تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819201125




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبود مرجعيت فرهنگي، عامل رسوخ استكبار در جامعه اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نبود مرجعيت فرهنگي، عامل رسوخ استكبار در جامعه اسلامي
نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه اردبيل بر لزوم اهتمام به مرجعيت فرهنگي در جامعه اسلامي تاكيد كرد و گفت: نبود مرجعيت فرهنگي، عامل رسوخ استكبار در جامعه اسلامي است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمين "سيدحسن عاملي" شامگاه ديروز در ويژه‌برنامه اربعين حسيني كه در حسينيه اعظم زنجان برگزار شد، با بيان اينكه جريان كربلا محصول تعطيلي مرجعيت ديني بود، افزود: تعبير غلط از دين در طول تاريخ و همچنين تحريف آيات قرآني همواره ضربات سختي را به پيكره جامعه اسلامي وارد كرده است كه بايد در اين زمينه اهتمام بيشتري نسبت به رفع اين دغدغه‌ها داشته باشيم.

وي با تأكيد بر اينكه در طول تاريخ،‌ همواره معصومين(ع) به واسطه تحريف‌هايي كه در دين صورت مي‌گرفت، متحمل سختي‌هاي زيادي مي‌شدند، تصريح كرد: مشكلات اساسي جامعه اسلامي از آن‌جايي شروع شد كه ائمه معصومين(ع) قرباني تعبير غلط از دين و مفاهيم قرآني و احاديث پيامبر(ص) شدند و در اين زمان بود كه دشمن با استفاده از سلاح تعبير، زمام امور را در دست گرفت و دين را به واسطه وارد آوردن تعبيرات غلط در دين، اسير كرد.

خطيب نمازجمعه اردبيل با اشاره به اينكه نبايد اجازه دهيم واقعه مهمي و حساسي چون غدير و نيز مرجعيت ديني به ورطه تعطيلي كشانده شوند، اظهار كرد: اگر اين اتفاق رخ دهد، ديري نخواهد پاييد كه دين در دست اشرار افتاده و لباس بدعت بر تن خواهد كرد كه با تحقق آن، تعليم و تربيت اسلامي از بين رفته و دين‌بازي، ابزاري در دست فتنه‌گران براي رسيدن به اهداف شوم‌شان خواهد شد، لذا بايد قبل از اينكه اين اتفاقات رنگ و بوي واقعي به خود بگيرند، بايد در همه صحنه‌ها هوشيارانه وارد شويم.

حجت‌الاسلام و المسلمين عاملي در ادامه با انتقاد از تعبير و تحريف در سخنان و بيانات بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي، يادآور شد: يكي از تأكيدات هميشگي دين اسلام كه در عصر حاضر بايد بيشتر به اين تأكيدات توجه كنيم، اين است كه بايد در مقابل كج‌فهمي‌هاي ديني كه باعث مي‌شود از دين به تعبير غلط ياد شود، ايستادگي كنيم كه بي‌ترديد امروز بيش از هر روز ديگر بايد اين تأكيدات را سرلوحه رفتارمان قرار دهيم تا نظام اسلامي در ايمني كامل به حيات خويش ادامه دهد.

وي با يادآوري اينكه امام حسين(ع) با خون خويش، آيات قرآن و مرجعيت ديني را احيا كردند، خاطرنشان كرد: سيدالشهداء(ع) با خون خودشان، جلوي تحريف و تعبير غلط از دين را گرفتند و امروز اقتدار و عزت شيعه در جهان، به واسطه همان خون‌هايي است كه در قيام عاشورا بر زمين ريخت تا امروز فداي كج‌فهمي‌ها و تعبيرات غلط از دين نشويم و اين همان پيام عاشورا است.

انتهاي پيام

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن