تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813365552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جای تجهیزات موجود برخی پیست های اسکی در موزه ها ست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سرپرست فدراسیون اسکی: جای تجهیزات موجود برخی پیست های اسکی در موزه ها ست تهران - ایرنا - سرپرست فدراسیون اسکی، ارتقای ورزش اسکی و به روز شدن تجهیزات آن را نیازمند یک عزم ملی دانست و گفت : تجهیزات موجود برخی از پیست های اسکی بسیار قدیمی و جای آنها در موزه هاست .


ناصر طالبی روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کردکه بالابرهای موجود در پیست شمشک و برخی پیست ها متعلق به سال 1342 است که به جرات می توان گفت جای این لوازم در موزه هاست و نیازمند تعویض و بازنگری هستند.
وی افزود : این در حالی است که تجهیزات برخی پیست ها همچون دربند سر و توچال مناسب است و از نظر مسوولان ،این پیست ها در فهرست 10 پیست برتر دنیا قرار دارد .
طالبی تامین تجهیزات مورد نیاز برای پیست ها را هزینه بر و خارج از توان ورزش کشور دانست و گفت : این مهم نیازمند حرکتی ملی است . در حال حاضر اسکی در جهان یک صنعت است ، صنعتی که در ایجاد اشتغال و جذب گردشگر ظرفیت بالایی دارد .
وی ورود بخش خصوصی همراه با نظارت را بهترین راهکار برای ارتقای این رشته ورزشی دانست .
***معافیت وارد کنندگان تجهیزات اسکی از پرداخت گمرکی
سرپرست فدراسیون اسکی در مورد گران بودن این ورزش و تجهیزات آن گفت : رویکرد فدراسیون، توسعه این ورزش و تقویت آن تا سطح قهرمانی است از این رو تمامی مراکز وارد کننده تجهیزات اسکی با هماهنگی گمرک از پرداخت گمرکی معاف هستند چرا که بایدبین عرضه و تقاضا تناسب وجود داشته باشد.
وی راهکار دوم برای توسعه این ورزش را هماهنگی با پیست های 15 استان عنوان کرد وگفت : در این پیست ها علاقه مندان به این رشته ورزشی می توانند تجهیزات مورد نیاز را با هزینه ای مناسب کرایه کنند.
طالبی همچنین در مورد زمان برگزاری مجمع انتخابات و تعیین رییس فدراسیون اسکی و کاندیدا شدن خود برای احراز این پست گفت : از 27 فروردین ماه نحوه ثبت نام در جراید درج شده است و از امروز - شنبه - و به مدت 10 روز نامزدها می توانند بدون محدودیت ثبت نام کنند ، اسامی به وزارت ورزش ارسال و پس از احراز صلاحیت نامزدهای نهایی اعلام خواهند شد .
وی زمان برگزاری انتخابات را دهه اول و دوم خرداد ماه اعلام کرد و افزود : با توجه به رویکرد وزارت ورزش قرار است بیشتر مجامع انتخاباتی تا قبل از ماه رمضان برگزار شوند . من می توانم به عنوان نامزد خود را معرفی کنم اما طبق قانون در زمان ثبت نام باید از پست فعلی کناره گیری کنم ، اگر وزارت ورزش تشخیص دهد کاندیدا خواهم شد .
وی در مورد برگزاری دوره های آموزشی برای مربیان گفت: بر اساس تقویم سال 93 برپایی کلاس ارتقای مربی گری در دستور کار قرار دارد و نگاه فدراسیون به این موضوع جدی است .
طالبی با تاکید بر اینکه باید میان تعداد ورزشکاران و مربیان تناسب برقرار باشد ، اظهار داشت : بسیاری از فدراسیون ها به دلیل در آمد زایی و افزایش صدور کارت کلاس های مربی گری را از تعداد مورد نیاز بیشتر برگزار می کنند ، این مساله باعث شده در ازای تعداد محدود ورزشکاران 25 تا 30 مربی وجود دارد که منطقا تناسبی بین این دو نیست .
*** رقابت های پیش رو
وی در مورد برنامه های پیش رو فدراسیون اسکی بر اساس تقویم سال 93 گفت : سه رقابت مهم مسابقات اسکی آلپاین جهانی در آمریکا ، صحرانوردی در نروژ و اسنوبرد اتریش را در پیش داریم که با شروع فصل سرما این رقابت ها کلید خواهد خورد .
طالبی با یاد آوری اینکه ورزش اسکی شامل سه رشته صحرا نوردی ، آلپاین و اسنوبرد است، اظهار داشت : ما در رشته اسنوبرد در کشور حرف برای گفتن داریم و تلاش ما فراگیر کردن این رشته است ، در بحث صحرانوردی و آلپاین با توجه به شرایط موجود جای کار داریم .
به گفته طالبی ، بسیاری از استان های کشور برف خیز نیستند به همین دلیل ورزش اسکی در این نقاط رواج ندارد در مقابل بسیاری از کشورهای عربی به رغم گرم بودن هوا توانسته اند ورزش های زمستانی خود را در سالن های بسته برگزار کنند ، تلاش فدراسیون گسترش این نوع ورزش در استان هاست .
وی به مصوبه اخیر فدراسیون و ارسال بخشنامه ای به استان های سراسر کشور اشاره کرد و گفت : به منظور استفاده از ظرفیت های موجود در کشور مصوب شد تا قهرمانان استان ها به تیم ملی معرفی شوند تا بتوان تیم ملی را تقویت کرد.
طالبی با یاد آوری اینکه در برخی ماه های سال فقط برف در مناطق کوهستانی وجود دارد ،افزود : در ماه های گرم باید ورزشکاران بر فعالیت بدنی خود متمرکز شوند از این رو پیش بینی شده است که در طول سال تمرینات بدنسازی برای ورزشکاران به صورت مستمر انجام شود.
وی افزود : همچنین به منظور ارتقای این ورزش تلاش داریم تیم های ملی در قالب چند تیم تشکیل شود تا همواره تیم ها نسبت به هم احساس رقابت کنندو فعالیت خود را برای ماندن در سطح استاندارد افزایش دهند .

*** اسکی روی چمن دارای چارت باشد
وی در مورد برگزاری مسابقات اسکی روی چمن در کشور نیز گفت : در رشته اسکی آلپاین و صحرانوردی 130 کشور در جهان عضو فدراسیون جهانی اسکی هستند اما در اسکی روی چمن تنها 16 یا 17 عضو داریم و زمانی که رقابت های این رشته برگزار می شود تنها 10 تا 12 ورزشکار از 5 کشور حضور می یابند که نمی توان نام مسابقات جهانی بر آن نهاد.
طالبی یاد آورشد : اسکی کاران روی چمن در کشور همان آلپاینی ها هستند که در فصل چمن به این رشته روی می آورند ، اسکی روی چمن زمانی فعال است که دارای چارت قوی و تعداد قابل توجهی ورزشکار باشد ، فدراسیون تلاش دارد تا بخشنامه ای صادر کند تا ورزشکاران تنها در یک رشته تخصصی در مسابقات شرکت کنند .
وی گفت : امسال اسکی روی چمن در استان های اردبیل ، همدان ، البرز و تهران برگزار می شود و دو استان مازندران و گیلان نیز در خواست برگزاری تمرین و اردو را داده اند ، مسابقات و برنامه های تمرینی از خرداد ماه آغاز خواهد شد .
*** نظارت بر پیست ها واقعی و به نحو احسن انجام شود
وی در مورد امنیت پیست ها و جلوگیری از رخدادهای احتمالی گفت : متولی هر رشته ورزشی فدراسیون آن است بنا بر این هر کس که می خواهد در رشته ای فعالیت کند باید از همان فدراسیون ، ادارات کل و هیات ها مجوز دریافت کند .
طالبی تاکید کرد : مجوزها هم زمانی باید صادر شود که پیست ها و امکانات آن از لحاظ ضریب امنیت بررسی شوند و قبل از شروع هر فصل کاری، درخواست کارشناس برای بررسی داده شود .
این مسوول ورزشی خواستار نظارت واقعی بر پیست های اسکی قبل از شروع هر فصل کاری شد و افزود : ناظران باید کسانی باشند که از خانواده ورزش هستند ، نگاه ها به مقوله این رشته هم باید فرهنگی باشد و نباید چکشی با آن برخورد کرد ، نگاه فرهنگی در جذب علاقه مندان به این رشته تاثیر گذار است .
وی با بیان اینکه در 15 استان کشور حدود 22 پیست وجود دارد، افزود : نبود نظارت واقعی سبب شده عده ای سود جو به وی‍ژه در ارتقاعات استات تهران به جای لوازم مورد نیاز برای اسکی، تیوپ کرایه بدهند که خود صدمات زیادی را متوجه علاقه مندان به این رشته ورزشی کرده است .
طالبی نظارت واقعی بر عملکرد پیست ها ، خرید تجهیزات استاندارد و ورود بخش خصوصی به این عرصه همراه با نظارت ، نگاه فراملی به این رشته ، توسعه و تقویت این رشته ورزشی در سطح قهرمانی و استفاده از ظرفیت ورزشکاران استانی و نگاه وی‍ژه به استان ها برای فراگیر کردن این رشته را از مهمترین راهکارهای ارتقای ورزش اسکی در کشور دانست .
گفت وگو از مریم زباندان
ورزشی **1630**1581
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




30/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن