محبوبترینها
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1840386179
ده نمکی: هیچ وقت چماقدار نبودم
واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
ده نمکی: هیچ وقت چماقدار نبودم
کارگردان سهگانه «اخراجیها» با اشاره به فعالیتهای فرهنگی خود درباره چماقدار نامیده شدنش گفت: این اتهامات نمی تواند صحت داشته باشد چرا كه من از همان ابتدای امر دست به قلم بودم و كار مطبوعاتی می كردم در دهه 70 نیز جزو پرتیراژترینها بودم
خبرگزاری مهر: دهنمکی با حضور در برنامه «خیابان ایران» به سوالات فریدون جیرانی درباره فعالیتهایش در دهه 70 و تفاوتهایش با این سال ها و دلیل توقیف نشریه «چلمچه» به دست مهاجرانی و همچنین ساخت «رسوایی 2» سخن گفت.
مسعود دهنمكی كارگردان سینمای ایران جمعه شب 12 اردیبهشت ماه به برنامه «خیابان ایران» آمد و درباره مسایل سینما و فیلمهای خود با فریدون جیرانی سخن گفت.
جیرانی در ابتدای صحبتهای خود با اشاره به یکی از مصاحبههای دهنمکی در سال 74 از وی پرسید که فكر نمی كنید كه در آن مصاحبه چهره شما به عنوان یك چماقدار معرفی شد؟ و دهنمكی در پاسخ به این سوال جیرانی بیان کرد: من به گذشته خود با افتخار نگاه میكنم چراكه ما در جبههها با شعارها و مضامین دیگری روبه رو بودیم اما عملا آنچه كه بعد از جنگ اتفاق افتاد در تعارض با شعارها و آرمانهایی بود كه بچههای جبهه و جنگ با آن رو به رو بودند. رفتارهای فرهنگی كه در سطح اجتماع دیده می شد، اشرافی گری هایی كه در سطح دولتمردان پدید آمده بود، همه اینها مسائلی بود كه ما به آن نقد داشتیم و اگر هم مباحثی را مطرح میكردیم و نقدی را به حضرات عنوان می کردیم به عنوان یك خشونتطلب معرفی میشدیم چون رسانه های وقت در دست آنها بود.
به اسم شاداب كردن جامعه اسم شهدا را از كوچهها برمیداشتند
وی افزود: آنهایی كه در جنگ الگوهای مدیریتی را باكریها معرفی می كردند بعد از جنگ با ماشینهای آنچنانی تردد میكردند و خیلی از همین آدمها بعدها به اسم شاداب كردن جامعه اسم شهدا را از كوچهها بر میداشتند. مسلما بچه هایی كه هم طیف ما بودند با چنین پدیدههای فرهنگیای مقابله میكردند. امام معتقد بودند كه باید به جای اینكه بچههای همفكر ما و نیروهای آرمانگرا درگیر اسم شهدا شوند، باید درگیر رسم شهدا شوند و به جای دعوا بر سر اسم شهدا، راه شهدا را مطالبه کنند.
کارگردان سهگانه «اخراجیها» با اشاره به فعالیتهای فرهنگی خود درباره چماقدار نامیده شدنش گفت: این اتهامات نمی تواند صحت داشته باشد چرا كه من از همان ابتدای امر دست به قلم بودم و كار مطبوعاتی می كردم در دهه 70 نیز جزو پرتیراژترینها بودم. من رسانه همه كسانی بودم كه نمی توانستند فریادهایشان را تئوریزه كنند و در این راه آبروی خود را به میان آوردم و البته معتقدم كه اگر در راه خدا آبرویم را فدا كنم خدا در جایی دیگر عزت را بر من عرضه خواهد كرد.
دهنمکی درباره انتقادهایی که در آن دوران به مسئولان داشته است، گفت: من معتقدم كسانی كه مردم را مقابل مردم قرار می دهند منافعشان در این امر است و به همین دلیل از همان ابتدای امر به آنها انتقاد میكردم. مسائلی از قبیل مسائل فرهنگی و اشرافیگری و از این دست مطالب همیشه مورد توجه من بود. البته چنین مطالبی در آن دوران به عنوان افراطیگری و تندروی مورد حمله قرار میگرفت اما امروز مطرح كردن چنین مطالبی در جامعه عادی شده است.
وی در ادامه با اشاره به نوع انتخاب بازیگر و انتقاداتی كه به برخی از بازیگران فیلمهای او وارد می شود مانند اینكه از بازیگرانی استفاده میشود كه اعتقاد چندانی به مبانی ایدئولوژیك فیلمهای دهنمكی ندارند، گفت: همین كه چنین عزیزانی به احترام عقیده بنده در این فیلمها بازی میكنند خودش كلی ارزشمند است.
مهاجرانی به دلیل مطالبات حداکثری «شلمچه» را توقیف كرد
کارگردان «رسوایی» در پاسخ به این پرسش جیرانی درباره تفاوتهای خود در سال 74 و سال 82 گفت: حرفهای ما از همان ابتدا حرفهای عوام در نقد خواص بوده. دهنمكی برای همین حرفهایش است كه محبوب است. ما طرفدار آرمانها هستیم.
دهنمكی بااشاره به اینکه باید روابط را نقد كنیم، گفت: هر چه انحراف از اصول بیشتر شود مطالبهگری ما نیز بیشتر خواهد شد. من همیشه مطالبات حداکثری را در جامعه مطرح میكردم به همین دلیل هم مهاجرانی در دوران اصلاحات «شلمچه» را توقیف كرد و «جبهه» نیز بعدها به دلیل طرح مطالبات حداكثری توقیف شد.
به هر دولتی نقد كنیم برچسب جناح رقیب را به ما می زنند
کارگردان «معراجیها» در ادامه در پاسخ به سوال دیگر جیرانی درباره اینکه چرا نشریاتش برچسب یک جریان خاص را دارد؟ گفت: ما با كسی یا جناحی پدر كشتگی نداریم. ما سعی می كنیم حرف حق را بزنیم برای همین است كه به هر دولتی نقد كنیم برچسب جناح رقیب را به ما می زنند البته نقد منصفانه تاوان دارد و كسی كه منتقد است باید ان را بپردازد.
وی افزود: آدمهای قدرتمند در حوزه رسانه فعالیت دارند و كسانی مخالف هستند كه به آنها انتقاد میشود اگر امروز رسانهها نقد میكنند ممكن است فدای نقد هم بشوند و در موقعیت های جدید كارها برایشان سخت خواهد شد.
جیرانی در ادامه گفتگو با مقایسه فضای حاكم بر فیلم های دهنمكی با رفتارهای سیاسی دولت دهم بیان کرد: فكر نمیكنید همانطور که دولت احمدی نژاد نماینده طبقه پایین جامعه بود شما نیز به نوعی صدای قشر ضعیف جامعه هستید و آیا همانطور كه احمدی نژاد سعی میكرد اقتصاد را بری مردم تفسیر عامیانه كند شما هم سعی میكنید نقد را به زبان عامیانه مطرح كنید؟ شاید دلیل حملههایی هم كه به شما میشود همین باشد كه برای طبقه متوسط در كارهای خود جایگاهی قائل نشدید؟
ما به اسلام امریكایی كه با اسم دین نان می خورند نقد داریم
دهنمكی در پاسخ ابتدا با بیان اینکه بعد از انقلاب طبقه نوكسیه در جامعه ما رشد كرده است، گفت: ما به این طبقه كه اشراف سیاسی و اشراف فرهنگی هم می توان به آنها افزود نقد داریم. آنها هم با ما مشكل دارند ما به اسلام آمریكایی كه با اسم دین نان می خورند هم نقد می كنیم. این قشر می تواند در همه طبقات جامعه باشد چه در طبقه سرمایه دار چه در طبقه متوسط و پایین؛ حاجی گرینف در «اخراجیها» از همین طبقه متوسط بود.
کارگردان سهگانه «اخراجیها» در ادامه بیان کرد: احمدی نژاد معلول گفتمانی بود كه 16 سال پیش كسانی مانند پورازغدی ها به عنوان گفتمان عدالت در جامعه مطرح كردند كه البته اگر احمدی نژاد از افراد همین گفتمان در دولتش بهره می برد مسلما شكست نمی خورد.
وی اضافه کرد: كسانی كه دم از شهید آوینی می زنند و الگوی توسعه غربی و اصلاحات غربی را در جامعه ترویج می كنند كسانی هستند كه اگر امروز شهید آوینی زنده بود بیشترین نقد را بر آنها می كرد.
«رسوایی» میتوانست تا 12 میلیارد فروش کند
ده نمكی در ادامه گفتگو با اشاره به قاچاق فیلمهایش گفت: متاسفانه كسانی كه دم از حفظ حقوق نشر فیلم می زنند برای ضربه زدن به فیلم های من آن را به صورت غیر قانونی منتشر كردند. «رسوایی» فیلمی بود كه تا 12 میلیارد میتوانست فروش کند و بعد از 45 روز سی دی آن منتشر شد این ضربه به سینمای كشور است.
کارگردان «فقر و فحشا» با اشاره به اینكه سینما سه ضلع دارد، صنعت، رسانه و هنر بیان کرد: سینمایی كه زبان مخاطب ندارد هنر سینما نیست چرا كه باعث مرگ سینما میشود. علاوه بر این كسانیكه مخاطب را فراری می دهند سینما را نشناخته اند. یكی از ویژگیهای یک سینماگر این است كه نقد را از زبان مخاطبان بیان كند از این رو ما مفاهیم عمیق و ایدئولوژیك را به زبان ساده بیان می كنیم. ساده سازی مفاهیم هم خودش هنر است و من تلاش كردم این را در كارهایم به تصویر بكشم.
دهنمكی با اشاره به اینكه دهه 90 را دهه آثار نوشتاری برای خود می داند، عنوان كرد: قصد دارم در این دهه از عمرم بیشتر به فعالیت های نوشتاری و پژوهشی بپردازم.
آینده سینما را خطرناك می بینم
این کارگردان سینما درباره آینده سینما گفت: متاسفانه آینده این حوزه را خطرناك می بینم چرا كه علیرغم پتانسیل هایی كه در بازیگران و كارگردانان خوب كشورمان وجود دارد نبود فیلمنامه و امكانات سختافزاری برای سینما و همچنین نبود فرهنگ سینما رفتن در كشور كه منجر به ریزش مخاطبان شده این حوزه را با مشكلات عمدهای روبه رو كرده است.
دهنمکی در پایان صحبتهای خود با اشاره به اینكه سینمای اپوزیسیونی مانع اعتماد متقابل بین حاكمیت و مردم است، گفت: همه باید زیر چتر انقلاب قواعد بازی را رعایت كنیم. نباید در این میان كسانی سعی كنند بازی را بر هم بزنند، کسانی كه بیشتر از همه شعار زندهباد مخالف من سر می دادند باید اجازه دهند كه نقدهای صادقانه به جای سیاهنمایی و بزرگ نمایی در جامعه آزادانه مطرح شوند.
دهنمکی در این گفتگو از ساخت «رسوایی 2» نیز خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]
صفحات پیشنهادی
دهنمکی: هیچوقت چماقدار نبودم همیشه قلم به دست بودم
دهنمکی هیچوقت چماقدار نبودم همیشه قلم به دست بودمتاریخ انتشار شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰ ۳۱ دهنمکی با حضور در برنامه «خیابان ایران» به سوالات فریدون جیرانی درباره فعالیتهایش در دهه ۷۰ و تفاوتهایش با این سال ها و دلیل توقیف نشریه «چخاطرهای از مسعود دهنمکی در وبلاگ شخصیاش وقتی پای اوشین هم به پادگان باز شد!
خاطرهای از مسعود دهنمکی در وبلاگ شخصیاشوقتی پای اوشین هم به پادگان باز شد شهر بهطور عجیبی خلوت شده بود دلیلش را از راننده تاکسی پرسیدم گفت که از دنیا بیخبری مثل اینکه امشب قسمت صدم سریال سالهای دور از خانه است فکر کردم این سریال درباره رزمندههایی است که این روزها دورافراد کاربلد هیچ وقت بیکار نمیمانند/ بحران اشتغال برای تحصیل کردهها
اقتصادی کار و تعاون افراد کاربلد هیچ وقت بیکار نمیمانند بحران اشتغال برای تحصیل کردهها مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با تاکید بر وجود بحران بیکاری برای افراد دارای تحصیلات بالا و فاقد مهارت گفت افراد ماهر توانمند و کاربلد در هیچ جای دنیا بیکار نمی مانند به گهیچوقت چماقدار نبودم همیشه قلم به دست بودم/ «رسوایی 2» را میسازم
فرهنگ و هنر رادیو و تلویزیون دهنمکی مطرح کرد هیچوقت چماقدار نبودم همیشه قلم به دست بودم رسوایی 2 را میسازم دهنمکی با حضور در برنامه خیابان ایران به سوالات فریدون جیرانی درباره فعالیتهایش در دهه 70 و تفاوتهایش با این سال ها و دلیل توقیف نشریه چلمچه به دست مهاجرانی"برخی که با موتور گازی از اصفهان به تهران آمده بودند؛ بعداز جنگ ..." / پاسخ دهنمکی به چماقدار خواند
"برخی که با موتور گازی از اصفهان به تهران آمده بودند بعداز جنگ " پاسخ دهنمکی به چماقدار خواندنش احمدینژاد معلول گفتمان عدالتطلبی بود نه علت آن بعضی از مدیران و مسئولان که با موتور گازی از اصفهان به تهران آمده بودند بعداز جنگ سوار ماشینهای گران قیمت میشدندپاسخ دهنمکی به چماقدار خواندنش چه بود؟!
پاسخ دهنمکی به چماقدار خواندنش چه بود احمدینژاد معلول گفتمان عدالتطلبی بود نه علت آن بعضی از مدیران و مسئولان که با موتور گازی از اصفهان به تهران آمده بودند بعداز جنگ سوار ماشینهای گران قیمت میشدند و صاحب خانههای بزرگ شدند نشریات خارجی من را مایکل مور ایران خطالب میکندهنمکی و جیرانی مهمان «خیابان ایران» میشود
دهنمکی و جیرانی مهمان خیابان ایران میشودبرنامه تلویزیونی خیابان ایران جمعه شب میزبان مسعود ده نمکی و فریدون جیرانی میشود به گزارش خبرگزاری فارس برنامه تلویزیونی خیابان ایران این هفته به موضوعات مختلفی از جمله شب آرزوها روز ملی خلیج فارس روز کارگر روز معلم و نمایشگاه بینفلسطینی ها هیچ وقت از مذاکره به حقوقی نرسیده اند
فلسطینی ها هیچ وقت از مذاکره به حقوقی نرسیده انداسرائیل نه تنها به دنبال دادن امتیاز به فلسطینی ها نیست بلکه حقوق خود فلسطینی ها را نیز نمی دهد وقتی که این رژیم تحت فشار افکار عمومی قرار می گیرد برای رهایی از این فشار با برگزاری مذاکرات موافقت می کند مذاکرات سازش که بین رژیموقتی هیچ راهی وجود ندارد
شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۰ ۰۹ رضا جولایی با بیان اینکه نویسندگی در ایران نمیتواند شغل باشد میگوید هیچ راهی برای برقراری توازن بین نویسندگی و امرار معاش نیست این نویسنده در گفتوگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در پاسخ به این سؤال که آیا میتوان در ایرانوقتی پای سفیر سلامت به خانوادههای ایرانی باز میشود...
پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹ ۵۷ معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به برنامههای پیش بینی شده برای اجرای برنامه خودمراقبتی در کشور طی امسال گفت با توجه به مباحث خودمراقبتی مراجعه فرد به پزشک عمومی به میزان 40 درصد کاسته خواهد شد دکتر علی اکبر سیاری در گفتوگو با خبرنگار سرویوقتی معده از هیچ پر میشود
وقتی معده از هیچ پر میشود پس از غذاخوردن احساس پری و سنگینی آزاردهندهای در شکمتان احساس میکنید لباسهایتان بدون آنکه افزایشوزن چشمگیری داشته باشید در ناحیه شکم برایتان تنگ شده است اگر پاسخ تان به این سوالات مثبت است بدانید که به نفخ شکم مبتلا هستید نفخ مشکل شایعی الیلا حاتمی: امیدوارم نماینده خوبی از ایران در جشنواره کن باشم/هیچوقت تقسیمبندی زنانه، مردانه نداشتهام
لیلا حاتمی امیدوارم نماینده خوبی از ایران در جشنواره کن باشم هیچوقت تقسیمبندی زنانه مردانه نداشتهام من هیچوقت تقسیمبندی زنانه مردانه نداشتهام آنچه توجهم را جلب کرد حضور فرهنگهای گوناگون در هیاتداوران بود به گزارش نامه نیوز روزنامه شرق نوشت سینمای ایران اگرچه در بخشوقتی ارشاد واژه «منفعل» را «فعال» میکند/ همیشه سینما را سیاسی دیدهایم
فرهنگ و ادب ادیبات ایران رونمایی از کتاب تن دال وقتی ارشاد واژه منفعل را فعال میکند همیشه سینما را سیاسی دیدهایم سیدمجتبی حسینی نویسنده کتاب تن دال در مراسم رونمایی اثرش به این نکته تاکید کرد که کتاب متعلق به 5 سال قبل است که به تازگی مجوز نشر گرفته و به بازار آمدههمنشینی زیباکلام، محسن رضایی، مسعود دهنمکی، حمید رسایی و سیروس مقدم در جشن یک سالگی مجموعه طنز دکتر سلام /گز
همنشینی زیباکلام محسن رضایی مسعود دهنمکی حمید رسایی و سیروس مقدم در جشن یک سالگی مجموعه طنز دکتر سلام گزارش تصویری جشن یک سالگی مجموعه طنز دکتر سلام با حضور شخصیتهای سیاسی کشور در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد 1393 2 4پس از برتری مقابل دانشگاه آزاد هاشمی: هیچگاه در مورد داوری صحبت نکردهام/ این لیگ به ضرر بسکتبال است
پس از برتری مقابل دانشگاه آزادهاشمی هیچگاه در مورد داوری صحبت نکردهام این لیگ به ضرر بسکتبال استسرمربی تیم بسکتبال مهرام گفت هیچ گاه در مورد داوری صحبت نکردهام اما باید فکری اساسی برای حل مشکلات صورت بگیرد به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس مصطفی هاشمی در مورد برتری مهرقول دهنمکی برای ساخت «نفوذی» ها
قول دهنمکی برای ساخت نفوذی ها دهنمکی گفت امیدوارم کار بعدیام طوری باشد که دشمنان باز هم عصبانی شوند وی افزود احتمالاً عنوان برنامه بعدی نفوذیها است که در این هنگام حضار شعار انصرافیها را سر دادند به گزارش نامه نیوز به نقل از فارس مراسم جشن یک سالگی مجموعه طنز دکتر سلخاطره دهنمکی از سریال «اوشین»
خاطره دهنمکی از سریال اوشین ده نمکی گفت و شهر بهطور عجیبی خلوت شده بود دلیلش را از راننده تاکسی پرسیدم و گفت از دنیا بیخبری مثل اینکه امشب قسمت صدم سریال سالهای دور از خانه است فکر کردم این سریال درباره رزمندههایی است که این روزها دور از خانه هستند اما در ادامه حرفش-
گوناگون
پربازدیدترینها