تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
چگونه برای دریافت ویزای ایران اقدام کنیم؟ مدارک لازم و نکات کاربردی
راهنمای خرید یو پی اس برای مراکز درمانی و بیمارستانی مطابق الزامات قانونی
آیا طلاق توافقی نیاز به وکیل دارد؟
چگونه ویزای آفریقای جنوبی را به آسانی دریافت کنیم؟ راهنمای قدم به قدم
همه چیز درباره ویزای آلمان و مراحل دریافت آن
چرا پاسارگاد به عنوان یکی از مهمترین آثار تاریخی ایران شناخته میشود؟
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور
تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1819104692
قاتلان امام حسين عليه السلام اهل فساد و فحشا بودند
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: قاتلان امام حسين عليه السلام اهل فساد و فحشا بودند
"ايمان" و "عمل صالح" دو واژه ارزشمند قـرآنىاند كه تقريباً در شصت و دو آيه در كنار يكديگر آمدهاند. قرآن مـجيد، همه انسانها را در خسران و زيان مىداند جز كسانى كه ايمان آورنـد و كـارهـاى شايسته انجام دهند و يكديگر را به حق و صبر سفارش كنند. (1) جـامـعـه اسـلامـى تـا آنگـاه كـه از ارزشهـاى الهـى پـاسـدارى كـنـد و بـر عـبـادت و عـمل صالح و اخلاق نيكو و معنويات ارج نهد، در صراط مستقيم حركت مىكند و مورد عنايت و انعام الهـى اسـت، و در غير اين صورت، يا در گروه (مغضوبين) و يا (ضالّين) در خواهد آمد كه هر دو گـروه از صـراط مستقيم الهى بيرونند. حادثه عاشورا نشان داد كه ارزشهاى اخلاقى جامعه به گونهاى چشمگير كاهش يافته است و عموم مردم به پيروى از حاكمان فاسد به ضد ارزشها روى آوردهاند. قرآن مجيد از اين حقيقت تلخ چنين ياد مىكند:از ابوسعيد خدرى نقل است كه پيامبر اكرم پس از تلاوت اين آيه فرمود:شصت سال ديگر، كسانى خواهند آمد كه نماز را چنين تباه مىكنند و در پى شهوات مىروند... و اينان، قرآن را تلاوت مىكنند، ولى قرآن از حنجره آنان فروتر نمىرود. «فـَخـَلَفَ مـِنْ بـَعـْدِهـِمْ خـَلْفٌ اَضـاعـُوا الصَّلوةَ وَ اتَّبـَعـُوا الشَّهـَواتِ فـَسـَوْفَ يـَلْقـَوْنـَ غَيّاً»(2) ؛ آنگـاه، پس از آنان جانشينانى بر جاى ماندند كه نماز را تباه ساختند و از هوسها پيروى كردند، و به زودى [سزاى] گمراهى [خود] را خواهند ديد.در آيـه پـيـش از اين، سـخـن از پيامبران پاك و ذريه صالح آنان و نعمت يافتگان الهى رفته است كه همواره با عبادت و ذكر و سجده و گريه، در حال عبادت و نيايش با خداى بزرگند و اين، طريق انـسـانـيـت و بـهـتـريـن گـونـه عـمـل صالح است و در اين آيه، خداوند خبر مىدهد كه برخى از جانشينان آن عابدان صالح، كسانى بودند كه رسم جانشينى را به جاى نياوردند و ارزشهاى الهـى را فـرامـوش كـردنـد. مـصـداق كـامـل ايـن ارزشهـا نـمـاز اسـت كـه پـايـه عـبـوديـت حق است.(3)از ابوسعيد خدرى نقل است كه پيامبر اكرم پس از تلاوت اين آيه فرمود:شصت سال ديگر، كسانى خواهند آمد كه نماز را چنين تباه مىكنند و در پى شهوات مىروند... و اينان، قرآن را تلاوت مىكنند، ولى قرآن از حنجره آنان فروتر نمىرود.(4)پس از آن كـه مـعـاويه بر اوضاع چيره شد، به سوى كوفه رفت و در نخيله، نماز جمعه اقامه كرد و در خـطـبهها گفت: «به خدا سوگند، من با شما نجنگيدم تا نماز بخوانيد و روزه بگيريد و حج بـه جـاى آوريـد و زكـات بـدهـيـد! من تنها از آن رو با شما جنگيدم كه بر شما حكومت كنم و بر خلاف ميل شما به خواستهام رسيدم.»(5)پس از آن كـه مـعـاويه بر اوضاع چيره شد، به سوى كوفه رفت و در نخيله، نماز جمعه اقامه كرد و در خـطـبهها گفت: «به خدا سوگند، من با شما نجنگيدم تا نماز بخوانيد و روزه بگيريد و حج بـه جـاى آوريـد و زكـات بـدهـيـد! من تنها از آن رو با شما جنگيدم كه بر شما حكومت كنم و بر خلاف ميل شما به خواستهام رسيدم.» در اوايل نيمه قرن دوم، بنيانهاى اخلاقى جامعه به كلى ويران شده بود و مسلمانان از درون و بـرون در شـعـلههـاى خـانـمـانـسـوز فـسـادهـاى اخـلاقـى مـىسـوخـتـنـد و رذايـل اخـلاقـى بـسـان سرطان، سراسر زندگى فردى و اجتماعى آنان را تسخير كرده بود و راهـى را پيمودند كه با اهداف و آرمانهاى والاى شريعت مقدّس اسلام در تضاد بود. علّت اصلى ايـن تـبـاهـى و واپـس گـرايـى حـكـومـت امـوى بود؛ چنان كه اميرمؤمنان(عليه السلام) مىفرمايد: «اَلنّاسُ بِاُمَرائِهِمْ اَشْبَهُ مِنْهُمْ بَِّاب ائِهِمْ»(6) ؛ مردم، بيش از آنچه به پدرانشان شبيه باشند، به رهبرانشان شبيهاند.
مردم همان راهى را مىرفتند كه حكومت فاسد برايشان ترسيم كرده بود و نمودار رفتارى آنان يـزيـد بـود؛ كسى كه امام حسين(عليه السلام) او را فاسق، شرابخوار، آدمكش، و متظاهر به فسق مىخواند. (7)رهـبـر ژرف انـديش انقلاب اسلامى، حضرت آيت الله خامنهاى درباره چنين حكومتهايى، كه بر مـعيارهاى ضد اخلاقى و شيطانى بنا شدهاند، مىفرمايد: هر كس كه دنيا طلبتر، شهوترانتـر و بـراى بـه دسـت آوردن مـنافع شخصى، زرنگتر و با صدق و راستى بيگانهتر است، سر كار مىآيد. آن وقت، نتيجه اين مىشود كه امثال عمر بن سعد و شمر و عبيدالله بن زياد مىشـوند رؤسا و مثل حسين بن على (عليهماالسلام) به مذبح مىرود و در كربلا به شهادت مىرسد اين يك حساب دو دو تا چهار تاست! كسانى كه دلسوزند نبايد بگذارند معيارهاى الهى در جـامـعـه عوض بشود. اگر معيار تقوا در جامعه عوض شد، معلوم است كه بايد خون يك انسان با تقوايى مثل حسين بن على (عليهماالسلام) ريخته بشود. اگر زرنگى و دست و پا دارى در كار دنيا و پشت هم انـدازى و دروغـگـويـى و بـى اعـتنايى به ارزشهاى اسلامى ملاك قرار گرفت، معلوم است كه كـسـى مـثـل يـزيـد بـايـد در راس كـار قـرار بـگـيـرد و كـسـى مثل عبيدالله بايد شخص اول كشور عراق بشود.(8)بى بند و بارى اخلاقى در حكومتهاى ستمگر ابعادى پر دامنه دارد و بى شمار است. آنچه در زير مىآيد، تنها گوشهاى از مفاسد آن روزگار است كه بايد از آن عبرت گرفت.نـقل است در روز عاشورا ده نفر داوطلب شدند و بر بدن پاك امام حسين (عليه السلام) با اسب تاختند. سپس نـزد ابـن زيـاد آمـدنـد و جـايـزهاى نـاچـيـز گـرفـتند. ابوعمر زاهد مىگويد، نسب آن ده نفر را بررسى كرديم، همه فرزند نامشروع بودند. فساد و فحشاتـربـيـت درسـت ديـنـى و روابـط مـشـروع خانوادگى، سهمى بسيار ارزنده در سلامت اجتماع، آزادگى مردم و روند الهى نظام حكومتى دارد. انحرافات اخلاقى، با ناموس طبيعت و شريعت ناسازگارند و بنيادهاى اخلاقى و انسانى را ويران مىكنند و هميشه ابزارى در دست حكومتهاى استبدادى بودهاند و دستگاه اموى به سختى بدانها آلوده بوده است.بنابر گواهى تاريخ، خانه ابوسفيان، مركز فساد و فحشا بوده و هند، همسر ابوسفيان و مادر معاويه، از زنان بدنام آن زمان بوده است و معاويه جز ابوسفيان، به چهار نفر ديگر نيز منسوب بوده كه با هند، زنا كرده بودند.(9)زياد بن ابيه، كه از استانداران خونخوار معاويه بوده، پدرى مشخص نداشته است. معاويه او را بـه پـدر خـويـش ابـوسـفـيان، منسوب كرد و بر خلاف حديث رسول اكرم او را برادر خود خواند. اين كار معاويه از آن رو بود كه شخص باده فروش و فـاسـدى بـه نـام ابومريم سلولى گواهى داد كه ابوسفيان با سميّه، مادر زياد، زنا كرده و زياد ثمره آن عمل نامشروع است. اين گواهى در مسجد و با حضور مردم انجام گرفت و معاويه با استناد به سخنان ننگين ابومريم، زياد را پسر ابوسفيان خواند. (10)بنابر گواهى تاريخ، خانه ابوسفيان، مركز فساد و فحشا بوده و هند، همسر ابوسفيان و مادر معاويه، از زنان بدنام آن زمان بوده است و معاويه جز ابوسفيان، به چهار نفر ديگر نيز منسوب بوده كه با هند، زنا كرده بودند. فـرزند زياد، عبيدالله، نيز نتيجه زنا بوده است؛ چنان كه امام حسين (عليه السلام) آن دو را (ناپاك پسر ناپاك) مىخوانده است. رسوايىهاى عشقى يزيد نيز روى تاريخ را سياه كرده و لكه ننگى ديگر بر پيشانى حزب اموى نهاده است. ابن قتيبه دينورى در اين باره مىنويسد:يزيد عاشق زنى شوهردار شد بـه نام ارينب دختـر اسحاق، كه زنى با كمال، شريف و ثروتمند و همسر عبدالله بن سلام بود. چون معاويه از عشق يزيد به او آگاه شد، با مكر و حيله و صحنه سازى، عبدالله بن سلام را فريفت تا همسر خود، ارينب را طلاق دهد. او تا تمام شدن عدّه طلاق، عبدالله را در شام نگاه داشت و به او وعده ازدواج با دختر خود را داد. پـس از تـمـام شـدن عـدّه ارينب، فردى به نام ابودردا، مامور شد كه به مدينه رَوَد و ارينب را بـراى يـزيـد خواستگارى كند. او وارد مدينه شد و در اين زمان، داستان عشق يزيد و طلاق ارينب بر سر زبانها بود. ابودردا به محض ورود به مدينه، خدمت امام حسين(عليه السلام) رسيد و چون امام از ماجرا آگاه شد، چارهاى انديشيد و اين دزدى ناموسى انجام نگرفت.(11)نـقل است در روز عاشورا ده نفر داوطلب شدند و بر بدن پاك امام حسين (عليه السلام) با اسب تاختند. سپس نـزد ابـن زيـاد آمـدنـد و جـايـزهاى نـاچـيـز گـرفـتند. ابوعمر زاهد مىگويد، نسب آن ده نفر را بررسى كرديم، همه فرزند نامشروع بودند. (12) پينوشتها:1- سوره عصر (13)، آيات 2-3.2- مريم (19)، آيه 59.3- الميزان، ج 14، ص 78.4- الميزان، ج 14، ص80 .5- شرح نهج البلاغه، ج 16، ص 46.6- بحارالانوار، ج 78، ص 46.7- همان، ج 44، ص 325.8- انقلاب و عبرتها، ص12 ـ 13.9- شرح نهج البلاغه، ج 1، ص 336.10- همان، ج 16، ص 187.11- الامامة و السياسة، جزء 1، ص 166 ـ 173 (تلخيص) 12- لهوف، سيد بن طاووس، ص 182 ـ 183.برگرفته از كتاب عبرتهاي عاشورا، علي اصغر الهامينيا .
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 474]
صفحات پیشنهادی
قاتلان امام حسين عليه السلام اهل فساد و فحشا بودند
قاتلان امام حسين عليه السلام اهل فساد و فحشا بودند-قاتلان امام حسين عليه السلام اهل فساد و فحشا بودند ايمان و عمل صالح دو واژه ارزشمند قـرآنىاند كه تقريباً در شصت و دو ...
قاتلان امام حسين عليه السلام اهل فساد و فحشا بودند-قاتلان امام حسين عليه السلام اهل فساد و فحشا بودند ايمان و عمل صالح دو واژه ارزشمند قـرآنىاند كه تقريباً در شصت و دو ...
ويژگيهاى اخلاقى دو جبهه حق و باطل در واقعه كربلا
فساد و فحشا 5. ... غايى انبياى الهىعليهم السلام به شمار مىرود و قرآن مجيد نيز در چندين مورد ازچنين .... اى زهير تا آنجا كه من سراغدارم، تو از شيعيان اهل بيت نبودى، تو فردى عثمانىبودى! ... من با اينكه براى امام حسين(ع) نامه ننوشتهام وفرستادهاى را به سويش ... بودند و بسان مجاهدانزمان پيامبر(ص) با توصيف امير مؤمنان صلوات اللَّه عليه؛ ...
فساد و فحشا 5. ... غايى انبياى الهىعليهم السلام به شمار مىرود و قرآن مجيد نيز در چندين مورد ازچنين .... اى زهير تا آنجا كه من سراغدارم، تو از شيعيان اهل بيت نبودى، تو فردى عثمانىبودى! ... من با اينكه براى امام حسين(ع) نامه ننوشتهام وفرستادهاى را به سويش ... بودند و بسان مجاهدانزمان پيامبر(ص) با توصيف امير مؤمنان صلوات اللَّه عليه؛ ...
پرسشها و شبهات عاشورایی(3)
همه كارهاى امام حسين(علیه السلام) در روز عاشورا عاشقانه بود نه عاقلانه، آيا اين بدان معنا است كه .... (7) در پايان متذكّر مىشويم كه برخى از دانشمندان اهل سنّت مانند شبراوى، شبلنجى و سبط .... يزيد فاسق، فاجر، شرابخوار، قاتل بى گناهان و متجاهر به فسق و فجور است. ... شيطان شده و اطاعت خداى رحمان را ترك كرده و فساد را ظاهر و حدود را باطل نمودهاند.
همه كارهاى امام حسين(علیه السلام) در روز عاشورا عاشقانه بود نه عاقلانه، آيا اين بدان معنا است كه .... (7) در پايان متذكّر مىشويم كه برخى از دانشمندان اهل سنّت مانند شبراوى، شبلنجى و سبط .... يزيد فاسق، فاجر، شرابخوار، قاتل بى گناهان و متجاهر به فسق و فجور است. ... شيطان شده و اطاعت خداى رحمان را ترك كرده و فساد را ظاهر و حدود را باطل نمودهاند.
اسلام و سكولاريسم
(8) امام حسين عليه السلام نيز فلسفه قيام خويش را در جاهاى مختلف، اقامه حق، اماته باطل، امر ... اگر چنين بود، در كتاب و سنت يكى از وظايف اصلى حاكمان، اجراى احكام الهى در ... كه دولت كريمه امام زمان عليه السلام را محقق فرمايى، با دولت كريمه او اسلام و اهل اسلام را ... چنان كه لازمه اين سخن آن نيست كه در برابر ابتذال فرهنگى، فساد، فحشا، تجاهر به ...
(8) امام حسين عليه السلام نيز فلسفه قيام خويش را در جاهاى مختلف، اقامه حق، اماته باطل، امر ... اگر چنين بود، در كتاب و سنت يكى از وظايف اصلى حاكمان، اجراى احكام الهى در ... كه دولت كريمه امام زمان عليه السلام را محقق فرمايى، با دولت كريمه او اسلام و اهل اسلام را ... چنان كه لازمه اين سخن آن نيست كه در برابر ابتذال فرهنگى، فساد، فحشا، تجاهر به ...
دو فریضه مهم ولی مظلوم
نمونههایی از معروفها، و شرک به خداوند، زنا و فحشا، ربا، سرقت، دست درازی به اموال یتیمان، ... نام آمرین به معروف، در کنار نام پیامبران آمده است و کیفر قاتلان آنان، مثل کیفر قتل انبیاست. ... امام حسین علیهالسلام در این باره فرمودند: «. ... اظهار رضایت از آمرین به معروف و ناهین از منکرچون مردم مصر در مقابل ستم و فساد و تباهی ایستادگی ...
نمونههایی از معروفها، و شرک به خداوند، زنا و فحشا، ربا، سرقت، دست درازی به اموال یتیمان، ... نام آمرین به معروف، در کنار نام پیامبران آمده است و کیفر قاتلان آنان، مثل کیفر قتل انبیاست. ... امام حسین علیهالسلام در این باره فرمودند: «. ... اظهار رضایت از آمرین به معروف و ناهین از منکرچون مردم مصر در مقابل ستم و فساد و تباهی ایستادگی ...
فلسفه مجازات های اسلامی (2)
امام عليه السلام فرمودند: خداوند كريم تر از آن است (كه دوباره او را در آخرت عذاب كند) در ابواب ... مرتكب زنا، لواط و مساحقه شده بودند مبني بر اينكه توبه پنهاني به مراتب برتر از اقرار ... 2) اصل بايد بر رحمت و انسان دوستي استوار باشد، نه خشونت، اعدام قاتل و بريدن ... همين حرف باعث مي شود، قتل و جنايت و فحشا، روز به روز بيشتر شود و جامعة ...
امام عليه السلام فرمودند: خداوند كريم تر از آن است (كه دوباره او را در آخرت عذاب كند) در ابواب ... مرتكب زنا، لواط و مساحقه شده بودند مبني بر اينكه توبه پنهاني به مراتب برتر از اقرار ... 2) اصل بايد بر رحمت و انسان دوستي استوار باشد، نه خشونت، اعدام قاتل و بريدن ... همين حرف باعث مي شود، قتل و جنايت و فحشا، روز به روز بيشتر شود و جامعة ...
اسراف و عوامل آن از ديدگاه اسلام
بر اساس روايات معصومين (عليهم السلام) معيار براي اسراف يك امر نسبي است كه با شأن ... صحيح نيز خرج و صرف كردن در راه حلال و معقول است چنانچه امام سجاد (عليه السلام) به ... في النفَقه: التبذير»(11) ولي برخي از اهل لغت تفاوت هاي بين آن ها ذكر كرده اند كه ... اسراف در قتل: در دوران جاهلیت رسم بر این بود که هرگاه کسى از روى ظلم و تعدى به ...
بر اساس روايات معصومين (عليهم السلام) معيار براي اسراف يك امر نسبي است كه با شأن ... صحيح نيز خرج و صرف كردن در راه حلال و معقول است چنانچه امام سجاد (عليه السلام) به ... في النفَقه: التبذير»(11) ولي برخي از اهل لغت تفاوت هاي بين آن ها ذكر كرده اند كه ... اسراف در قتل: در دوران جاهلیت رسم بر این بود که هرگاه کسى از روى ظلم و تعدى به ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها