تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819163079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتشار سالانه 80 اثر پژوهشی در پژوهشکده حج وزیارت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سرپرست حجاج ایرانی در همایش مسعای قلم خبرداد؛ انتشار سالانه 80 اثر پژوهشی در پژوهشکده حج وزیارت تهران - ایرنا - سرپرست حجاج ایرانی در همایش مسعای قلم گفت: با گستردگی موضوعات در این خصوص، تاکنون حدود یکهزار عنوان کتاب تالیف شده است و با توجه به انتشار سالانه هشتاد اثر در حوزه حج وزیارت، همچنان نیاز به تولید در این حوزه وجود دارد.


حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و سرپرست حجاج ایرانی، در همایش مسعای قلم با گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از مقام استاد شهید مطهری، ضمن ارائه گزارشی از تولیدات منتشر شده حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج وزیارت، آثار تولیدی در این حوزه را بسیار فاخر و ارزشمند و شایان تقدیر دانست.
وی با بیان اینکه تا دهه 70 آثار قلمی در حوزه حج وزیارت بسیار محدود بود، تصریح کرد: با عنایت خداوند متعالی و مراحم اهل بیت (علیهم السلام) امروز آثار قلمی در حوزه حج وزیارت به بیش از 2700 عنوان می رسد که حدود یکهزار از این آثار از طریق حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج وزیارت انجام شده است.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر به آثار فاخر تولیدی در حوزه تاریخ حج اشاره کرد و گفت: زمانی که حجت الاسلام والمسلمین رسول جعفریان در حوزه تاریخ حج کتاب نوشتند با آثار محددی روبه رو بودیم و ایشان با کار میدانی و تحقیقاتی خود توانستند اثری ماندگار به جای گذاشته و خلاء آثار تاریخی را تا حدودی مرتفع کنند.
وی موضوعات مورد نیاز در حوزه حج وزیارت را بسیار گسترده عنوان کرد و افزود: احکام، مناسک، آداب، اخلاق، اماکن، آشنایی با کشورهای اسلامی، پاسخ به شبهات وهابیت، آموزش زبان عربی و معرفی مکتب اهل بیت از جمله موضوعاتی است که در این مدت به آنها پرداخته شده است.
سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: در آغار کار تصور ما این بود که با صد یا دویست اثر می توان در حوزه حج وزیارت و عتبات نیازها را برطرف کرد، اما با گستردگی موضوعات در این خصوص، تاکنون حدود یکهزار عنوان کتاب تالیف شده است و با توجه به انتشار سالانه هشتاد اثر در حوزه حج وزیارت، همچنان نیاز به تولید در این حوزه وجود دارد.
ایشان با تاکید بر کاربردی بودن آثار برای همه زائران، محققان، پژوهشگران، حوزویان و دانشگاهیان گفت: تاکنون 5 جلد از دانشنامه حرمین شریفین انتشار و در آینده نزدیک ششمین جلد این دانشنامه نیز منتشر خواهد شد.
وی جمع آوری کتاب های مختلف در حوزه حج وزیارت از کشورهای مختلف اسلامی را از ابتکارات بسیار خوب بعثه مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: خوشبختانه افزون برتولیدات داخلی، آثار منتشر شده در این حوزه از کشورهای مختلف جمع آوری شده است و امروز تخصصی ترین کتابخانه حج وزیارت در پژوهشکده حج وزیارت شکل گرفته که این کار از افتخار بعثه مقام معظم رهبری به شمار می آید.
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت، ترجمه آثار اسلامی در حوزه حج وزیارت را بسیار مهم برشمرد و ادامه داد: امروز یکی از دغدغه های ما این است که آثار ارزشمند این حوزه ترجمه و در اختیار همگان قرار گیرد.
عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، یکی از موضوعات بسیار مهم حج وزیارت را تدوین کتب در موضوع پاسخگویی به شبهات برشمرد و گفت: الحمدالله در این زمینه نیز گام های ارزشمندی چاپ و تدوین موسوعه رد شبهات نیز در دست اقدام است.
وی همچنین به آثار فاخر تولیدی در حوزه پاسخگویی به شبهات از سوی حضرت آیت الله العظمی سبحانی اشاره و از این مرجع تقلید تجلیل کرد و افزود: ایشان در این حوزه تلاش های بسیاری انجام داده اند و ردشبهات علیه شیعه همیشه دغدغه اصلی شان بوده است .
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، همچنین از مرحوم علامه عسکری به دلیل اهتمام ویژه به تولید آثار فاخر با موضوع معرفی شیعه به جهانیان و پاسخگویی به شبهات تجلیل و یاد ایشان را گرامی داشت.
وی یادآور شد: امیدواریم با گسترش تحقیقات پیرامون حج، آثار ارزشمند دیگری را شاهد باشیم و این آثار در اختیار عموم زائران، محققان، پژوهشگران و فرهیختگان حوزه و دانشگاه قرار گیرد.
اول** 1396
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن