تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819047913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنتي: اعتلاي سينماي مستند در رسيدن به جوهر حقيقت تجلي مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: جنتي: اعتلاي سينماي مستند در رسيدن به جوهر حقيقت تجلي مي يابد
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيامي به هفتمين جشنواره بين المللي سينما حقيقت اظهار داشت: سينماي مستند به اعتبار وجه تسميه خود، آيينه دار واقعيت است، اما اعتبار و اعتلاي آن در رسيدن به جوهر حقيقت تجلي مي يابد.

به گزارش ايرنا از جشنواره بين المللي سينماحقيقت، در پيام علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خطاب به اين رويداد سينمايي آمده است: جست وجوي انسان در پي حقيقت، جست‌وجويي به بلنداي تاريخ آدمي است. نزول وحي و ظهور پيامبران الهي، چراغي است تا اين جست وجو را به حقيقت متصل كند و كژراهه و بيراهه را از صراط مستقيم باز شناساند.

سينماي مستند پرسش گر است و پرسش در شكل متعهدانه خود، آستانه يافتن حقيقت است. رسيدن به كيمياي حقيقت، جز به جست وجوي مستمر ميان شن‌ريزه‌هاي واقعيت ممكن نيست. واقعيت و حقيقت اگر‌چه به ظاهر مجاورند ليكن حركت از واقعيت به سوي حقيقت، جوهر آرزو و آرمان اهل ايمان است.

سينماي مستند به اعتبار وجه تسميه خود، آيينه‌دار واقعيت است؛ اما اعتبار و اعتلاي آن در رسيدن به جوهر حقيقت تجلي مي يابد. اين نگاه جستجوگر در بيان تلخي ها و ناكامي ها و نمايش سياهي ها نيز به جست وجوي روشناي حقيقت مي كوشد. مستنــدساز متعهد در ميان خرده زغال هاي واقعيت، الماس حقيقت را جست و جو مي كند و پيوند سينماي مستند با حقيقت جويي و حق گرايي، لباسي ممتاز و متمايز را براندام اين گونه ي سينمايي پوشانيده است. آفرينش هنري با اتكاء به تاريخ و مواريث فرهنگي و بهره مندي از دستاوردهاي معاصر بشري، يكي از مهمترين عناصر حفظ هويت ملي جوامع است. رويكردي كه در جهان امروز سهم عمده‌اي از آن را سينماي مستند برعهده دارد.

پيشينه ي غني و شكوهمند فرهنگ ايراني- اسلامي و اعتنا به اين يگانگي فرهنگي، مي‌تواند تكيه گاهي محكم براي سينماي مستند ايران باشد. مستندساز ايراني در جهان گريزان و شتابناك امروز با تكيه بر اين هويت استوار، عطر و طعمي ديگرگونه را به آثار سينماي مستند ايران داده است.

هفتميــن دوره جشنواره بين المللي فيلـــم مستند ايـــران «سينما حقيقت» بـــــه فـرمايش اميرالمؤمنين علي عليه السلام مزين است كه «حقيقت بهترين راهنما است». به اين كلام مقدس تبرك مي‌جويم و با اميد به راهي روشن و هموار، از خداوند متعال براي همه هنرمندان، مستندسازان و دست‌اندركاران اين رويداد ارزشمند توفيق، شادكامي و بهروزي مسألت دارم.

هفتمين دوره جشنواره بين المللي سينماحقيقت از ديروز (سه شنبه 19 آذر) در دو سينماي فلسطين و سپيده آغاز شده است و تا 26 آذر ادامه خواهد داشت.



چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن