تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819001344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترويج ارزش‌هاي اسلامي و ديني از وقوع جرايم در جامعه پيشگيري مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ترويج ارزش‌هاي اسلامي و ديني از وقوع جرايم در جامعه پيشگيري مي‌كند
زاهدان-خبرگزاري مهر: مدير كل دادگستري سيستان و بلوچستان گفت: ترويج ارزش‌هاي اسلامي و الهي و تقويت آموزه هاي ديني در راستاي رعايت تقوا موجب كاهش و پيشگيري از وقوع جرايم در جامعه مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهيم حميدي صبح چهارشنبه در جلسه شوراي پيشگيري از وقوع جرم استان در تالار شهيد بهشتي دادگستري زاهدان اظهار داشت: ترويج تقوا و ارزش هاي اسلامي و نهادينه سازي آموزه هاي ديني در جامعه از جمله اهداف عالي است كه در حكومت اسلامي دنبال مي شود و لذا در صورت تحقق اين موضوع شاهد جامعه عاري از گناه خواهيم بود.

وي هدف از تشكيل حكومت اسلامي و نظام اسلامي را سوق دادن تمامي آحاد جامعه به تبعيت از فرامين الهي و رسيدن به سعادت و كمال عنوان كرد و افزود: حاكم شدن تقوا و ارزش هاي اسلامي و رسيدن به كمال يكي از رسالت ها و فسلسفه نبوت است و لذا تلاش براي دستيابي به اين هدف ريشه تمامي گناهان را خشك مي كند.

وي دستيابي به جامعه سعادتمند و عاري از هر گونه آسيب و گناه را با حاكميت تقوا و پرهيزكاري از اهداف بلند مسئولان نظام جمهوري اسلامي ايران عنوان كرد و گفت: براي رسيدن به اين هدف بايد تمامي مسئولان و دستگاه هاي اجرايي تلاش داشته باشند.

حميدي با اشاره به اينكه پيشگيري از وقوع جرم در واقع يك وظيفه فراقوه اي است بيان داشت: همه نهادهاي حاكميتي و هر شخصي كه مسئوليتي در نظام اسلامي دارد بايد اين هدف را سرلوحه كار خود قرار داده و در راستاي گام برداشتن جامعه به سمت نهادينه سازي ارزش هاي ديني و اسلامي حركت كند.

پيشگيري از جرم تنها به معناي خاص نيست

رييس كل دادگستري استان در اين جلسه ابراز داشت: كاهش و پيشگيري از وقوع جرم تنها به معناي خاص كلمه و با توجه به تعريفي كه حقوق دانان از جرم دارند اطلاق نمي شود.

حجت الاسلام حميدي ادامه داد: گناه و معصيت در جامعه هر چند كه شايد از ديدگاه دادگاه ها و دادسراها جرم تلقي نشده و مجازاتي نداشته باشد اما از ديدگاه شرع مقدس اسلام جرم است و نافرماني از خداوند محسوب مي شود و زمينه ساز وقوع بسياري از جرايم در جامعه است.

رئيس شوراي پيشگيري از وقوع جرم دادگستري افزايش اختلافات خانوادگي در جامعه را نگران كننده توصيف كرد و ادامه داد: اين اختلافات در شان نظام اسلامي نيست و بايد جلوي رشد فزاينده آن را گرفت تا از كنترل خارج نشود.

وي تشكيل اتاق هاي فكر در شوراي پيشگيري را مهم ارزيابي كرد و افزود: استفاده از نخبگان و همچنين تجربيات ساير فرهنگ ها و تجربيات جوامع مي تواند راهگشاي كاهش جرايم در جامعه باشد.

كد خبر: 2202272

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۴ - ۱۳:۴۹

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن