تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819066734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پساب تصفيه خانه همدان به نيروگاه مفتح هدایت می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان عزالدین:
پساب تصفيه خانه همدان به نيروگاه مفتح هدایت می شود
همدان – خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: به زودي عمليات اجرايي انتقال پساب تصفيه خانه فاضلاب شهر همدان به نيروگاه شهيد مفتح اجرا خواهد شد.



به گزارش خبرنگار مهر، مرتضي عزالدين عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توافقات لازم برای اجراي عمليات انتقال پساب تصفيه شده فاضلاب شهر همدان به نيروگاه شهيد مفتح بعمل آمده و در مرحله  انتخاب  پيمانکار هستيم. عزالدين افزود: با اجراي اين پروژه مقدار 15 ميليون متر مکعب آب تصفيه شده به نيروگاه شهيد مفتح منتقل خواهد شد وحدود 20حلقه چاه عميق نيروگاه از مدار خارج مي شوند. وي افزود: در حال حاضر نيروگاه شهيد مفتح بعلت خشکسالي سالهاي اخيراز 30 درصد ظرفيت خود استفاده مي کند و با اجراي عمليات انتقال پساب تصفيه شده  ،اميدواريم بتواند از تمام ظرفيت خود جهت توليد برق استفاده خواهد کرد. وی  با اشاره به اینکه درحال حاضر مجموعه طرحهای عمرانی در حال اجرای شرکت آب منطقه ای همدان 12 هزار میلیارد ریال است، افزود: از طرحهای مهم ملی در حال اجرای شرکت آب منطقه ای همدان پنج شد و سه طرح بزرگ آبرسانی است. عزالدین با بیان اینکه با تکمیل و اتمام عملیات هیدرومکانیکال سد سرابی، بزودی این سد به صورت رسمی آبگیری خواهد شد، افزود: عملیات اجرایی سد شنجور رزن، گرین نهاوند و نعمت آباد اسدآباد و کلان ملایر در حال اجراست. مرتضی عزالدین از اجرای طرح انتقال آب از سد تالوار زنجان به همدان خبر داد و افزود: طی امسال و سال بعد عملیات خط انتقال این طرح بزرگ به پایان برسد. مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان در مورد دو طرح آبرسانی به ملایر و تویسرکان نیز گفت: بخش خصوصی مایل به سرمایه گذاری در پروژه هاست و مدل مالی آن به روشBOT تهیه شده و مراحل اخذ موافقت آن از شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور در حال پیگیری است. عزالدین مجموعه طرحهای اجرایی شرکت آب منطقه ای همدان را 12 هزار میلیارد ریال دانست و افزود: آینده روشنی برای مدیریت منابع آب در استان دیده شده است. وی افزود: در صورت تأمین منابع مالی ملی و عمرانی روند ساخت پروژهای با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. مرتضي عزالدين همچنین با بیان اینکه با وجود کمبود اعتبار عمليات اجرايي سد شنجور رزن از پيشرفت قابل قبولي برخوردار است و در صورت تامين منابع مالي اين سد در سال آينده آبگيري خواهد شد، هزينه اجراي سد شنجور رزن را حدود 32 ميليارد تومان برآورد کرد و افزود: از اين ميزان تاپايان سال 91 چهارده ميليارد تومان هزينه شده است مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان اعتبار سال جاري را 9 ميليارد تومان دانست و افزود: چهار ميليارد از محل فروش اوراق مشارکت و پنج ميليارد از محل اعتبارات ملي برای این امر در نظر گرفته شده است. عزالدين اضافه کرد: براي بهره برداري از اين سد 16ميليارد تومان ديگر اعتبار مورد نياز است. وی با بیان اینکه سد شنجور رزن از نوع سنگريزه اي با هسته رسي و حجم مخزن سد 5 ميليون متر مکعب است، افزود: اين سد پنج ميليون متر مکعب آب را تنظيم خواهد کرد که از اين ميزان سه ميليون متر مکعب در بخش صنعت و دو ميليون متر مکعب در بخش کشاورزي مصرف خواهد شد.


۱۳۹۲/۱۲/۷ - ۰۸:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن