تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1835679774
با زور نمی توان کسی را بهشت برد
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: با زور نمی توان کسی را بهشت برد
قلم - میرحسین موسوی در گفتوگوی خود در رادیو معارف با تشریح دیدگاههای خود در زمینه مسایل فرهنگی، کتاب و سینما تاکید کرد که نظام آموزش عالی ایران برای ایجاد ارتباط با مسایل دینی و اسلامی باید نگاه خود را به معنویت و مذهبیتر کردن جامعه تغییر دهد چرا که با قیود و فشار نمیتواند جامعه را مذهبی کند.به گزارش خبرنگار قلمنیوز، در این برنامه رادیویی از میرحسین موسوی سوال شد: وزارتخانهای چون آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، ارشاد و مراکزی چون مرکز ملی جوانان، مشارکت زنان زیر نظر رییس جمهور قرار دارد، نقش رییسجمهور در اصلاح فرهنگ این مراکز و وزارتخانهها تا چه اندازه حایز اهمیت است؟موسوی پاسخ داد: انتصاب رییسجمهور یکی به دلیل قدرت اجرایی فراوان برای حل مشکلات مربوط به فرهنگ و دوم، انتظاری که از آشنا بودن رییسجمهور با فرهنگ ملی و نقش جامعی که برای هماهنگی دستگاههای مختلف و تسهیل امور در پی رسالت فرهنگی خود دارد، حایز اهمیت است؛ بعضی از این مراکز و وزارتخانهها مستقیما زیر نظر دولت هستند و بعضی دیگر به صورت غیر مستقیم؛ اما انتقاد من نسبت به نقش شورای عالی فرهنگ است که نقش آن به اتخاذ تصمیماتی عادی و در ارکان کم اهمیت، تنزل یافته و نشانگر عدم توجه ما به فرهنگ و اهمیت آن در این شورای بزرگ تصمیمگذار فرهنگی است.نظام آموزش عالی ایران برای ایجاد ارتباط با مسایل دینی و اسلامی باید نگاه خود را به معنویت و مذهبیتر کردن جامعه تغییر دهد چرا که با قیود و فشار نمیتواند جامعه را مذهبی کند و با زور نمیتوان کسی را به بهشت برد نه این که مراقبت و استراتژی در میان نباشد اما با سوءظن به استاد و دانشجو این معنویت حاصل نمیشود.از موسوی سوال شد: در قانون اساسی رشد فضایل اخلاقی جزو وظایف دولت تصریح شده، برنامه شما در این خصوص چیست؟میرحسین پاسخ داد: با توجه به وظیفهای که به دولت نسبت داده شده، دولت باید دولتی اخلاقی باشد و اقتصاد اخلاقی که موضوع مطرح شده از جانب بنده است به معنی آن است که رفتار، گفتار و سیاستهای دولت منشا توزیع معنویت در جامعه است و صداقت در وعدهها و عمل به آن و نگاه به برنامه بودجه و تطابق با قانون و نگاه اخلاقی به مدیران داشتن از مصادیق دولت اخلاقیست.دولت باید دولتی اخلاقی باشد و اقتصاد اخلاقی که موضوع مطرح شده از جانب بنده است به معنی آن است که رفتار، گفتار و سیاستهای دولت منشا توزیع معنویت در جامعه استدولتی که نمیتواند منش اخلاقی را در انتخاب مدیران، همکاران و کارمندان خود و نیز وعدهها و سیاستهای خود داشته باشد، نمیتواند مدعی رشد فضایل اخلاقی باشد. چنانچه فرهنگ غیردولتی که من مطرح کردهام باید از سوی مردم در راستای دولت اخلاقی و در ارتباط با رقبا، منتقدین، مخالفین به وضوح دیده شود. بهدلیل نزدیکی به فضای انتخابات و امکان نقد صریح میتوانم این مساله را یادآور شوم که اگر مدیر ورزشی که بازی را باخته در همان شب با بیادبی کنار میگذاریم، نمونهای از بیاخلاقی است؛ و از چنین مدیریتی نمیتوان انتظار داشت صادر کننده اخلاق در جامعه باشند.دولت در مرکز است و چشمها بدان و سیاست مدیران در معرض دید مردم است و رفتار دولت نباید به گونهی باشد که در معرض اتهام قرار گیرد؛ همانطور که در آموزههای دینی، مومن خود را در معرض اتهام قرار نمیدهد. ظن مقاصد غیراخلاقی میرود که توزیع بیحساب و کتاب بعضی امکانات برای طلب رای از مردم باشد؛ چنانچه کمیته امداد امام خمینی (ره) چند روز پیش اعلام کرده با توجه به نزدیکی انتخابات چیزی را در میان مردم توزیع نخواهد کرد چرا که متهم به چشمداشتی از سوی مردم شده است.
در بحث مردمشناسی نیز کسی که به کسی هدیهای میدهد، هدیه گیرنده در خود احساس نوعی پاسخ در قبال آن هدیه را میکند؛ چنانچه در فرهنگ ما کسی که در ظرفی چیزی برای ما میآورد با گلی یا نباتی آن ظرف را به صاحبش بر میگردانیم؛ رشوه نیز از این ریشه است. هدیه دولت به مردم اگر به حق باشد که به جای خود اما اگر به شکلی باشد که انتظار چیزی در آن نهفته باشد، فساد است. مانند عیدی دادنها، تراول چکها، توزیع سیبزمینی که تنها جنبه اقتصادی و سیاسی ندارد بلکه امری اخلاقیست و واکنش مردم نیز به آن به دلیل نوعی حس تعرض به آنها واکنشی اخلاقیست.دولت باید توجه داشته باشد مانند فردی صالح هیچ نوع سوءظنی را برای خود ایجاد نکند زیرا بازتاب آن متعاقبا در جامعه بداخلاقی یا اخلاق مداریست.از موسوی سوال شد: آیا به راهکار فرهنگی برای حل مشکلات اقتصادی جامعه اعتقاد دارید؟میرحسین با بیان پاسخ مثبت به این سوال،به مثال و خاطرهای اشاره کرد و گفت: در اوایل انقلاب و زمانی که در روزنامه جمهوری اسلامی مشغول به کار بودم، در راه بازگشت به منزل به سمت نارمک میرفتم که سوار خودرویی شدم که با توجه به شور و نشاط انقلابی در میان مردم، مسافران را صلواتی به مقصد میرساند؛ در طول راه بحث انتخابات و مرحوم خلخالی، مدنی و بنیصدر مطرح بود. در زیر پل رسالت با توجه به این که ظرفیت خودرو تکمیل بود، اما همه مسافران حاضر بودند مسافری که کیسه بزرگی در دست داشت نیز همراه ما سوار ماشین شود؛ او از درون کیسه ماهی که در آن زمان به قیمت ارزانی از طرف شیلات در اختیار مردم بود را به تک تک مسافران داد و من در هنگام پیاده شدن به این فکر میکردم که چگونه با امنیت کامل بحث سیاسی کردیم، مجانی سوار ماشین شدیم و با یک ماهی در دست به مقصد رسیدیم. این بیانگر اوج فرهنگ در یک جامعه است و من معتقدم، دولت نقش فرعی در آن زمان داشت. البته عدهای این فکر مرا اغراقآمیز تلقی کردند در صورتی که اگر به نظام جامعه خود بنگریم میتوانیم راهکار حل مشکلات فرهنگی را در درون جامعه بیابیم.از موسوی پرسیده شد: با توجه به دغدغههایی که در حوزهی نشر کتاب و ممیزی آن وجود دارد، سیاست شما در قبال این مساله چیست؟وی پاسخ داد: دولت باید متوجه باشد که کتاب مهم است و در نظام پیچیده امروزی و بیش از 70 میلیون جمعیت در قرن 21 یکی از وسایل گسترش فرهنگ است که با قشر عظیم تاثیرگذار و متفکر روبهروست و وزارتخانه مرتبط با آن باید متوجه عظمت فرهنگ جهانی و تاثیر آن بر فضای داخلی باشد و رویکردهای روشنی را در این خصوص اتخاذ کند.تغییرات سریع فرهنگ و مسایلی چون سنت، دین و نظام ارزشی جامعه به همراه گسترش فضای مجازی و هجوم اطلاعات گوناگون باید مدیریت تغییر این فضا را پیشبینی کند نه برخورد صدگونه با تغییرات هر چند خوب و مفید.بهخاطر داشته باشیم فیلمسازی برای جامعه خود یا جهان متناقض با هم نیست اما سینمای گیشهیی که هرچند متناسب با فضای فرهنگی ما نیستدر نگاه نخست ممکن است سوءظنی نسبت به این مباحث و تغییرات وجود داشته باشد اما نگاهی دیگر اجتنابناپذیری این تغییرات و مدیریت سرمایههای موجود را مورد تاکید قرار میدهد؛ اما ممیزی به معنی طرح کلیدواژه یا به عنوان مثال کتابی که 15 مرتبه در دولتی مجوز گرفته اما تصادف چاپ 16 با دولت بعدی همراه با عدم مجوز باشد، بیانگر بدبینی به اهل فرهنگ و نویسندگان است. هنرمند نمیخواهد مخالف هنجارها و مسایل ملی حرکت کند بلکه انتظار فهم فضای فکری فرهنگی و دغدغههای ذهنی خود را از سوی دیگران دارد که واسط آن وزارت ارشاد است و ممیزی باید معطوف به مواردی باشد که اتفاق نظر دولت اخلاقی و فرهنگی و اکثریت نویسندگان بر آن باشد اما متاسفانه چنین دیدگاهی را در شرایط فعلی کشور کمتر میبینیم و نگاه منفی ایجاد شده نسبت به دولت به صلاح مملکت نیست.ما نباید سرمان را چون کبک زیر برف فرو کنیم و نادیده بگیریم کتابهایی که با ممنوعیت چاپ مواجهند به تعداد فراوان و نه در یک جلد و دو جلد در میدان انقلاب یافت میشود؛ کتابهایی که ارزشی ندارند به دلیل مهر عدم تایید روی آن شهرت عجیب و غریبی یافتهاند و مورد استقبال خوانندهها قرار گرفتهاند. وسعت اختیار دولت برای روبهرو شدن با افراد و اشخاص و تفسیر از آن کتاب نشاندهنده ضعف در نظام تصمیمگیری جامعه و تخریب دولت است.از موسوی سوال شد: وضعیت سینمایی ایران را چگونه تشریح میکنید، چه انتظاراتی از آن دارید و برنامهی شما برای پیشرفت سینمایی کشور چیست؟موسوی پاسخ داد: بعد از انقلاب شاهد تحول بزرگی در سینمای کشور تحت گفتمان غالبی بودیم که در جامعه ایجاد شده بود که حیثیت دینی و ملیمان را لحاظ میکرد و حد و حدود کاملا روشن و صریحی داشت و در زمان نخستوزیری من با توجه به منابع مالی کم، بودجه را به این بخش اختصاص دادم زیرا معتقد به رشد سینما در کنار سایر موارد و نیاز مردم به سینما وجود داشت اما بعد از مدتی تفسیر از فیلم، از خوب و بد تغییراتی یافت و شاید به دلیل رقابت پیش آمده میان صدا و سیما و سینما، تیزرها و رعایت نشدن مالکیت معنوی دلیل مهمتری بود که به زیان سینما تمام شد و امروزه گفتمان غالب فرهنگی نه به شیوهی آمرانه و دستوری بلکه ایجاد حس تعهد و صیانت از فضای فرهنگی جامعه در میان فیلم سازان باید باشد.
بهخاطر داشته باشیم فیلمسازی برای جامعه خود یا جهان متناقض با هم نیست اما سینمای گیشهیی که هرچند متناسب با فضای فرهنگی ما نیست؛ البته نباید حذف شود بلکه تغییراتی در آن صورت گیرد. صدا و سیما نیز باید کمی گذشت داشته باشد و با باز کردن فضا به عنوان عاملی تشویقکننده، از سینما حمایت کند؛ البته حفظ مالکیت معنوی هم حساس است زیرا مشکلات چند سال گذشته فیلمسازان در تکثیر غیرمجاز فیلمهایشان قبل از اکران عمومی، برخورد جدی دولت را میطلبد.از موسوی سوال شد: یکی از مسایل مهم در حوزه فرهنگ، اسلامی شدن دانشگاههاست آیا وضعیت امروز دانشگاهها با ساختار دینی و فرهنگی تطابق دارد و آیا به تغییر متون آموزش اعتقاد دارید و یا خیر؟وی گفت: زمانی که بنده به عنوان رییس شورای انقلاب فرهنگی بودم، عدهای بحث تدوین کتابهای علوم انسانی چون اقتصاد، حقوق و جامعهشناسی اسلامی را مطرح میکردند و به خارج کردن مجموعه کتابهای علوم انسانی موجود از دانشگاهها عقیده داشتند. من در آن زمان مخالف این مساله بودم چرا که گستردگی رشتههای علوم انسانی و فضای موجود جامعه نمیتواند با نوشتههای محدود پاسخگو باشد و جامعه با بنبست روبهرو میشد. چنانچه شوروی که علم جامعهشناسی را علم سرمایهداری میدانست و آن را از دروس خود حذف کرده بود، قادر به تحلیل دلایل شکست و ضعف خود نبود و نباید در مقابل ترجمه کتابهای جدید ایستاد چرا که آزادی به رسمیت شناخته شده و یاران انقلاب و امام(ره) همان دانشجویان بودند که بدون محدودیت کتابهای جامعه شناسی، فلسفه و مردم شناسی در دسترسشان بود و حتی اگر محدودیت در اوایل انقلاب امکانپذیر بود، هم اکنون امکانپذیر نیست چرا که دانشگاه، نگاه تحجرآمیز به مسایل جهان را بر نمیتابد و در مقابل فرهنگ داخلی و مسایل روز ایستادن با شرایط امروزی جامعه سازگاری ندارد و با وجود حکومت دینی موجود در رأس جامعه این ایستادگیها از جانب حکومت دینی گمان میشود و بدترین لطمه را به دین و اعتقاد جوانان میزند. نگاه مدرن و نو برای حل مشکلات با حذف کتاب و جایگزینی کتابی دیگر راهش نیست و مشکل ما محتوای کتابها نیست بلکه فضای عمومی است که با نگاه پرنشاط دانشجو و جوانپسندانه به آینده ترسیم خواهد شد. حکومتی که دانشجو و جوان را متهم نکند و برخوردی دوستانه و عطوفتآمیز با جوانان داشته باشد موجب حفظ عرف و هنجار جامعه و مسایل دینی خواهد شد.نظام آموزش عالی ایران برای ایجاد ارتباط با مسایل دینی و اسلامی باید نگاه خود را به معنویت و مذهبیتر کردن جامعه تغییر دهد چرا که با قیود و فشار نمیتواند جامعه را مذهبی کند و با زور نمیتوان کسی را به بهشت برد نه این که مراقبت و استراتژی در میان نباشد اما با سوءظن به استاد و دانشجو این معنویت حاصل نمیشود.بحث منظومه موزون بودن سیاست خارجی است که از عنصر اخلاقی برای پیگیری کردن خواستههای به حقمان استفاده کنیم. در غیر این صورت سرمایهی نخستین انقلاب را از دست میدهیماز میرحسین سوال شد: امام (ره) و مقام معظم رهبری تاکید فراوانی به زهد و ساده زیستی مسوولان داشتند؛ این مساله چگونه عملیاتی میشود و روش تحقق آن در جامعه چگونه است؟موسوی پاسخ داد: این مساله مهمی است که با توجه به شعار اصلاح الگوی مصرف و نامگذاری امسال با این عنوان باید بدان توجه بیشتری شود و دولت به عنوان بزرگترین مصرف کننده هر گونه تلاشی را در این راستا انجام دهد. زهد به معنی مصرف نکردن پول نیست یا آنکه وقتی فردی میخواست تلفن بزند، دوزاریاش را به کناری میگذاشت، اینها به تنهایی نشاندهنده زهد نیست؛ آنچه بیانگر زهد است مقید بودن دولت به مصارف و مخارج عمومی است و وقتی قانونگذار، برنامهای را تدوین کرده، در راستای آن برنامه هزینه کردن و درست هزینه کردن نمادی از زهد است. امام و رهبری به ساده زیستی و انتخاب وزرایی که از قشر مردمی هستند توصیه داشتند و نه انتخاب وزرایی که مشهور به توان بالای مالیاند؛ وزیر چندصد میلیارد تومانی بیانگر جدایی دولت از زهد است.ممکن است دوستی میلیاردی داشته باشیم که پولش را از راه حلال به دست آورده باشد و این خوب است اما وزیر باید از طبقه متوسط رو به پایین جامعه باشد و ریخت و پاشهای وسیع و برکت نداشتن هزینههای دولت به دلیل این است که در جای خود هزینه نشده و در پی آن ایجاد تورم در جامعه است.از میرحسین سوال شد: قدرت فرهنگی در تقویت سیاست خارجه و توجه به مسایل اخلاقی جامعه ایران چگونه باید باشد؟وی بیان کرد: در وضعیت فعلی اقتدار فرهنگی در سیاست خارجه و تعامل ما باید با اصول اخلاقی سازگار و تفسیرپذیر باشد؛ در سفرهای خارجی خود دیدم که افراد ضعیف به دنبال یافتن چنین تناقضهایی در سیاست خارجه کشور بودند و موضع ما در قابل مثلا رژیم صهیونیستی وقتی با رفت و برگشتهای غیرعادی مشاهده شود، بیانگر غیراخلاقی بودن سیاست ماست؛ مثلا ما در مقطعی دشنام به اسراییل میدهیم و زمان دیگر مجبور میشویم صحبت از دوستی ملت اسراییل مطرح کنیم؛ این موارد اقتدار ما را در داخل کشور از بین میبرد و بیانگر علامتهایی از سوی ماست یا به جهان امپریالیستی و سردمدار آن آمریکا فحش میدهیم و در جایی دیگر نامهی تبریکی به آنها میفرستیم یا ماجرای سفر رییس جمهور به سوییس و اتفاقی که به کشور لطمه زده اما ما در داخل کشور از آن به عنوان حماسه یاد میکنیم که این رفتار ما از سوی رسانههای خارجی بیانگر آن است که ما در داخل کشور نگرانی از بیان وقایع داریم و نمیتوانیم آنچه اتفاق افتاده را با مردم در میان بگذاریم.بحث منظومه موزون بودن سیاست خارجی است که از عنصر اخلاقی برای پیگیری کردن خواستههای به حقمان استفاده کنیم. در غیر این صورت سرمایهی نخستین انقلاب را از دست میدهیم.برای دیدن اخبار، اطلاعات، تحلیل های انتخاباتی دیگر کاندیداها اینجا کلیک کنید. تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 456]
صفحات پیشنهادی
با زور نمی توان کسی را بهشت برد
با زور نمی توان کسی را بهشت برد-با زور نمی توان کسی را بهشت بردقلم - میرحسین موسوی در گفتوگوی خود در رادیو معارف با تشریح دیدگاههای خود در زمینه مسایل ...
با زور نمی توان کسی را بهشت برد-با زور نمی توان کسی را بهشت بردقلم - میرحسین موسوی در گفتوگوی خود در رادیو معارف با تشریح دیدگاههای خود در زمینه مسایل ...
هیچ مشکلی با زور حل نمیشود
با زور نمی توان کسی را بهشت برد-با زور نمی توان کسی را بهشت بردقلم ... که با قیود و فشار نمیتواند جامعه را مذهبی کند و با زور نمیتوان کسی را به بهشت برد نه .
با زور نمی توان کسی را بهشت برد-با زور نمی توان کسی را بهشت بردقلم ... که با قیود و فشار نمیتواند جامعه را مذهبی کند و با زور نمیتوان کسی را به بهشت برد نه .
گیرنده بهشت
در بحث مردمشناسی نیز کسی که به کسی هدیهای میدهد، هدیه گیرنده در خود احساس .... با زور نمیتوان کسی را به بهشت برد نه این که مراقبت و استراتژی در میان نباشد اما با ...
در بحث مردمشناسی نیز کسی که به کسی هدیهای میدهد، هدیه گیرنده در خود احساس .... با زور نمیتوان کسی را به بهشت برد نه این که مراقبت و استراتژی در میان نباشد اما با ...
مهمترین عناوین روزنامههای صبح امروز
جام جم شمارش معکوس برای آغاز اوقات فراغت وزیر اقتصاد می گوید: رشد 6 برابری ... که دروغ نگوید موسوی: با زور نمی توان کسی را به بهشت برد رهنورد دفاع می کند؛ زنان ...
جام جم شمارش معکوس برای آغاز اوقات فراغت وزیر اقتصاد می گوید: رشد 6 برابری ... که دروغ نگوید موسوی: با زور نمی توان کسی را به بهشت برد رهنورد دفاع می کند؛ زنان ...
دانشجویان باید با سیاست روز جهان آشنا باشند
با زور نمی توان کسی را بهشت برد نظام آموزش عالی ایران برای ایجاد ارتباط با مسایل دینی و اسلامی باید نگاه خود را به ... نه این که مراقبت و استراتژی در میان نباشد اما ...
با زور نمی توان کسی را بهشت برد نظام آموزش عالی ایران برای ایجاد ارتباط با مسایل دینی و اسلامی باید نگاه خود را به ... نه این که مراقبت و استراتژی در میان نباشد اما ...
جیب برها به بهشت نمی روند
وقتی انسان كار نمی كند، احساس بطالت و بیهودگی نموده و به سوی پوچی و منفی بافی سوق پیدا. ... گرفتن و بردن مال و پول کسی به زور یا مکر و فریب. ... های سنی مختلف است تا جایی که برای مثال می توان گفت بسیاری از آنچه بزرگسالان در رفتار ... گاه فرد با توجه به عدم امکان دستیابی به موقعیت و منزلت دیگران رشک و حسد می برد و چون ...
وقتی انسان كار نمی كند، احساس بطالت و بیهودگی نموده و به سوی پوچی و منفی بافی سوق پیدا. ... گرفتن و بردن مال و پول کسی به زور یا مکر و فریب. ... های سنی مختلف است تا جایی که برای مثال می توان گفت بسیاری از آنچه بزرگسالان در رفتار ... گاه فرد با توجه به عدم امکان دستیابی به موقعیت و منزلت دیگران رشک و حسد می برد و چون ...
خون جوانان انقلابی از سرنیزه برنده تر است
قیام مردم مصر نیز از قبل مشخص بود چون حکومت در دو مورد با شکست روبرو شده بود ... در اینجا می توان به گونه ای دیگر اظهار نظر کرد و آن اینکه امریکا فقط توانست ... عربستان سعودی توجهی به هیچیک از هشدارها نمی کرد وگمان می برد که عربستان از ... بود و با زور و با سرنیزه تاسیس شده بود مجلس، غیر قانونی است، پس سلطنت محمدرضا .
قیام مردم مصر نیز از قبل مشخص بود چون حکومت در دو مورد با شکست روبرو شده بود ... در اینجا می توان به گونه ای دیگر اظهار نظر کرد و آن اینکه امریکا فقط توانست ... عربستان سعودی توجهی به هیچیک از هشدارها نمی کرد وگمان می برد که عربستان از ... بود و با زور و با سرنیزه تاسیس شده بود مجلس، غیر قانونی است، پس سلطنت محمدرضا .
گذری بر مهرورزی و دوستی در اسلام
با قدرت و زور میتوان مردم را گوسفندوار راند، ولی نمیتوان نیروهای نهفته آنان را بیدار ... و این صفت زشت بر روحش حاکم شده است، از مهربانی لذت نمیبرد و آن را نمیفهمد، ولی ... فرمود:کسی که چهار ویژگی زیر در وی باشد، خداوند برایش خانهای در بهشت بنا ...
با قدرت و زور میتوان مردم را گوسفندوار راند، ولی نمیتوان نیروهای نهفته آنان را بیدار ... و این صفت زشت بر روحش حاکم شده است، از مهربانی لذت نمیبرد و آن را نمیفهمد، ولی ... فرمود:کسی که چهار ویژگی زیر در وی باشد، خداوند برایش خانهای در بهشت بنا ...
كرامت انساني درسيره امام علي (ع)
حداقل ارزشي كه مي توان براي كرامت نفس انسان تعيين كرد بهشت است: «آيا آزاده اي نيست ... كه در زندگي فردي و اجتماعي هر كس بيشتر تلاش كند بهره بيشتري خواهد برد. ... طور كه پادشاهان رفتار مي كردند رفتار نمي كرد و تلاش نمي نمود كسي را (با اعطاي صله و .... در مقايسه با يك هزار و سيصد سال قبل كه حكام با زور و خشونت از مردم ماليات مي ...
حداقل ارزشي كه مي توان براي كرامت نفس انسان تعيين كرد بهشت است: «آيا آزاده اي نيست ... كه در زندگي فردي و اجتماعي هر كس بيشتر تلاش كند بهره بيشتري خواهد برد. ... طور كه پادشاهان رفتار مي كردند رفتار نمي كرد و تلاش نمي نمود كسي را (با اعطاي صله و .... در مقايسه با يك هزار و سيصد سال قبل كه حكام با زور و خشونت از مردم ماليات مي ...
حسن خلق و تاثیر آن بر دیگران
امام صادق7 درباره خوش رویی می فرماید: تُلَیِّنُ جانِبَکَ وَ تُطَیِّبُ کَلامَکَ وَ تَلْقی اَخاکَ بِبَشْرٍ حَسَنٍ. ... (فتح: 29) محمد، رسول خدا و کسانی که با او هستند، در برابر کفار، سرسخت و شدید ... پیام متن: خوش خلقی می تواند عاملی سازنده و هدایتگر برای مجرمان و کفار باشد و ... به همین دلیل، به ناحق، به مدح و ستایش صاحبان زور و زر می پردازند و در برابر ...
امام صادق7 درباره خوش رویی می فرماید: تُلَیِّنُ جانِبَکَ وَ تُطَیِّبُ کَلامَکَ وَ تَلْقی اَخاکَ بِبَشْرٍ حَسَنٍ. ... (فتح: 29) محمد، رسول خدا و کسانی که با او هستند، در برابر کفار، سرسخت و شدید ... پیام متن: خوش خلقی می تواند عاملی سازنده و هدایتگر برای مجرمان و کفار باشد و ... به همین دلیل، به ناحق، به مدح و ستایش صاحبان زور و زر می پردازند و در برابر ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها