تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819105336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نيويورك تايمز از جاسوسي آمريكا و انگليس از سامانه بازي‌هاي آنلاين اينترنتي خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نيويورك تايمز از جاسوسي آمريكا و انگليس از سامانه بازي‌هاي آنلاين اينترنتي خبر داد
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 19 / 09 / 1392
روزنامه نيويورك تايمز از جاسوسي آمريكا و انگليس از سامانه بازي هاي آنلاين اينترنتي مانند quotation mark Second Life quotation mark يا quotation mark World of Warcraft quotation mark پرده برداشت.
نيويورك تايمز در شماره روز دوشنبه اش نوشت آمريكا و انگليس از بيم آن كه افراط گرايان براي طراحي حملات تروريستي خود از اين سامانه‌هاي بازي آنلاين نكنند، اين بازي‌ها و كاربران اينترنتي آنها را زير نظر مي‌گيرند.
به نوشته نيويورك تايمز جاسوسان به اين ترتيب شخصيتهايي بسيار محبوب را در اين بازيها خلق مي كنند تا بتوانند از طريق آنها به نظارت و جمع آوري اطلاعات بپردازند و افرادي را به عنوان خبرچين به كار بگيرند.
نيويورك تايمز اين مطلب را به نقل از اسناد و مدارك جديدي نوشت كه ادوارد اسنودن مشاور سابق آژانس امنيت ملي آمريكا (NSA) منتشر كرده است.
اين اطلاعات جديد در حالي مطرح مي شود كه هشت غول فناوري اينترنت در آمريكا مانند مايكروسافت ،‌گوگل ، اپل ، فيس بوك ، لينكدين ، ياهو ،‌آ‌او اِل AOL و توئيتر روز دوشنبه با ارسال نامه اي سرگشاده به باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا وي را تحت فشار قرار دادند تا اقدامات نظارتي اين كشور را اصلاح نمايد و چارچوبي قانوني براي آنها در نظر بگيرد.
غولهاي فناوري آمريكا در اين نامه تاكيد كردند افشاگريهاي ادوارد اسنودن به طور جدي اعتماد آنها را در نزد كاربران خدشه دار كرده است.
نيويورك تايمز نوشت اسناد منتشر شده توسط اسنودن نشان مي دهند كه ماموران اطلاعاتي از بيم آن كه شبكه هاي تروريستي يا جنايي از اين بازيها براي برقراري ارتباط محرمانه ، انتقال پول يا طراحي حملات استفاده كنند ، در اين فضاهاي مجازي حضور دارند.
همين گزارش حاكي است جاسوسان با حضور در اين بازيها در عين حال كه به جمع آوري اطلاعات و محتواي مكالمات بين بازيكنان مي پردازند شخصيتهايي را نيز به منظور تجسس و تلاش براي به كار گيري خبرچين ها خلق مي كنند.
به نوشته نيويورك تايمز جاسوسان آمريكايي و انگليسي نگران هستند افرادي كه اغلب از حقه‌هاي موجود در بازيهاي ويدئويي ، هويتهاي جعلي ، صداها و پيامهاي صندوق پست الكترونيكي براي انعقاد معامله هاي مالي استفاده مي كنند، در عرصه اين بازيها نيز وارد شوند.
نيويورك تايمز افزود نظارت بر دنياي بازيهاي اينترنتي از جمله بازي Xbox Live در مايكروسافت ، نگرانيهايي را درباره محافظت از حزيم خصوصي بازيكنان آنلاين بوجود مي آورد.
147/154

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن