تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818996270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سند جامع علمی حوزه‌های علمیه تصویب شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



معاون پژوهش حوزه های علمیه:
سند جامع علمی حوزه‌های علمیه تصویب شده است خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه های علمیه از تصویب سند جامع علمی حوزه‌های علمیه در شورای پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید و آغاز به کار نهاد اجرایی و دبیر خانه تدوین این سند در آینده نزدیک خبر داد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی عماد معاون پژوهش حوزه های علمیه پنج شنبه شب در نخستین اجلاسیه مدیران و صاحب نظران حوزوی عرصه پژوهش که در مدرسه علمیه معصمومیه(س) برگزار شد، گفت: علی رغم نقدهایی که ممکن است بر وضعیت حوزه های علمیه در عرصه پژوهش وارد شود، سال های اخیر سال های شکوفایی حوزه های علمیه در عرصه تحقیق و پژوهش بوده است.
وی با اشاره به پیشرفت های چشمگیر حوزه علمیه در زمینه پژوهش، ابراز کرد: در پنج سال گذشته نشریات علمی ما بیش از 120 درصد افزایش کمی و به حد چشمگیری دارای افزایش کیفی شده است.
معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان این که هم اکنون در حوزه دین 36 نشریه علمی پژوهشی مدیریت و اجرا می شود، اظهار کرد: 16 نشریه علمی ترویجی و بیش از 50 نشریه تخصصی دیگر نیز فعال هستند.
حجت الاسلام عماد ادامه داد: 54 نشریه پژوهش حوزه علمیه در پایگاه استنادی علوم ایران و جهان نمایه می شود.
وی با بیان این که 17 انجمن فعال پژوهشی در حوزه های علمیه فعالیت می کنند، افزود: نزدیک به 3 هزار نفر از اندیشمندان حوزه علمیه در این مجموعه ها به کار تولید و راهبری تولیدات علمی مشغول هستند.
معاون پژوهش حوزه های علمیه عرصه کتاب حوزه را یک عرصه شکوهمند دانست و گفت: برترین کتاب ها در عرصه دین و علوم انسانی دینی را حوزویان تولید کرده اند و امروز آثاری که در نخستین دوره های کتاب سال حوزه برگزیده شدند اگر به داوری بیایند بخش قابل توجه آنها ممکن است به مرحله دوم ارزیابی هم نرسند.
حجت الاسلام عماد با اشاره به حجم بالای مقالات علمی در قالب نشریات مختلف، افزود: این مقالات برای حوزه یک ظرفیت بزرگ را به وجود آورده است.
وی با بیان این که بیش از 150 مرکز فعال پژوهش در حوزه علمیه قم مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: این مراکز پشتوانه بسیار خوبی برای پاسخ گویی به نیازهای علمی کشور هستند.
معاون پژوهش حوزه های علمیه بیان کرد: برای شناخت نیازهای جامعه و حوزه های علمیه اقدام به تدوین اسناد نیاز سنجی کرده ایم و نخستین سند آن در همایش کتاب سال 91 رونمایی شد و دو سند دیگر نیز امسال رونمایی می شود.
حجت الاسلام عماد با بیان این که سند جامع علمی حوزه علمیه در شورای پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید به تصویب رسیده است، گفت: سفارش نامه تحقیق، سایت اجرایی و نهاد اجرایی و دبیر خانه تدوین این سند نیز به تصویب رسیده و به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.
وی تأکید کرد: با برنامه ریزی آموزشی دقیق می توانیم به تربیت نیروی انسانی مناسب بیشتر و بهتر از گذشته دست پیدا کنیم.
معاون پژوهش حوزه های علمیه گفت: با شناخت نیازهای جامعه و اولیت بندی می توانیم ظرفیت های موجود را به کار پاسخگویی به این نیازها دعوت کنیم./927/پ202/ی



۱۳۹۲/۹/۲۹






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن