تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820773242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی سوت قطار هدفمندی از ایستگاه دوم را بصدا درآورد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: روحانی سوت قطار هدفمندی از ایستگاه دوم را بصدا درآورد
دولت از آمار انصرافی ها چندان راضی نیست و شریعتمداری عنوان میکند که این آمار خوشایند نبوده است. ترکان خبر میدهد که به همه ثبت نام کنندگان یارانه تعلق میگیرد. وزارت اقتصاد به همراه سازمان بازرسی شروع به ورود مستقیم به حسابهای بانکی میکنند و از آن سوی بهای بنزین و گازوییل هنوز در ابهام کامل قرار دارد. سوت قطار هدفمندی زده شده است و تا چندی دیگر این قطار حرکت خود را آغاز میکند!
کد خبر: ۳۹۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴ - 21 April 2014



روحانی سوت قطار هدفمندی از ایستگاه دوم را بصدا درآورد
دولت از آمار انصرافی ها چندان راضی نیست و شریعتمداری عنوان میکند که این آمار خوشایند نبوده است. ترکان خبر میدهد که به همه ثبت نام کنندگان یارانه تعلق میگیرد.  وزارت اقتصاد به همراه سازمان بازرسی شروع به ورود مستقیم به حسابهای بانکی میکنند و از آن سوی بهای بنزین و گازوییل هنوز در ابهام کامل قرار دارد. سوت قطار هدفمندی زده شده است و تا چندی دیگر این قطار حرکت خود را آغاز میکند!


به گزارش «تابناک» اکنون در سایت رفاهی دیگر خبری از فیلدها و صفحات ثبت نام وجود ندارد. تنها گزینه موجود در این پایگاه اکنون تنها گزینه انصراف از یارانه است که گویا تا پایان سال ۹۳ از جای خود تکان نخواهد خورد.


با پایان بیش از ده روز برآورد دولت و مردم از یکدیگر در جریان ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی سرانجام میتوان سوت قطار هدفمندی یارانه ها را شنید. س.تی آشنا که یکبار در سال ۸۹ به صدا درآمد اما با ورود به ایستگاه دوم متوقف شد. اکنون این قطار با همه ابهام ها و ترسها و هراس ها و در عین حال امید هایش حرکت خود را از ایستگاه حساس دوم شروع میکند.


موضوع انصراف از دریافت یارانه ها اما گویا چندان باب میل دولت نبوده است و توقع دولت از افراد و آمار برآورده نشده. هرچند هنوز آمار رسمی از میزان انصرافی ها اعلام نشده است؛ اما معاون اجرایی رپیس جمهور اعلام میکند که روزانه بین ۲ تا ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برای دریافت یارانه نقدی ثلت نام کرده‌اند و همچنین اذعان دارد که آمار انصرافی ها از دریافت یارانه نقدی خوشایند نبوده است و بخش اندکی بودند که درآمد خود را بالای 2 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کردند.


وی همچنین اعلام کرده است که تا دو سه روز آینده قیمت بنزین، گازوئیل و CNG اعلام خواهد شد و سعی می‌شود در سه ماهه نخست امسال قیمت‌ها بر مبنای سال گذشته باشد.


اما در حالی که تا پیش از این تصور بر آن بود که در همین ابتدا دولت قصد دارد تا پایش اطلاعات آماری به دست آمده در این ۱۰ روز اقدام به تعیین نیازمندان به دریافت یارانه کند؛ اما گویا قضیه به گونه‌ای دیگر رقم خورده و دولت قصد و نیت دیگری را در نظر داشته است.


امروز روزنامه اعتماد در مطلبی به نقل از اکبر ترکان مشاور ارشد روحانی و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد اشاره کرده است که به تمامی افرادی که برای یارانه نقدی ثبت نام کردند – صرف نظر از میزان درآمد – یارانه تعلق خواهد گرفت.


ترکان در خصوص امکان شناسایی افراد پر درآمد از طریق دولت گفته: در این باره اختلاف‌نظر وجودداشت. به طور مثال وقتی در دولت گفته شد که صاحبان درآمدهای سه میلیون تومان در ماه جزو گروه‌های پردرآمد محسوب شوند، معاون اجرایی گفت شاید این افراد بدهی و قسط داشته باشند و یا آنها مستاجرند و فقط درآمدشان این رقم است.


اما اگر به گفته ترکان همه ثبت نام کنندگان در سایت رفاهی مشمول پرداخت یارانه نقدی میشوند؛ سؤال اساسی در اینجا است که هدف دولت از این ثبت نام ده روزه و تلاش برای ترغیب افراد در راستای انصراف از یارانه نقدی چه بوده است؟


پاسخ این سؤال را زمانی میتوان درک کرد که این خبر را مد نظر قرار دهیم که وزارت اقتصاد و سازمان بازرسی کل کشور ورود مستقیم به حساب‌های بانکی افراد را آغاز کرده‌اند.


یکی از خبرگزاری ها با اعلام این خبر اشاره کرده است که این دو دستگاه با ارسال نامه‌هایی به بانک‌های کشور، وضعیت هرگونه حساب‌های افراد مختلف ( فعال و غیرفعال) را خواستار شده‌اند. 


البته موضوع ورود به حساب‌های بانکی هنوز مورد چالش قرار دارد و در خصوص توانایی دولت برای این امر تشکیک وجود دارد. اما قطع به یقین ورود دولت به حساب افرادی که برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام نموده اند برای پایش اطلاعات آماری ضروری و لازم است و تنی چند از نمایندگان مجلس نیز با ارسال نامه‌ای این مهم را از دولت خواهان بودند.


صرف نظر از مسایل حاشیه‌ای این خبر؛ در صورت صحت آن میتوان به عیان دید که اکنون دولت بعد از ثبت نام افراد به دنبال ایجاد همان پایگاه اطلاعاتی مبنایی برای ایجاد یک سیستم یکپارچه از اطلاعات اقتصادی است و ورود وزارت اقتصاد و سازمان بازرسی را باید در همین راستا دید و تفسیر کرد. به احتمال بسیار زیاد ادامه پرداخت یارانه نقدی به تمامی ثبت نام کنندگان تا زمان پایان پایش اطلاعات و بررسی های نهایی ادامه خواهد داشت و بعد از آن دولت تصمیم به تفکیک گروههای درآمدی خواهد کرد.


اما موضوع مهمتر در این میان برای افکار عمومی موضوع نرخ سوخت بنزین و گازوییل است که هنوز در ابهام کامل قرار دارد و واریز نشدن سهمیه سوخت اردیبهشت ماه خودروهای شخصی به این ابهام دامن زده است. دقیقاً مشابه با روند چند ماه گذشته حدس و گمانهایی در خصوص نرخ این دو حامل سوخت مطرح می‌شود اما هنوز دولت به شکل رسمی نرخی را اعلام نکرده هرچند گفته می‌شود نرخ در دولت نهایی شده.


البته با توجه به سخنان نوبخت در خصوص وابستگی افزایش قیمت بنزین و گازوییل به میزان انصراف ها میتوان انتظار داشت که نهایتاً ظرف دو روز آینده بهای بنزین و گازوییل نیز به شکل رسمی افزایش یافته و این مورد را شریعتمداری عیناً امروز بیان کرده است که تا ۲ یا ۳ روز آینده نرخ بنزین و گازوییل و CNG اعلام خواهد شد.


اکنونبه شکل کامل هم دولت و هم مردم خود را در فاز دوم هدفمندی یارانه ها می‌بینند و عملاً افزایش نرخ حاملهای سوخت باقی‌مانده و شاید تغییراتی اندک در پرداخت یارانه نقدی تا دو روز آینده؛ شروع حرکت  قطار هدفمدی است که تا کنون تجهیز میشده است.


قطاری که البته به عقیده بسیاری با حرکت خود مجدداً شوکی تورمی را به دنبال خواهد داشت و حتی برخی مانند اسدالله عسگر اولادی هشدار میدهند که این شوک تورمی در حدود ۴۰ درصد خواهد بود. اما دولت همچنان بر سر عقیده خود باقی‌مانده که تورم در سال ۹۳ را در حدود ۲۵ درصد نگاه خواهد داشت. حال باید دید که مسیر این قطار در ادامه چگونه خواهد بود و چقدر زمان خواهد برد تا در ایستگاه بعدی متوقف شده و شاید مجدداً حرکت کند!














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن