تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804100754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تست ناوشكن بومي «دماوند»در دريا/نخستين كشتي اقيانوس‌پيما در مراحل پاياني ساخت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تست ناوشكن بومي «دماوند»در دريا/نخستين كشتي اقيانوس‌پيما در مراحل پاياني ساخت
مديرعامل سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع گفت: ‌ناوشكن ‌دماوند كه دومين سري از ناوشكن‌هاي كلاس موج است، هم‌اكنون با مشاركت نيروي دريايي در حال انجام آزمايشات ‌در دريا‌ست.


به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ، به نقل ازخبرگزاري فارس، امير دريادار امير رستگاري مديرعامل سازمان صنايع دريايي در گفتگويي تفصليي با اشاره تاريخچه تاسيس سازمان صنايع دريايي و مهترين ماموريت اين سازمان گفت: سازمان صنايع دريايي ‌از سال 1387 تأسيس شده و با پشتيباني همه جانبه وزارت دفاع و با اتكا به بنيه متخصصين متعهد و مجرب خود ‌توانسته است در حوزه ساخت و توليد تجهيزات متنوع دريايي و شناورها و تغيير كاربري و بهينه سازي و تعميرات اساسي به ‌نيروهاي مسلح خدمت رساني كند.

وي افزود: اولين مأموريت و مهمترين مسئوليت سازمان صنايع دريايي پشتيباني از يگان هاي شناور نيروي دريايي ارتش و نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيروي درياباني نيروي انتظامي است.

رستگاري ادامه داد: همانطور كه رهبرمعظم انقلاب فرمودند دريا براي هركشور فرصت كلان و بزرگي است و ملت‌ها با اقتدار مي‌توانند از اين فرصت كلان و راهبردي استفاده كنند و سازمان صنايع دريايي در راستاي اين فرمايش حكيمانه مقام معظم رهبري ‌مسئوليت خطيري را در پشتيباني از ‌‌نيرو‌هاي مسلح به عهده دارد.

مديرعامل سازمان صنايع دريايي تاكيد كرد: ‌بحمد‌الله ايران در حوزه شناور‌هاي سطحي، زير‌سطحي، ‌تندر‌و و اثر‌سطحي در جايگاه بالايي قرار دارد. در حوزه شناور‌هاي سطحي در ناوهاي موشك‌انداز كلاس سينا امروز به توانمندي بومي‌سازي كاملي رسيده‌ايم و ‌در حوزه توليد ناوشكن‌هاي كلاس موج هم به توانمندي كاملي رسيده‌ايم كه ناوشكن جماران با پشتيباني وزارت دفاع و سازمان صنايع دريايي ساخته شد.

وي تصريح كرد: ‌ناوشكن ‌دماوند كه دومين سري از ناو شكن‌هاي كلاس موج است ‌در وزارت دفاع ساخته شد‌ كه هم‌اكنون با مشاركت نيروي دريايي در حال انجام آزمايشات ‌در دريا‌ست اما ناوشكن دماوند ‌قابليت‌هاي به روزي در زمينه تجهيزات در حوزه جنگ‌هاي الكترونيكي و رادار خصوصا رادار هوايي سه بعدي دار‌د و در حوزه مخابرات و ارتباطات و مديريت نبرد پيشرفته‌تر شده است.‌

رستگاري درخصوص نگاه سازمان صنايع دريايي در ساخت شناورهاي زيرسطحي گفت: در حوزه شناور‌هاي زير‌سطحي سازمان صنايع دريايي اقدامات ‌‌حيرت‌آوري ‌انجام داده ‌‌و با نگاهي مبتني بر ‌آينده‌پژوهي و رفع نياز‌هاي عملياتي نيروهاي مسلح در حال توليد شناور و ديگر تجهيزات مورد نياز در حوزه دريا است ‌ و ‌در حلقه دفاعي و در زير‌سطح در تُناژ‌ها و تيپ‌هاي مختلف با كاربرد‌هاي گوناگون، روي زنجيره‌هاي مختلف كار مي‌شود.

وي ادامه داد: ايران امروز به توانمندي توليد زير‌دريايي رسيده است. ورود به ساخت زير‌دريايي ورود به يك عرصه با دانش روز است و بسياري از كشور‌ها سال‌هاست كه زيردريايي دارند ولي جرأت ندارند به حوزه توليد راه پيدا‌ كنند بسياري از كشور‌هاي همسايه هم كه امروز توليد‌كننده هستند توليداتشان مشترك است يعني طراحي توسط كشور خارجي و با نظارت آنها ساخته مي‌شود ولي در نظام مقدس جمهوري اسلامي ‌‌طراحي، ساخت و‌ تجهيز كاملا بومي و توسط متخصصين وزارت دفاع انجام شده و ‌حتي يك ياور خارجي در اين مسير نداريم و اين افتخاري ‌براي ‌كشور است.

وي در ادامه گفتگو با سايت خبري روابط عمومي وزارت دفاع، با اشاره به جايگاه محصولات صنايع دريايي در بين مسئولان نيروهاي مسلح اظهار داشت: در حوزه شناور‌هاي تند‌رو هم بحمدالله سازمان صنايع دريايي ‌توانسته نياز‌ها و مطالبات نيروي دريايي سپاه پاسداران را به شكل واقعي برآورده سازد‌ ‌كه فرمانده محترم نيروي دريايي سپاه عنوان كرد «‌امروز شناورهاي نيري دريايي ‌در حوزه تندرو از كشورهاي غربي جلوتر است».

رستگاري افزود: سازمان صنايع دريايي توانسته محصولاتي را توليد كند كه داراي سرعت پايداري و ماندگاري بالا در دريا باشد تا ‌نيروهاي مسلح ايران با اين تجهيزات در گستره خليج تا ابد فارس حضور دائمي و پرقدرت و با ابهت‌ داشته باشند.

مديرعامل سازمان صنايع دريايي درخصوص ‌چالش‌هاي جدي صنعت دريايي ‌در بر آورده ساختن انتظارات و نيازهاي نيرو هاي مسلح گفت: ‌محصولات سازمان صنايع دريايي در دو حوزه ‌محصولات نظامي و محصولات غير نظامي ساخته مي‌شود و‌ از آ نجايي كه محصولات نظامي بايد در محيط سخت، كار كنند بايد از مقاومت و پايداري بيشتري برخوردار باشند كه عمدتا زير‌دريايي‌ها و شناورها از نظر توليد در نهايت پيچيدگي هستند و پيچيدگي بيشتري نسبت به محصولات نظامي زميني و هوايي ‌دارند و ايجاد محصولي كه بتواند در شرايط سخت دريا كار كند نياز به يك سري زير‌ساخت و زير‌بنا دارد كه ‌بايد آن را در سازمان صنايع دريايي ايجاد كنيم.

وي افزود: محصولات نظامي چه هوايي چه زميني بحث خوردگي ندارند ولي يك محصول دريايي هر روز با رطوبت و آب شور دريا، گرما و خوردگي در تماس است و وقتي يك محصول دريايي ساخته مي‌شود بايد تست هاي لازم را در آزمايشگاه‌ها‌ي ‌سواحل جنوب و شمال كشور با موفقيت ‌تحمل كند ‌تا از كارايي و قابليت و ماندگاري آن مطمئن شويم.

رستگاري ادامه داد: يك شناور نيروي دريايي حداقل بايد يك ماه بدون نياز به بنادر در دريا حضور داشته باشد امروز يگان‌هاي شناور نيروي دريايي ارتش تا 90 روز بدون انقطاع در دريا هستند تا بتوانند از منطقه شمال اقيانوس هند حراست كنند. يگان‌هاي شناور نيروي دريايي سپاه نيز بايد بتوانند با سرعت، مقاومت و پايداري بالا در دريا حضور پيدا كنند و به موقع خود را به منطقه مورد نظر برسانند و اين قابليت‌ها را بايد سازمان صنايع دريايي ايجاد كند و براي ايجاد اين قابليت‌ها بايد زير‌ساختها را در حوزه‌هاي سطحي، زير‌سطحي، اثر‌سطحي و تند رو ايجاد كنيم و چون سازمان صنايع دريايي ‌پشتيباني‌كننده حوزه دريا‌ست‌ در اين خصوص بايد سرمايه‌گذاري كلاني انجام شود.

مديرعامل سازمان صنايع دريايي با بيان اينكه سازمان صنايع دريايي ارتباط نزديكي با مراكز دانشگاهي و پژوهشي دارد و بسياري از پروژه‌هاي مورد نظر ‌توسط كارشناسان دانشگاه در حال اجراست، گفت: ‌دفاتر مشتركي با دانشگاه‌ها داريم و نيازهايمان را به دانشگاه منتقل مي‌كنيم تا در پروژه‌ها و طرح‌هاي تحقيقاتي دانشجويان و اساتيد مورد بررسي قرار گيرد وپس از اخذ نتيجه در عرصه توليد در دستور كارقرار گيرد و اين يكي از رموز موفقيت وزارت دفاع و سازمان صنايع دريايي است.

وي درخصوص ضروري‌ترين نياز نيروهاي مسلح در حال حاضر اظهار داشت: قطعا نمي‌توان از يك محصول نام برد بلكه به زنجيره‌اي از محصولات مورد نياز است. ‌حوزه فعاليت نيروي دريايي ارتش در درياي عمان و شمال اقيانوس هند تا مدار 10 درجه به وسعت 2 ميليون كيلومتر مربع است پس بايد براي نيروي دريايي ارتش ‌تجهيزاتي را در حوزه شناورهاي سطحي و زير‌سطحي و تند‌رو و اثر‌سطحي بسازيم كه براي آنان كارايي لازم را داشته باشد و در طول انجام ماموريت در امواج اقيانوسي پايدار و ماندگار باشد.

وي ادامه داد: ‌حوزه ماموريتي نيروي دريايي سپاه پاسداران در خليج فارس است ‌كه ‌مطالبه و نياز‌ اساسي آنها پايداري و سرعت شناورهاست پس سازمان صنايع دريايي‌ بايد قادر باشد محصولاتي را براي اين نيروها توليد كند كه داراي سرعت و ماندگاري و قدرت آتش و جنگندگي بالا باشد و همينطور براي درياباني نيروهاي انتظامي كه در سواحل و گارد ساحلي فعاليت مي‌كنند ‌بايد محصولاتي ‌ توليد شود كه هم پايش كامل داشته باشد و هم بتواند به سرعت در محل مربوطه حضور پيدا كند. لذا بايد زنجيره‌اي از محصولات را براي اين نيروها طراحي كرد‌.

رستگاري تاكيد كرد: ‌با خودباوري كه حضرت امام خميني (ره) و پس از آن فرمانده معظم كل قوا امام خامنه اي (مدظله العالي)در كالبد نيروهاي مسلح ايران دميدند، امروز كشور به توانمندي خود متكي است و‌ روزي كه دشمنان در جنگ تحميلي سيم خاردار را هم از ما دريغ مي‌كردند ‌امروز تمام تجهيزات و سلاح‌هاي نيروهاي مسلح ‌‌در حوزه‌هاي زمين‌، هوا و دريا توسط وزارت دفاع ‌ توليد مي‌شود ‌و ايران تا حدودي در صنعت دفاعي خود‌كفا شده ‌ و اين قابليت امروز در نيروهاي مسلح نهادينه شده ‌كه هر آنچه ‌نياز داشته باشند مي توانند توليد كنند.

وي ادامه داد: ‌اگر امروز توان دفاعي ايران ضعيف بود به طور حتم اسرائيل تهديدات نظامي خود را عملي مي‌كرد‌‌ ولي ‌توان غيرقابل انكار دفاعي جمهوري اسلامي اين جرأت را از دشمنان گرفته و به اين باور رسيده‌اند‌ كه اگر بخواهند ماجراجوئي ‌كنند آسيب جدي خواهند ديد و امروز نيروهاي مسلح ايران به توانمندي توليد تجهيزات صد‌در‌صد بومي رسيده‌اند. ايران در حوزه دريا‌ جزو كشورهايي است‌ كه توليد محصولات‌ كاملا به روز است و با اين محصولات در درياها و اقيانوس‌ها حضور موثر داريم‌.

وي در ادامه سخنانش تصريح كرد: در ‌تقابل دريايي ‌فاكتورهاي ‌توان يگان‌هاي سطحي، ‌‌زير‌سطحي، ‌‌سامانه موشكي از لحاظ برد موشك، توان سامانه اژدري و قدرت پوشش هوايي منطقه داراي اهميت است كه ‌ايران ‌در حوزه سطح يگان‌هاي نيروي دريايي سپاه از شناور‌هاي تند‌رويي برخوردار است كه ‌غربي‌ها هم تعداد معدودي از اين شناورها را در اختيار دارند كه با اين سرعت در دريا حضور پيدا كرده و سلاح حمل مي‌كند‌.

وي افزود: ‌ناو و ناو‌شكن‌ها ‌ايران امروز به موشك‌هايي مجهز است‌ كه وراي افق را هدف قرار مي‌دهد و زير‌دريايي‌ها‌ مجهز به اژ‌در‌هاي بسيار هوشمند و قدرتمندي هستند كه مي‌توانند از زير سطح دشمن متجاوز را مورد هدف قرار دهند و اين ارزيابي توسط نيروهاي فرا‌منطقه‌اي صورت گرفته و فهميده‌اند توان دفاعي ايران در دريا به چه ميزان است و چون صدها فروند يگان‌هاي فرا منطقه اي در منطقه ما حضور دارند كه اين افزايش حضور آنها نشان از بالا بودن سطح آمادگي نيرو‌هاي ايران و بالا بودن ارزيابي آنها از توان دفاعي نيروهاي دريايي ‌ا‌ست.

رستگاري خاطرنشان كرد: ‌پيشرفت‌هاي صنعت دفاعي ايران با تكيه بر باورهاي ديني به دست آمده است و نگاه ارزشي ‌كه نيروهاي متخصص وزارت دفاع به كار دارند ‌باعث شده كارهاي بزرگي در اين وزارتخانه انجام شود.‌ و اگر اين باورها و اعتقادات نبود‌ به اين درجه از رشد و پيشرفت نمي‌رسيديم. خيلي از كشورها داراي پيشرفته‌ترين تجهيزات هستند ولي جرات ورود به عرصه توليد و خود‌كفايي را ندارند اما متخصصان دفاعي ايران با اعتقاد به ‌‌سربازي امام زمان (عج) ‌و نايب برحقش مقام معظم رهبري فعاليت‌ مي‌كنند و تجهيزاتي توليد مي‌كنند كه دشمن را متحير كرده است و بدون كمك نيروهاي خارجي به ‌خود‌كفايي دست پيدا كرده‌اند و متخصصان سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع نيز با همين نگاه ارزشي فعاليت كرده كه ‌قابليت حضور در دريا را داشته باشد‌.

مديرعامل سازمان صنايع دريايي گفت: با اينكه صنعت دريايي ايران ‌صنعت نوپايي است اما سازمان صنايع دريايي بسياري از محصولات غير‌نظامي شامل ده‌ها فروند انواع يدك‌كش‌ها، لندينكرافت‌ها و انواع باج‌ها و دوبه‌ها را توليد كرده و در اختيار بخش خصوصي و كشتيراني و سازمان دريايي بنادر و دريانوردي قرار داده است‌‌.

وي ادامه داد: ‌هم‌اكنون نخستين كشتي اقيانوس‌پيماي موسسه اقيانوس‌شناسي ايران در صنايع دريايي شهيد درويشي وزارت دفاع در حال ساخت است كه‌در آينده نزديك اين كشتي ‌ به آب انداخته مي‌شود‌ تا پژوهشگران ايراني بتوانند در اقيانوس‌ها كارهاي تحقيقاتي و علمي انجام دهند.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن