تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818998764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رييس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي خبر دادصدور 17 موافقتنامه اصولي براي ايجاد آموزشگاه‌هاي آزاد در كشورهاي مختلف


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رييس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي خبر دادصدور 17 موافقتنامه اصولي براي ايجاد آموزشگاه‌هاي آزاد در كشورهاي مختلف
رييس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور با تأكيد بر افزايش توانمندي و ارتقاء مهارت شاغلان حوزه صنايع شير ايران از صدور 17 موافقتنامه اصولي براي ايجاد آموزشگاه‌هاي آزاد فني و حرفه‌اي در ديگر كشورها خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، كورش پرند، رييس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور در نشست امضاي تفاهم‌نامه مذكور با اشاره به اينكه اين سازمان متولي آموزش‌هاي غيررسمي مهارتي در كشور داراي 700 مركز ثابت دولتي و 13 هزار آموزشگاه آزاد فني و حرفه‌اي فعال در بخش خصوصي در حوزه‌هاي صنعت، خدمات و كشاورزي است، اظهار داشت: صنايع شير ايران در راستاي تفاهم نامه مذكور مي توانند از آموزش‌هاي مهارتي لازم برخوردار شوند.

پرند با اعلام اين خبر كه سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور تاكنون بيش از 5 هزار استاندارد آموزشي در حوزه‌هاي خدمات، صنعت، كشاورزي و فرهنگ و هنر طراحي و تدوين كرده است، اظهار اميدواري كرد: در راستاي اجراي تفاهم‌نامه مذكور بتوانيم با همكاري صنايع شير ايران استانداردهاي آموزشي موردنياز در حوزه صنعت شير كشور را نيز كاربردي و ارتقاء دهيم.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در ادامه بيان داشت: سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور علاقه‌مند است در زمينه آموزش‌هاي مجازي در راستاي امضاي تفاهم‌نامه همكاري مشترك با صنايع شير ايران با شركت‌ صنايع شير ايران همكاري كند.

وي در ادامه، مركز تربيت مربي و پژوهش‌هاي فني و حرفه‌اي را به عنوان يكي از زمينه‌هاي همكاري سازمان آموزش فني و حرفه‌اي با شركت صنايع شير ايران نام برد و افزود: هم‌اكنون مركز تربيت مربي اين سازمان با پذيرش مربيان كشور‌هاي مختلف از جمله عراق، لبنان و افغانستان دوره‌هاي آموزشي مورد نياز را برگزار كرده و در آينده نزديك نيز مربياني از كشور‌هاي آفريقاي در اين مركز حضور خواهند يافت.

رييس سازمان آموزش فني وحرفه‌اي با تأكيد بر افزايش توانمندي و ارتقاء مهارت شاغلان حوزه صنايع شير ايران آمادگي اين سازمان را با داشتن مراكز آموزش دولتي و خصوصي براي هرگونه فرهنگ‌سازي در حوزه مصرف شير اعلام كرد.

پرند اضافه كرد: سازمان آموزش فني و حرفه‌اي در صدد پيگيري و اجرايي كردن سياست‌هاي ديپلماسي مهارت، يادگيري مادام العمر، تشكيل نخبگان مهارتي و طراحي و اجراي الگوي آموزشي آموزش، توليد، بازاريابي و فروش در سال جاري است.

وي در ادامه با بيان اينكه هم اكنون هفت آموزشگاه آزاد فني و حرفه‌اي در كشورهاي مالزي، امارات و كويت در حال فعاليت است بيان داشت: 17 موافقتنامه اصولي براي ايجاد آموزشگاه آزاد فني و حرفه‌اي در ديگر كشورها صادر شده كه هنوز فرايند اخذ مجوز صورت نگرفته است.

پرند با اشاره به اينكه الگوي آموزشي آموزش، توليد، بازاريابي و فروش يكي از سياست هاي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور است گفت: به شكل پايلوت اين گونه آموزشها در رشته جواهر سازي در حال انجام است و آموزشهاي ياد شده علاوه بر ارزش افزوده منجر به ايجاد اشتغال نيز مي شود.

علي اسديان، عضو هيات مديره صنايع شير ايران كه در مراسم امضاي تفاهم نامه همكاري بين سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و شركت صنايع شير ايران حضور داشت با بيان اين كه، هم اكنون اكثريت افراد جامعه دچار پوكي استخوان هستند گفت: تخصيص يارانه شير مي تواند سلامت مردم را در سالهاي آتي تضمين كند.

وي با بيان اينكه پوكي استخوان هزينه هاي درمان بالاتري نسبت به تخصيص يارانه شير دارد افزود: هم اكنون سن پوكي استخوان در جهان بيش از 70 سال است، در حالي كه سن پوكي استخوان در ايران به زير 50 سال هم رسيده است.

اسديان با بيان اين كه، طي سه سال گذشته مصرف شير در كشور به دليل گراني 22 درصد كاهش يافته است گفت: سه سال پيش مصرف سرانه شير در كشور 100 كيلوگرم بود كه هم اكنون اين رقم به حدود 80 كيلوگرم رسيده است.

وي تاكيد كرد: در همه كشورهاي جهان به شير يارانه تخصيص مي يابد، زيرا به سلامت مردم اهميت داده مي شود، چرا كه مصرف شير موجب پيشگيري از بسياري از بيماريها مي‌شود.

اسديان با اظهار خشنودي از تخصيص شير رايگان به دانش آموزان مدارس ابتدايي و راهنمايي كشور گفت: اين اقدامي موثر براي پيشگيري از پوكي استخوان است، زيرا ذخيره كلسيم در بدن تا 35 سالگي باقي مي ماند.

وي گفت: صنايع شير ايران آمادگي دارد، شيري كه به مدارس تخصيص داده مي شود را غني سازي كند، زيرا به غير از كمبود كلسيم، مشكل كمبود ويتامين دي كه نقش جذب كنندگي كلسيم را هم دارد، در اكثريت افراد پايين است.

اسديان با بيان اينكه سازمان آموزش فني وحرفه‌اي كشور داراي امكانات و تجهيزات آموزشي خوبي در كشور است، اظهار اميدواري كرد: با انعقاد تفاهم‌نامه مذكور بتوانيم در ارتقاء مهارت شاغلان صنايع شير ايران گام‌هاي اساسي برداريم.

انتهاي پيام/آ

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن