تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803853232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرایط اجاره طبقه هفتم تالار وحدت برای تمرین تئاتر/ نشست‌های خبری رایگان است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > تئاتر مدیر تالار وحدت در گفتگو با مهر:
شرایط اجاره طبقه هفتم تالار وحدت برای تمرین تئاتر/ نشست‌های خبری رایگان است
مدیر تالار وحدت با اشاره به اینکه سالن تمرین طبقه هفتم تالار وحدت بدون دریافت هزینه در اختیار گروه‌های متقاضی اجرا در این تالار یا تالار حافظ قرار می‌گیرد تأکید کرد: برای برگزاری نشست‌های رسانه‌ای در تالار حافظ پولی گرفته نمی‌شود.



رضا سعیدی‌پور که این روزها مدیریت تالار وحدت را عهده‌دار است و به عنوان مشاور بنیاد فرهنگی و هنری رودکی نیز فعالیت می‌کند درباره وضعیت تمرین گروه‌های نمایشی در سالن تمرین طبقه هفتم تالار وحدت و پرداخت هزینه از سوی گروه‌ها برای استفاده از این مکان به خبرنگار مهر گفت: اصولا از نمایشی که قرار است در تالار وحدت یا تالار حافظ روی برود، برای تمرین در سالن طبقه هفتم تالار وحدت اجاره‌ای دریافت نمی‌شود. ولی نمایش‌هایی که قرار است در مجموعه‌ها و سالن‌های تئاتری دیگر روی صحنه روند و بخواهند از سالن تمرین طبقه هفتم تالار وحدت استفاده کنند، باید برای استفاده از این مکان اجاره پرداخت کنند.

وی درباره چرایی دریافت مبلغی بابت اجاره از گروه‌های تئاتری در ازای استفاده از سالن تمرین تالار وحدت با توجه به بضاعت گروه‌ها و کمبود امکانات و سالن‌های تئاتری یادآور شد: این اتفاق عجیبی نیست زیرا بنیاد رودکی غیر انتفاعی است و هزینه‌هایش را از طریق فعالیت‌های خود تأمین می‌کند. بنیاد رودکی آیین‌ نامه‌ای دارد که نوشته و ابلاغ شده است و طی آن سالن تمرین با هزینه‌ای مناسب در اختیار گروه‌های نمایشی متقاضی قرار می‌گیرد.

سعیدی‌پور درباره اینکه تالار وحدت کمتر میزبان اجراهای تئاتری است و از این رو سالن تمرین در اکثر مواقع خالی است، توضیح داد: سیاستی که با حضور بنده در تالار وحدت داریم این است که همیشه در سانس اول تالار، اجرای تئاتر داشته باشیم و برای روزهایی که مناسب اجرای موسیقی هستند سانس دوم را به کنسرت‌های موسیقی اختصاص دهیم. از این رو شاهدیم که تالار وحدت هم اکنون میزبان اثری از محمد رحمانیان است و بعد از آن مجددا نمایش «سقراط» به دلیل استقبال مخاطبان تا ایام فاطیمه روی صحنه می‌رود. سپس کار آقای هادی مرزبان و پس از آن هم نمایش خانم پری صابری در تالار وحدت اجرا خواهد شد. تالار حافظ نیز برنامه‌های نمایشی خود را دارد و گروه‌های این دو تالار در سالن طبقه هفتم تالار وحدت تمرین می‌کنند.

مدیر تالار وحدت درباره دریافت مبالغی از گروه‌های نمایشی متقاضی اجرا در تالار حافظ بابت برگزاری نشست‌های رسانه‌ای خود در این سالن نمایشی تأکید کرد: آخرین اتفاقی که در این خصوص رخ داد به حدود 3 ماه پیش برمی‌گردد و دیگر در تالار حافظ، تالار وحدت و تالار رودکی برای برگزاری نشست‌های خبری گروه‌ها پول گرفته نمی‌شود و برگزاری نشست‌ها رایگان است.

این مدیر فرهنگی و هنری فعال در بنیاد رودکی درباره چرایی دریافت چک از گروه‌های نمایشی که آثارشان را در تالار حافظ روی صحنه می‌برند، یادآور شد: در تالار وحدت و تالار حافظ دو نوع قرارداد به گروه‌های نمایشی پیشنهاد می‌شود که گروه‌ها به اختیار یکی از این دو نوع را انتخاب می‌کنند. یک پیشنهاد این است که گروه‌ها کف فروش را در قالب چک به تالار حافظ می‌دهند و هر میزان فروش که از اجرای خود داشته باشند به خودشان تعلق می‌گیرد. قرارداد دیگر این است که 70 درصد فروش گیشه به گروه و 30 درصد آن به تالار تعلق بگیرد. در تالار حافظ اکثر گروه‌ها پیشنهاد اول را قبول می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این نوع شرایط برای انعقاد قرارداد با گروه‌های نمایشی جنبه اقتصادی و درآمدزایی برای تالار وحدت و بنیاد رودکی ندارد، گفت: ما از این طریق هزینه برق، تأسیسات و نگهداری تالار حافظ و تالار وحدت را تأمین می‌کنیم.

سعیدی‌پور درباره این موضوع که تالار حافظ اقدام مناسبی برای تبلیغ اجرای آثار نمایشی خود در سطح شهر تهران انجام نمی‌دهد، توضیح داد: ما در خیابان شهریار تابلویی الکترونیکی را به تبلیغ اجراهای تالار حافظ اختصاص داده‌ایم و این در حالی است که برای همین تابلو نیز باید به سازمان زیباسازی شهرداری تهران عوارض پرداخت کنیم. اگر قرار باشد در سطح شهر تهران هم به تبلیغ آثار نمایشی بپردازیم باید هزینه بالایی را بابت عوارض شهرداری اختصاص دهیم که از توان بنیاد رودکی خارج است.


۱۳۹۲/۱۲/۱۰ - ۱۴:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن