تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813366073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چین قدرت خود را در فضا برای مقابله با آمریکا افزایش می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چین قدرت خود را در فضا برای مقابله با آمریکا افزایش می دهد پکن - ایرنا - رییس جمهور و فرمانده کل قوای چین خواستار تقویت توان و قدرت فضایی این کشور شد و تحلیلگران این عمل را راهی برای مقابله پکن با قدرت های دیگر از جمله آمریکا دانستند.


به گزارش ایرنا، شی جین پینگ در دیدار با مقام های ارشد نظامی و نیروی هوایی چین گفت که نیروی هوایی این کشور باید توان خود را در عملیات هوایی و در فضا افزایش دهد.
چاینا دیلی روز سه شنبه با اشاره به سخنان رییس جمهور چین، نوشت: امنیت چین و راهبردهای نظامی این کشور به نیروی هوایی پیوند خورده است و نیروی هوایی باید قابلیت های دفاعی و هجومی خود را افزایش دهد.
فرمانده کل قوای چین در گفت و گو با افسران و فرماندهان اداره مرکزی نیروی هوایی این کشور در پکن خواستار برگزاری دوره هایی شد که توان رزمی افسران این نیرو را افزایش دهد.
وی تصریح کرد که منابع بیشتری به این نیرو اختصاص داده و از آن برای ماموریت های بسیار مهم بهره گیری خواهد شد.
چین در سال جاری میلادی بودجه نظامی خود را 12 ممیز دو دهم درصد افزایش داده و به 132 میلیارد دلار دلار رسانده است.
افزایش مهارت در پروازها، تقویت توان نیرو در فضا، برگزاری دوره های آموزشی، افزایش قدرت رزمی و واکنش سریع از جمله رهنمودهای فرمانده کل قوای چین برای نیروی هوایی این کشور بوده است.
وانگ یان آن معاون سردبیر نشریه هوا و فضا در پکن می گوید : در حالی که چین از فضا استفاده صلح آمیز می کند آمریکا در حال نظامی کردن فضا است و در این راستا منابع زیادی اختصاص داده است.
وی گفت که ما نیز باید به جایی برسیم که در صورت لزوم بتوانیم در فضا عملیات لازم را انجام دهیم .
وو گوا خویی استاد دانشگاه دفاع ملی چین نیز گفت که البته مدت هاست بر روی ساخت سفینه ها و تجهیزاتی کار می کنیم که برای نیروی هوایی و برای فضا کاربرد دارد.
وی گفت که چین در حال تقویت سامانه های ضد هوایی و ضد موشکی خود است و می کوشد تا یک نیروی قوی فضایی و هوایی واحد ایجاد کند.
چین و آمریکا از رقبای یکدیگر در عرصه فضا محسوب می شود و از کارانداختن ماهواره های مستعمل با موشک های چینی در سال های اخیر از مسایل نگران کننده برای آمریکا بوده و چین را به نظامی کردن فضا متهم کرده است.
چین امسال بودجه نظامی خود را بیش از 12 درصد افزایش داد و ان را به 132 میلیارد دلار رساند. این افزایش بودجه نظامی چین با اعتراض شدید آمریکا مواجه شد و ژاپن نیز این اقدام چین را مورد انتقاد قرار داد.
شی جین پینگ رییس جمهور چین خواستار ایجاد یک ارتش قوی برای مقابله با تهدیدهای فزاینده بخصوص در منطقه شده است.
آساق ** 2100 **1611
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن