تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819056028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عصبانی نیستم، یک عاشقانه کاملا ناآرام


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: عصبانی نیستم، یک عاشقانه کاملا ناآرام
یکی از نقاط قوت «عصبانی نیستم» اجرای درست صحنه‌ها و ترسیم تصویری فضای ذهنی پرآشوب نوید (نوید محمدزاده) است.
کد خبر: ۳۷۹۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰ - 16 February 2014


«عصبانی نیستم» یکی از بهترین، بومی‌ترین، همراهی برانگیز‌ترین و در عین‌حال تلخ‌ و تراژیک‌ترین عاشقانه‌های سال‌های اخیر سینمای ایران است که در عین ضعف در دراماتیزه کردن داستانش به خوبی توانسته فضای ذهنی شخصیت اصلی فیلمنامه‌اش را تصویری کند و با تکیه بر قصه جذابش مخاطب را برای همراهی بی‌قید و شرط با خودش قانع کند.

به نوشته آرمان، «عصبانی نیستم» نه به خاطر اشارات اجتماعی و سیاسی‌اش نه به خاطر اشاراتش به جریانات دانشجویی و دانشجویان ستاره‌دار، نه به‌خاطر ماهیت عصیانگرانه‌اش بلکه به دلیل نمایش یک عاشقانه ذاتا ناآرام و تراژیک و به دلیل تلاش قابل لمس کارگردان برای رسیدن به خاصیت همنشینی فرم و محتوا اثری درخور توجه محسوب می‌شود.

جدای از همه حرف و حدیث‌های با ربط و بی‌ربطی که اطراف «عصبانی نیستم» مطرح شده و کار را به ممیزی پایان‌بندی تاثیرگذار آن و انصراف این فیلم از قضاوت شدن در مرحله اهدای سیمرغ‌های جشنواره سی و دوم مطرح شده است باید پذیرفت که «عصبانی نیستم» جزو آثار قابل قبول جشنواره در دل سیل سیری‌ناپذیری از آثار سطحی، غیر قابل فهم و هضم بوده است.

عصبانی نیستم، یک عاشقانه کاملا ناآرام


یکی از نقاط قوت «عصبانی نیستم» اجرای درست صحنه‌ها و ترسیم تصویری فضای ذهنی پرآشوب نوید (نوید محمدزاده) است.

درمیشیان که پیش‌تر در «بغض» علاقه‌مندی‌اش به استفاده از قابلیت‌های بصری سینما و اهمیت قائل شدن به فرم و تکنیک و تکیه زیاد روی شیوه تصویربرداری و ریتم و سر و شکل تدوین برای انتقال معنای مدنظرش است در «عصبانی نیستم» نیز سهم زیادی به فرم و شمایل تصویر‌پردازی با هدف فضاسازی و ترسیم شکل ذهنیات شخصیت‌های اثرش قائل شده است.

در کنار این همه و فارغ از وجوهی از اثر که باعث بروز برخی مباحث حاشیه‌ای و جهت دار حول و حوش این اثر شده نباید این نکته را از ذهن دور داشت که سکانس‌های دیالوگ‌های عاشقانه دونفره نوید و ستاره (باران کوثری) و شمایل اجرای بازیگران این دو شخصیت در اولین و مهم‌ترین لایه، «عصبانی نیستم» را به یکی از بهترین عاشقانه‌های سال‌های اخیر سینمایی ایران تبدیل کرده؛ عاشقانه‌ای که به دور از احساسات‌گرایی‌های زمخت پا روی زمین و چشم به اطراف دارد و همین رویکرد است که این عاشقانه دوست داشتنی را به عاشقانه‌ای ناآرام، با پایانی تراژیک تبدیل می‌کند و تنها راه برای رسیدن به پایانی خوش را سیر در دنیای وهم و خیال و فانتزی بعد از مرگ می‌داند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن