تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818994749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشتغال ۲۰ميليون نفر در ۵ بخش/ ۸۶۱ هزارنفر در ايران كار مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:الف: اشتغال ۲۰ميليون نفر در ۵ بخش/ ۸۶۱ هزارنفر در ايران كار مي‌كنند
به تازگي تحليلي در وزارت تعاون، كار و رفاه انجام شد كه در آن تعداد شاغلان كشور بر اساس آخرين سرشماري انجام شده كشور (سال ۹۰) ۲۰ ميليون و ۵۴۶ هزار و ۸۷۴ نفر اعلام شده است. در عين حال، مركز آمار تعداد فعال اقتصادي ۱۰ ساله و بيشتر كشور در اين سال را ۲۳ ميليون و ۳۸۷ هزار و ۶۳۳ نفر اعلام كرد.

به گزارش مهر، كارشناسان بازار كار كشور مي گويند به دليل نحوه محاسبه اي كه در مركز آمار ايران براي اعلام تعداد فعالان اقتصادي كشور كه در آن سربازان، زنان خانه دار، دانشجويان و دانش آموزان هم شاغل محسوب مي شوند، در اين بخش اختلاف آماري وجود دارد.

اشتغال ۲۰ ميليون نفر در كشور
در واقع آمار ارائه شده وزارت كار نزديكي بيشتري با تعداد خالص شاغلان كشور دارد و اختلاف ۲ ميليون و ۸۴۰ هزار و ۷۵۹ نفري در اين بخش مربوط به گروه هايي مي شود كه مي توان آنها را در ۴ گروه يادشده قرار داد.

طبق اعلام وزارت كار، طبق آخرين سرشماري انجام شده ۷۶۸ هزار و ۹۰۷ كارفرما در كشور فعاليت مي كنند؛ همچنين ۷ ميليون و ۳۳۳ هزار و ۳۲۱ نفر به عنوان شاغل مستقل در بخش خصوصي حضور دارند و ۶ ميليون و ۲۹۲ هزار و ۲۹۶ نفر نيز از بنگاه ها و واحدهاي خصوصي كشور مزد و حقوق دريافت مي كنند.

از جمع بيش از ۲۰ ميليون و ۵۴۶ هزار نفر شاغل كشور، ۸۶۱ هزار و ۳۶۹ نفر كاركن فاميلي بدون مزد هستند و ۴ ميليون و ۳۲۲ هزار و ۷۰۱ نفر نيز مزد و حقوق بگيران بخش عمومي محسوب مي شوند. مجموعا ۹۶۸ هزار و ۲۸۰ نفر از شاغلان كشور نحوه فعاليت خود و اينكه آيا در بخش خصوصي فعاليت مي كنند و يا عمومي، را اعلام نكرده اند.

ثبت اشتغال ۴۱۳ هزار خارجي در ايران
از كل ۲۰ ميليون و ۵۴۶ هزار و ۸۷۴ شاغل كشور، ۱۵ ميليون و ۲۵۵ هزار و ۸۹۳ نفر در بخش خصوصي فعاليت دارند كه از اين تعداد نيز ۲.۷ درصد معادل ۴۱۳ هزار و ۴۸۶ نفر غير ايراني هستند. از مجموع ۴ ميليون و ۳۲۲ هزار و ۷۰۱ نفر شاغل بخش عمومي كشور، تنها ۲۵ هزار و ۴۴۸ نفر تبعه خارجي و مابقي ايراني هستند.

۲۷۱ هزار و ۵۸ نفر از اتباع بيگانه در بخش خصوصي فعاليت دارند و از بنگاه هاي خصوصي كشور حقوق دريافت مي كنند، به عبارتي از ۴۷۰ هزار تبعه خارجي حاضر در ايران ۵۷.۶ درصد حقوق بگير شركت هاي خصوصي و ۱۲۶ هزار و ۸۸۰ نفر نيز مستقل هستند.

به صورت كلي، ۸۸.۴ درصد معادل ۳۹۰ هزار و ۲۰۴ در بخش خصوصي، ۲۲ هزار و ۹۸۸ نفر مزد و حقوق بگير بخش عمومي و ۲۸ هزار و ۱۸۸ نفر نيز وضعيت شغلي خود را اعلام نكرده اند.

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن