تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819160161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکید بر تحقق عنوان سال 1393 در حوزه حج و زیارت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
تاکید بر تحقق عنوان سال 1393 در حوزه حج و زیارت
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، انتخاب نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" برای سال 1393 از سوی رهبر معظم انقلاب را بسیار مدبرانه و حکیمانه دانست.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین "سیدعلی قاضی عسکر" در نخستین نشست مسؤولان دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مناطق و استان های کشور در سال جدید افزود: تاکنون یک جلسه مقدماتی در قم برگزار شده و طی دو ماه آینده با کمک پژوهشگران و محققان حوزه و دانشگاه در بخش اقتصاد، راه های تحقق اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی در حج و زیارت بررسی و طرح های عملیاتی نهایی خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی متنوع بعثه مقام معظم رهبری در حج و عتبات گفت: دست اندکاران امور فرهنگی حج و زیارت تلاش دارند تا شعار امسال در حوزه حج و زیارت تحقق یابد.

سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد: بدون عزم همگانی و مدیریت جهادی، فعالیت های فرهنگی و اجرایی ثمری نخواهد داشت، بر این اساس شعار سال جاری در حج و زیارت کاربردی و عملیاتی است.

وی بر برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی پیش از فرارسیدن موسم حج تأکید کرد و اطلاع رسانی به زائران در تمامی زمینه ها از جمله فعالیت های پژوهشی و آموزش های مجازی را ضروری دانست.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در این نشست با اشاره به تشکیل کاروان های حج تمتع، از مسوولان دفاتر نمایندگی های بعثه مقام معظم رهبری خواست بر جلسات آموزشی کاروان ها جهت رعایت دستورالعمل ها و زمان بندی مناسب جلسات برای روحانیون و معینه ها نظارت جدی داشته باشند.

قاضی عسکر ادامه داد: از انجا که ثبت نام حج تمتع امسال زودتر آغاز شد و کاروان های تمتع تکمیل شده است، روحانیون و مدیران کاروان ها باید از این فرصت برای برگزاری جلسات آموزشی با استفاده از فناوری های جدید و جلسات آموزشی و توجیهی متمرکز در ایام ماه مبارک رمضان به خوبی استفاده کنند.

وی تشکیل شوراهای فرهنگی و یاوران حجاج و شناسایی خبرنگاران و بازرسان افتخاری و زباندانان متعهد در کاروان ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: تشکیل شوراهای فرهنگی و یاوران حجاج، کمک شایانی به اجرای برنامه های فرهنگی آموزشی کاروان ها است؛ این افراد می توانند در زمینه اطلاع رسانی به زائران و بهره گیری بیشتر آنان از امور معنوی و فرهنگی حج کمک کنند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به مناسبات ایران و عربستان و انتصاب سفیران جدید عربستان و ایران ابراز امیدواری کرد، با توجه به اوضاع کنونی جهان اسلام و ضرورت انسجام بیشتر کشورهای اسلامی، روابط تهران و ریاض روند رو به رشدی داشته باشد.

قاضی عسکر از مسوولان نمایندگی های بعثه در سراسر کشور خواست تا برنامه ریزی های دقیق، برای تحقق اهداف بلند امام(ره) و مقام معظم رهبری در حج و زیارت گام بردارند.

انتهای‌پیام/








تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن