حملات سايبري كارايي دارند.

اين موضوع شركت سيمانتك را در وضعيتي دشوار قرار ميدهد. زيرا هنوز عوايد ناشي از فروش آنتي ويروسها براي مشتريان اعم از خانگي و شركتها برابر با 40 درصد از كل درآمدهاي اين شركت است. در حالي كه خدمات فوق تخصصي امنيت سايبري تنها كمتر از يك پنجم درآمدهاي شركت را تشكيل ميدهد و حال سيمانتك به دنبال اين است كه اين خدمات را به ساير مشتريان نيز تسري دهد.

تد شلين، سازنده اولين آنتي ويروس سيمانتك ميگويد: اين نرم افزار – آنتي ويروس – لازم است اما كافي نيست. البته سيمانتك بنا ندارد كه آنتي ويروس Norton‌ را به حال خود رها كند اما برايان داي ميگويد كه اين شركت به دنبال تغيير مسير خود در امنيت سايبري است. وي ميگويد: مشتريان بايد از تكنيك صيانت و حفاظت – Protect – به تكنيك شناسايي و واكنش – Detect & Respond – حركت كنند.

البته ساير سازندگان پيش قدم آنتي ويروس نظير McAfee نيز از مدتي قبل در همين مسير قدم برداشته اند. مايكل في، مدير ارشد تكنولوژي McAfee معتقد است كه تكنولوژي كه اكنون سيمانتك به دنبال آن است تقريبا در حدود دو تا سه سال زمان ميبرد. زيرا آنها تا چندي پيش موضوع تحول در فضاي امنيت سايبري را جدي تلقي نميكردند.


آنتي ويروس، ابزاري منسوخ براي دفاع در برابر حملات سايبري



از سوي ديگر شركت International Business Machine  روز گذشته اعلام كرده است كه به دنبال ساخت نرم افزار امنيتي است كه رفتارها و عملكردهاي غير عادي را در سيستم هاي شبكه رصد و پيگيري ميكند.

اكنون همچنين شركتهاي مشغول در صنعت امنيت سايبري به دنبال تشخيص تهديدات جدي از دل تهديدات به ظاهر ساده هستند. براي مثال قبل از آنكه در سال گذشته شركت Target Corp توسط هكرهاي مورد حمله قرار بگيرد، شركت امنيتي FireEye در خصوص فعاليت هاي مشكوك بر روي شبكه اين شركت به خرده فروشان اطلاع و هشدار داده بود. اما مقامات شركت اين تهديد و هشدار را جدي تلقي نكردند.

بر همين اساس است كه اكنون شركت سيمانتك به اين نتيجه رسيده است كه بايد بيش از هر چيز بر اين موضوع تمركز كرد كه چه چيز قابل اغماض است و در خصوص چه حمله اي بايد جدي بود و تلاش كرد و اين آ» چيزي است كه ازعهده يك آنتي ويروس بر نمي آيد.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن