تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819062573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بابك زنجاني از پيگيري پرونده مي ترسد


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: بابك زنجاني از پيگيري پرونده مي ترسد
پرونده بابك زنجاني يكي از پيچيده ترين پرونده هاي كشور شده است
گروه اقتصادي: بابك مرتضي زنجاني (متولد ۲۱ اسفند ۱۳۴۹ در تهران) تاجر و سرمايه دار ايراني را اكنون خيلي ها مي شناسند. ماجرا از جايي آغاز شد كه بيژن زنگنه، وزير نفت ايران گفت كه بابك زنجاني، تاجر ايراني بيش از دو ميليارد دلار حاصل از فروش نفت ايران را به خزانه دولت واريز نكرده است. همين كافي بود تا پرونده اي براي وي در مجلس باز شود.

به گزارش افكارنيوز، زنگنه پيگيري تخلفات در واريز درآمدهاي نفتي به خزانه دولت را از اولويت خود برشمرد و گفت كه همراه با مجلس ايران در حال پيگيري اين مطالبات است. در مقابل اما زنجاني مدعي است كه پول در حسابي در خارج از كشور وجود دارد، اما به دليل تحريم بانك‌هاي ايران قادر به انتقال اين پول به حساب وزارت نفت نيست.

در همين زمينه درباره آخرين نتيجه كميته تحقيق و تفحص مجلس از پرونده بابك زنجاني، اميرعباس سلطاني يكي از اعضاي اين كميته مي گويد: «در پرونده بابك زنجاني درخواست استعلام اطلاعات از مراجع چهارگانه از جمله ديوان محاسبات، وزارت اطلاعات، سازمان بازرسي و وزارت نفت كرده بوديم. جواب هيچ كدام از استعلام هاي صورت گرفته قانع كننده نبود. اين جواب ها درحد رفع تكليفي بود كه انجام داده بودند و از نظر ما قابل قبول نبود.»

وي در ادامه گفت: « بنابراين ما مجددا هفته گذشته از اين مراجع درخواست استعلام كرديم و به مراجعي ذيربط اعلام كرديم كه پاسخ هاي شما قانع كننده و گره گشا نيست. ما فقط منتظر يم جواب آخرين استعلامات در هفته جاري يا اينده به دست ما برسد. اگر جواب قانع كننده بود كه بحثي نيست اما اگر قانع كننده نبود آمادگي كامل داريم تا پرونده را به صحن عمومي مجلس منتقل كنيم.»

هفته گذشته بود كه نتايج تحقيق و تفحص از سازمان تامين اجتماعي اعلام شد. يكي از تخلفات انجام شده، واگذاري ۱۳۸ شركت به هلدينگ سورينت قشم، مجموعه تحت مديريت بابك زنجاني بود. همين كافي بود تا پرونده بابك زنجاني پيچيده تر شود. در همين زمينه اميرعباس سلطاني با بيان اينكه اين موضوع با پرونده كميته تحقيق و تفحص از بابك زنجاني ارتباطي ندارد، مي گويد: «مورد ادعاي ما اين بود كه پولي كه زنجاني از نفت گرفت و پرداخت نكرد، با آقاي مرتضوي وارد مذاكره شد. در واقع او با پول مردم و دولت وارد مذاكره با آقاي مرتضوي و بحث معامه با تامين اجتماعي شد. اين موضوع به نوعي با اين پرونده ارتباط دارد ولي به هرحال پرونده زنجاني در كل جداست؛ پرونده اي پرحجم و جديست كه بحث تامين اجتماعي و واگذاري ها را بايد جدا از اين موضوع در نظر بگيريم.»

سلطاني در جواب بابك زنجاني كه گفته بود وي را نمي شناسد، نيز مي گويد: پيامك هاي زنجاني كه مرا به دفتر كار خود دعوت كرده بود در گوشي تلفن همراه من موجود است. زنجاني از كسي كه پيگيري كند مي ترسد. وظيفه ما دفاع از حق مردم است و وي بايد در قبال اينكه پول بيت المال كجا رفته است، پاسخگو باشد.

نزديك به شش ماه پيش وزارت دارايي آمريكا از افزوده شدن نام بابك زنجاني، تاجر ايراني به فهرست تحريم هاي اعمال شده عليه ايران خبر داد.

آمريكا زنجاني و موسسه هاي مرتبط با او را به پولشويي براي دور زدن تحريم هاي اعمال شده عليه ايران متهم كرده است. نام بابك زنجاني همچنين در فهرست تحريم‌هاي اتحاديه اروپا كه اواخر سال ۲۰۱۲ عليه ايران وضع شد نيز به چشم مي‌خورد.

در پي اختلاف ميان محمود احمدي نژاد رئيس جمهور پيشين و علي لاريجاني، رئيس مجلس ايران نام بابك زنجاني به طور گسترده اي در رسانه ها مطرح شد.

احمدي نژاد با پخش فيلمي در صحن مجلس ايران، فاضل لاريجاني، برادر رئيس مجلس را به لابي گري براي بابك زنجاني نزد سعيد مرتضوي، رئيس وقت سازمان تامين اجتماعي متهم كرد.

نظر شما:
------------

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن