تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818999804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بي مهري دولت به بودجه مازندران/ خلف وعده رئيس جمهور در نشست با نمايندگان مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بي مهري دولت به بودجه مازندران/ خلف وعده رئيس جمهور در نشست با نمايندگان مجلس
نوشهر - خبرگزاري مهر: دبير مجمع نمايندگان مازندران با اشاره به نشست رئيس جمهور با مجمع نمايندگان استان پيش از ارائه لايحه بودجه به مجلس خاطرنشان كرد: آنچه از اين نشست نشان مي داد بايد سهم مازندران از بودجه غير از اين مي شد اما آقايان به وعده خود عمل نكردند و از اين باب از شخص رئيس جمهور و معاونت ايشان بشدت گله مند و ناراحتيم.

قاسم احمدي در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شايد برخي استان ها همانند مازندران و خوزستان حق داشته باشند نسبت به شرايط فعلي بودجه گله مند باشند اما راه گله مندي استعفا نيست و واژه استعفا واژه قشنگي در نظام جمهوري اسلامي تلقي نمي شود.

دبير مجمع نمايندگان استان مازندران افزود: استعفا به منزله فرار كردن از حق است و بايد تا جايي كه حق مان است ايستاد و براي بدست آوردن حق و حقوق استان تا آخر تلاش كرد.

احمدي افزود: آقاي رئيس جمهور در نشست با اعضاي مجمع نمايندگان وعده هاي خوبي در خصوص افزايش بودجه مازندران دادند اما با شرايطي كه در روند بودجه مشاهده مي شود خلاف آن وعده وعيدهاست.

نماينده مردم نوشهر و چالوس و كلاردشت در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: از رئيس جمهور گله مي كنيم شما كه مازندران را نقطه عطف انتخابات خود مي دانستيد خوب نيست از سوي دوستانتان در بودجه با همين استان انتخاباتي شما اينگونه برخورد شود.

وي از برگزاري جلسه فوق العاده مجمع نمايندگان استان در چهارشنبه گذشته خبر داد و تصريح كرد: موضوعات مهمي در اين جلسه توسط نمايندگان مازندران در مجلس مطرح و تصميم گيري شد و محتواي مطالبات اين جلسه فوق العاده در نامه اي هم به شخص رئيس جمهور و رونوشت آن هم به رياست مجلس اعلام گرديد.

وي با انتقاد از آنكه در لايحه بودجه سهم استان مازندران ناديده گرفته شده است اظهار داشت: ما شرايط فعلي كشور را درك مي كنيم و قبول داريم بودجه چندان واقعي نيست اما اين حداقل ها هم بايستي بطور عادلانه در همه استانها توزيع شود.

سهم مازندران از بودجه تنها ترافيك و زباله است

دبير مجمع نمايندگان استان مازندران با بيان آنكه اين استان تنها سهمش از جمعيت شناور در زباله و ترافيك خلاصه شده عنوان داشت:اصلاٌ نخواستيم سهم جمعيت شناور كه كمر استان را خم كرده هم به ما تعلق بگيرد آقايان لطف كنند سهم واقعي ما را در بودجه لحاظ كنند.

احمدي اضافه كرد: درحاليكه مازندران 4.2 جمعيت كشور را شامل مي شود و بايستي به همين اندازه و نسبت در بودجه سهم داشته باشد اما متاسفانه اين اتفاق نيافتاده و دولت نسبت به بودجه مازندران بي مهري كرده است.

اين نماينده مجلس با انتقاد از شيوه توزيع بودجه در استان هاي كشور اظهار داشت: در بودجه 93 متاسفانه به همان استان هايي كه از شرايط بهتر برخوردارند همچنان پول سرازير مي شود و استان هاي ضعيفتر هم ناديده گرفته مي شود.

كاهش 15 درصدي بودجه مازندران به نسبت سنوات گذشته

نماينده مردم نوشهر و چالوس و كلاردشت در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به شرايط بودجه مازندران عنوان داشت: هنوز به نتيجه نهايي در خصوص بودجه استان نرسيديم اما در مجموع رقوم بنظر نمي رسد از 250 ميليارد تومان بيشتر افزايش يابد.

وي بودجه سال گذشته استان را 313 ميليارد تومان عنوان كرد و گفت: بنظر مي رسد با شرايط فعلي بودجه توسط دولت از كاهش 15 درصدي برخوردار باشد.

وي اضافه كرد: آنچه از ميزان بودجه در حوزه راه‌ها و آب استان مي گذرد وضعيت بدي است؛ درحاليكه دو موضوع بسيار مهم در مازندران است به طور جدي اين مباحث را پيگيري مي‌كنيم و حق مردم مازندران را مي‌گيريم.

رد ادعاي دولت در خصوص كاهش بودجه/ سهم بودجه بسيج بايد افزايش يابد

احمدي همچنين با رد ادعاي دولت مبني بر كاهش بودجه 93 خاطرنشان كرد: بودجه عمومي كشور بر خلاف آنچه دولت اعلام كرده كه از كاهش برخوردار بوده اينطور نيست بلكه افزايش نيز يافته است.

دبير مجمع نمايندگان استان مازندران خاطرشان كرد: آخرين مصوبه بودجه كه خود دولت بصورت لايحه اصلاحيه به مجلس ارائه كرده 171 هزار ميليارد ريال بوده كه با توجه به اينكه بودجه 93 امسال 174 هزار ميليارد است مطمئناٌ بودجه سال آينده از افزايش برخودار شده است.

وي در پاسخ به سئوالي در خصوص سهم كمتر بودجه بسيج در ميان نهادهاي نظامي ديگر در بودجه 93 اظهار داشت: بسيج به عنوان پشتوانه اين مملكت و نظام است و امنيت اين كشور در بودجه بايستي بيشتر حساسيت داشته باشد.

احمدي يادآور شد: بسيج مكمل همه نهادهاي نظامي و فرهنگي است و بايد به نسبت ارتش، نيروي انتظامي و سپاه از توجه بيشتري در بودجه برخوردار باشد.

كد خبر: 2195111

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۴:۳۶

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن