تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819165664




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش زنان در تحقق حماسه اقتصادي ملموس شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ اسفند ۱۳۹۲ (۹:۱ق.ظ)
مديرکل دفتر امور زنان استانداري مرکزي اشاره کرد: نقش زنان در تحقق حماسه اقتصادي ملموس شود مديرکل دفتر امور زنان استانداري مرکزي گفت: پرهيز از مصرف گرايي در جامعه از سوي زنان يک امر مهم و مورد توجه بوده و نقش زنان در تحقق حماسه اقتصادي بايد ملموس شود.
به گزارش خبرگزاري موج از اراک، زهرا فرجي در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاري نمايشگاه منطقه اي کارآفريني زنان در اراک اظهار کرد: نمايشگاه منطقه اي کارآفريني و اشتغال زنان در هفته نخست ارديبهشت 93 برگزار شده و نمايشگاه مذکور نيز با هدف برجسته سازي و معرفي شايستگي ها و اقدامات کارآفريني زنان در هفته بزرگداشت مقام زن و مادر از 31 فروردين تا ششم ارديبهشت ماه سال آتي در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي غرب کشور در اراک برگزار مي شود.
وي افزود: اشتغال زايي يکي از مشکلات فراروي هر جامعه است و از آنجا که بي کاري معضلات عظيم اقتصادي و اجتماعي به همراه دارد، لذا توجه به رفع اين مشکل در راس برنامه هاي اقتصادي دولت ها قراردارد.
فرجي با اشاره به نقش زنان در کشور و برنامه ريزي هاي دولت براي اين حوزه مهم گفت: يکي از سياست هاي محوري دولت تدبير و اميد توانمندسازي زنان و برجسته کردن مهارت ها و اقدامات آنان به ويژه در حوزه اقتصادي و کارآفريني است.
مديرکل دفتر امور زنان استانداري مرکزي تصريح کرد: آنچه در اين راستا مهم است اولويت بخشيدن برنامه هاي حمايتي دولت ها براي جهت دهي به آن دسته از فعاليت هاي اقتصادي و اجتماعي است که نيل به اين هدف را در کوتاه ترين زمان و کمترين هزينه ميسر سازد.
فرجي با اشاره به برنامه‏ هاي اشتغال زايي و راه‏هاي‏ کاهش بيکاري گفت: بر اين اساس، برنامه‏ هاي اشتغال زايي و راه‏هاي‏ کاهش بيکاري در فرايندي کارشناسي شده که‏ قابليت‏هاي اجرايي آن نيز شناخته شده باشد، قابل‏ عرضه است وهرگاه چنين رويکردي در برنامه‏ريزي دولت‏هايي که بر سر کار مي‏آيند، مشاهده‏ نشود، نمي‏توان انتظار داشت که مساله بيکاري در شرايط پر تلاطم و افت و خيزهاي اقتصادي دوران‏ کنوني ساماندهي شود.
وي افزود: در حالي که دو سوم فعاليت‌هاي روزمره جهان از سوي زنان انجام مي‌شود، تنها يکدهم درآمد جهاني به آنها تعلق مي‌گيرد.
مديرکل دفتر امور زنان استانداري مرکزي تصريح کرد: فراهم کردن امکان مشارکت آحاد مختلف جامعه به ويژه زنان به عنوان نيمي از جمعيت فعال کشور در تمام فعاليت‌هاي اقتصادي واجتماعي يکي از اهداف مهم و اساسي تعاوني‌ها به منظور دستيابي به توسعه همه‌جانبه وپايدار کشور است.
فرجي با اشاره به تعاوني زنان در ايران گفت: تعاوني‌هاي زنان در ايران هم به سبب ظرفيت هاي قانوني و اجتماعي و هم به لحاظ گروه هدفي که تحت پوشش دارند، ازقابليت ها و توانمندي‌هاي قابل توجهي براي تحقق اهداف توسعه پايدار و اشتغالزايي درکشور برخوردارند.
وي افزود: زنان علاوه بر اثرگذاري مستقيم بر اقتصاد با کارافريني و اشتغال، سهم مهمي را در مباحث فرهنگي اقتصاد مقاومتي نيز دارند و يکي از رويکردهاي جدي اين نمايشگاه حساس سازي و ترغيب زنان در محقق شدن محورهاي بيست و چهارگانه منشور ابلاغي مقام معظم رهبري است.
مديرکل دفتر امور زنان استانداري مرکزي تصريح کرد: زنان کارافرين استان مرکزي در اتاق بازرگاني اراک فراکسيون قوي و کارآمدي دارند و برجسته سازي اقدامات ابتکاري و گام هاي عملي موفق آنان براي الگوسازي حرکت هاي اقتصادي جديد زنان از برنامه هاي اين نمايشگاه است.
فرجي با اشاره به حضور مسئولان کلان کشور گفت: رايزني براي حضور مسئولان کلان کشور در حوزه زنان و برگزاري کارگاه هاي تخصصي کارآفريني و اشتغالزايي در حاشيه اين نمايشگاه از برنامه هاي در دست اقدام است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن