تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819012340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس كميسيون شهرسازي شوراي شهر تهران: قراردادهاي تهاترهاي عمراني بايد شفاف سازي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: رئيس كميسيون شهرسازي شوراي شهر تهران: قراردادهاي تهاترهاي عمراني بايد شفاف سازي شود
مشكلاتي كه در ملاقات با مردم عنوان مي شود اكثرا در حوزه شهرسازي و معضلات ناشي ازبافت هاي فرسوده است. با توجه به اينكه شهر تهران زلزله خيز و داراي چند گسل مهم است بايد به موضوع نوسازي بافت فرسوده توجه ويژه اي داشت. رئيس كميسيون شهرسازي شوراي شهر تهران: قراردادهاي تهاترهاي عمراني بايد شفاف سازي شود
ايلنا: رئيس كميسيون شهرسازي شوراي شهر تهران، گفت: يكي از مشكلات مردم در اكثر مناطق تهران را مساله تهاترهاي عمراني دانست و گفت: اين بحث براي شوراي شهر داراي شبهه است و ما مصمم هستيم مسوولين زيربط را به شورا فرا بخوانيم تا توضيحات خود را براي شفاف سازي قراردادهاي تهاتري ارائه دهند.

به گزارش ايلنا، ملاقات مردمي‌ در شهرداري منطقه 14 تهران با حضور محمد سالاري، رييس كميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران و احمد حكيمي پور، نايب رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شورا و همچنين تورج فرهادي، شهردارمنطقه 14 به همراه مديران اين منطقه برگزار شد.

در اين جلسه كه از ساعت 10 صبح آغاز و تا ساعت 12 ادامه داشت،مردم منطقه 14 به طرح مشكلات خود و گفت وگو در راستاي حل اين مشكلات پرداختند ودستورات لازم جهت رسيدگي به مشكلات شهروندان در اسرع وقت صادر شد.

رييس كميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر در حاشيه اين جلسه در جمع خبرنگاران گفت: مشكلاتي كه در ملاقات با مردم عنوان مي شود اكثرا در حوزه شهرسازي و معضلات ناشي ازبافت هاي فرسوده است. با توجه به اينكه شهر تهران زلزله خيز و داراي چند گسل مهم است بايد به موضوع نوسازي بافت فرسوده توجه ويژه اي داشت، چراكه در هنگام وقوع زلزله شاهد تخريب صد در صدي در محدوده بافت فرسوده خواهيم بود و امكان امداد رساني به اين محدوده بسيار مشكل خواهد بود بنابراين يكي از برنامه هاي مهم شوراي چهارم شهر تهران رفع معضل بافت هاي فرسوده مي باشد درهمين راستا بايد با تعامل با دولت و بانك هاي عامل و جلب مشاركت هاي بخش خصوصي بسته هاي تشويقي را براي تجميع پلاك هاي ريزدانه در بافت فرسوده در نظر گرفت تا هر چه سريعتر اين مشكلات رفع شود.

وي ادامه داد: يكي ديگر از مشكلات مردم در اكثر مناطق تهران مساله تهاترهاي عمراني است كه اين بحث براي شوراي شهر داراي شبهه است و ما مصمم هستيم مسوولين زيربط را به شورا فرا بخوانيم تا توضيحات خود را براي شفاف سازي قراردادهاي تهاتري ارائه دهند چراكه اكثرا پيمانكاران در مناطق مختلف تهران از عدم اجراي عدالت در مناقصه ها و عدم تسويه به موقع حساب ها گلايه مندند.البته اين مشكل در شهرداري منطقه 14 بخوبي مديريت شده است.

سالاري با تاكيد لزوم افزايش درآمدهاي پايدار شهر تهران افزود:متاسفانه يكي از مشكلاتي كه در شهرداري تهران وجود دارد اينست كه شهرداري سهم خود از املاك مشاركتي را جهت كسب درآمد بفروش مي رساند.رويكرد اصلي شهرداري تهران بايد در جهت افزايش درآمدهاي پايدار باشد و راهكار اصلي در اين زمينه جلب مشاركت هاي بخش خصوصي است.مشاركت بخش خصوصي در مجموعه هاي چند منظوره موجب مي شود كه شهرداري سهم خود را از املاك نفروشد و به بخش خصوصي اجاره دهد.شوراي شهر چهارم نيز بر روي اين موضوع حساس است و ما معتقديم بايد به نقطه اي برسيم كه در آينده بدون فروش تراكم براي شهر تهران كسب درآمد كنيم.

احمد حكيمي پور نيز در حاشيه اين جلسه با اشاره به سازوكار شوراي چهارم براي ارتباط مستمر با شهروندان اظهار داشت: اعضاي شورا در تلاشند تا با حضور در مناطق مختلف تهران از نزديك مشكلات شهروندان را شناسايي كنند تا اقدامات موثري در جهت رفع اين مشكلات صورت گيرد. البته بخشي از اين مشكلات مربوط به شوراي شهر تهران مي باشد و بخشي مرتبط با ديگر دستگاه ها كه در اين بخش نيز اعضاي شورا بعنوان نمايندگان مردم تهران با دستگاه هاي مختلف تعاملاتي را برقرار خواهند كرد تا مشكلات مردم را حل كنند.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن