تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821045869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عنوان تئاتر خصوصي بهانه‌اي براي فرار از مسئوليت است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: عنوان تئاتر خصوصي بهانه‌اي براي فرار از مسئوليت است
كوروش نريماني در نشست خبري نمايش هيپوفيز كه بر عكس ساير نشست‌هاي نمايشي، در سالن اجراي، سالن استاد ناظرزاده كرماني تماشاخانه ايرانشهر برگزار شد تا خود بدعتي در لوكيشن برگزاري نشست‌ها باشد، گفت: شرايط عمومي تحقق تئاتر خصوصي در كشور ما وجود ندارد و مطرح كردن عنوان تئاتر خصوصي بهانه‌اي است براي فرار از مسئوليت.


كوروش نريماني در نشست خبري نمايش هيپوفيز كه بر عكس ساير نشست‌هاي نمايشي، در سالن اجراي، سالن استاد ناظرزاده كرماني تماشاخانه ايرانشهر برگزار شد تا خود بدعتي در لوكيشن برگزاري نشست‌ها باشد، گفت: شرايط عمومي تحقق تئاتر خصوصي در كشور ما وجود ندارد و مطرح كردن عنوان تئاتر خصوصي بهانه‌اي است براي فرار از مسئوليت. به گزارش «جوان»، در ابتداي اين نشست كه روز گذشته با حضور نگار عابدي، هوتن شكيبا و بهرام افشاري بازيگران و منوچهر شجاع، طراح صحنه كار برگزار شد، كوروش نريماني با بيان اينكه هيپوفيز بازنويسي او از نمايشنامه دختر يانكي نيل سايمون است، گفت: پس از بازنويسي متن، ما جلسات تمرين را آغاز كرديم و در طول تمرين هم با توجه به پيشنهادات و نظرات بازيگران، تغييراتي به متن بازنويسي شده، اضافه شد و در نهايت حاصل كار شد هيپوفيزي كه اين روزها روي صحنه است. وي با اشاره به تغييراتي كه در روند بازنويسي نمايشنامه دختر يانكي اعمال شده است، گفت: نمايشنامه نيل سايمون مربوط به دغدغه‌هاي مردم امريكا آن هم در دهه شصت بود و نمادهاي فرهنگي و اجتماعي بسيار از زندگي مردم آن سال‌هاي امريكا در متن وجود داشت كه براي مخاطب ايراني بي‌معني جلوه مي‌كرد و من در بازنويسي، متن را به جامعه حال حضار كشور خودمان نزديك كردم و در روند بازنويسي، تغييرات گسترده‌اي در متن اعمال شد و در نهايت هيپوفيز تنها در آغاز داستان و لوكيشن و كاراكترهاي اصلي شبيه به متن نيل سايمون است و در اواسط نمايش قصه تغييرات عمده‌اي را به نسبت متن اصلي پيدا مي‌كند. وي با اشاره به اينكه با واژه «ايرانيزه كردن» ارتباط برقرار نمي‌كنم، گفت: كار من در هيپوفيز نوعي درامارتورژي و ميزانسن كار كردن است و اگر قرار باشد نمايشنامه بدون تغيير اجرا برود، ديگر تفاوت كارگرداني مشخص نمي‌شود و به باور من تئاتر هنري به روز است و بايد با دغدغه‌هاي زمان حال همراه باشد. وي با اشاره به اينكه تعداد اجراهاي نمايش، به يك دوم تعداد اجراهاي گذشته كاهش يافته است، تأكيد كرد: با توجه به محدوديت تعداد اجراها چطور مي‌توان انتظار داشت كه گروه‌ها بتوانند هزينه‌هاي خود را تنها از گيشه تأمين كنند، در كشورهاي ديگر كه تئاتر خصوصي وجود دارد و گروه‌ها هزينه‌ها را از گيشه برآورده مي‌كنند، امكان اجراهاي طولاني را دارند كه گاه به چند سال مي‌رسد. در ادامه نگار عابدي با بيان اينكه جايگزين رؤيا ميرعلمي در اين نمايش شده است، گفت: با توجه به اينكه دير به گروه اضافه شدم، تمام سعي‌ام را به كار گرفتم تا لطمه‌اي به كار وارد نشود و با سرعت خود را به نقطه نظر آقاي نريماني نزديك كنم. در پايان نشست هم ساير بازيگران نمايش در جملاتي كوتاه از همكاري با كوروش نريماني و وضعيت تئاتر خصوصي در كشور گفتند. گفتني است نمايش «هيپوفيز» تا پايان اسفندماه هر شب ساعت 20 در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ايرانشهر به اجراي خود ادامه مي‌دهد.

نویسنده : سپيده آماده 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 04 اسفند 1392 - 19:51





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن