تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819060761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجتماع آييني اربعين در كربلا در دنيا بي‌نظير است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: اجتماع آييني اربعين در كربلا در دنيا بي‌نظير است
معاون تربيتي جامعة الزهرا گفت: با وجود همه اختلاف سليقه‌هايي كه افراد دارند روز اربعين بزرگ‌ترين اجتماع آييني در كربلا برگزار مي شود كه اين امر در بين اديان، مذاهب و اقصي نقاط عالم بي‌سابقه است.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام احمد شيخ بهايي ضمن تسليت اربعين حسيني اظهار كرد: در فرهنگ اسلامي مواردي وجود دارد كه روي عدد 40 تاكيد شده به طوري كه به عنوان مثال هر كسي 40 حديث حفظ كند، روز قيامت با فقها محشور مي‌شود.

وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي بر اساس اربعين‌ها شكل گرفته است گفت: 19 دي قيامي در قم به وجود آمد و به صورت سلسله‌اي در چهلم شهداي قم، تبريز و يزد قيام‌هاي مختلفي شكل گرفت و در نهايت انقلاب اسلامي را رقم زد.

معاون تربيتي جامعة الزهرا با بيان اينكه بر اساس روايتي از امام حسن عسكري(ع) زيارت اربعين جزو علامات مومن است گفت: جابر بن عبدالله نخستين زائر قبر امام حسين(ع) در روز اربعين بوده و بر اساس نقلي ديگر در اين روز بازگشت اسرا و بازگرداندن سر شهدا و الحاق به بدن آنها صورت گرفته است.

وي خاطرنشان كرد: شخصيت و فلسفه شهادت امام حسين(ع) در زيارت اربعين آمده است و با سلام‌هايي كه در زيارت است شخصيت امام حسين(ع) به عنوان مظلوم شهيد، ولي، حبيب، خليل، ‌نجيب و برگزيده خدا معرفي مي‌شود.

شيخ بهايي با اشاره به مضامين زيارت اربعين گفت: در اين زيارت شهادت براي امام حسين(ع) مقام بالايي است و به وسيله شهادت اين امام بزرگوار به سعادت رسيد و با اين اقدام در دعوت مردم عذر را بر همه بست و آخرين قطره خونش را در راه خدا فدا كرد تا بندگان را از جهالت و سرگرداني نجات دهد.

وي خاطرنشان كرد: در بخشي ديگر از زيارت اربعين آمده كساني كه عليه امام حسين(ع) متحد شده بودند، دنيا آنها را فريب داده بود و بهره حقيقي خود را در برابر مسئله‌اي پست و بي‌ارزش فروختند.

معاون تربيتي جامعة الزهرا عنوان داشت: امام حسين(ع) با صبر و استقامت هر مصيبتي به ايشان رسيد صبر كرد تا اينكه در راه اطاعت از خدا خونش ريخته شد.

وي يادآور شد: اهل بيت(ع) از پدران و مادران پاك در اين عالم متولد شده‌اند و ذره‌اي از تيرگي‌هاي جاهليت به آنها نرسيده زيرا آنها ستون دين و پناهگاه مومنان هستند و هدايتگر و هدايت شده‌اند.

شيخ بهايي عنوان داشت: خداوندي كه مقلب القلوب است، دل‌هاي مومنان را هم سو مي‌كند به طوري كه با وجود همه اختلاف سليقه‌هايي كه افراد دارند، روز اربعين بزرگ‌ترين اجتماع آييني در كربلا برگزار مي‌شود و اين امر در بين اديان، مذاهب در اقصي نقاط عالم بي‌سابقه است.

وي يادآور شد: اينكه ميليون‌ها نفر مسير نجف تا كربلا را با پاي پياده در سرما و گرما طي مي‌كنند نشان دهنده علاقه آنها به سيد و سالار شهيدان است زيرا قيام امام حسين(ع) نشان دهنده عشق بود و همه دل‌ها به ياد اين عشق حيات و تجلي دارد../س

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن