تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 19 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827712245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فيلمي ‌براي نمايش در شب قدر


واضح آرشیو وب فارسی:پرشین وی: گزارش پشت صحنه تله‌فيلم «دايره راز» فيلمي ‌براي نمايش در شب قدر تلويزيون و شبكه اول سيما فيلم «دايره راز» را براي پخش در شب‌هاي قدر توليد مي‌كند. اين فيلم در مرحله فيلمبرداري است. فيلم تلويزيوني دايره راز به كارگرداني و تهيه‌كنندگي افشين صادقي قرار است در مدت يك ماه مراحل فيلمبرداري‌اش را بگذراند و با توجه به تدوين و صداگذاري همزمان مدت زمان كوتاهي بعد از پايان تصويربرداري كار موسيقي و تدوين نهايي هم انجام خواهد شد. محل فيلمبرداري خانه‌اي در خيابان وليعصر است، روبه‌روي فرهنگسراي بانو. وجود ماشين‌ها و ابزار كار در گوشه‌اي از كوچه راهنماييت مي‌كند به اين‌كه وارد كدام خانه شوي، بدون اين‌كه لازم باشد به آدرس نگاهي بيندازي. به محل فيلمبرداري كه مي‌رسم برق چند ساعتي است كه قطع شده. هر كس گوشه‌اي مشغول كاري است. علي، پسربچه‌اي كه قرار است در سكانس بعدي جلوي دوربين حاضر باشد روي زمين نشسته و با اسباب‌بازي‌هايش سرگرم است. در فيلمنامه اوليه قرار بر اين بوده كسي كه او نقش‌اش را بر عهده دارد يك دختر باشد. اما به دلايلي اين تصميم با نظر صادقي عوض شد و پسربچه كوچكي به جاي او جلوي دوربين خواهد بود. مهسا كرامتي كه نقش «ارغوان» را در اين فيلم بازي مي‌كند، روي زمين و مقابل علي كوچك مي‌نشيند. او سخت مشغول بازي با اسباب‌بازي‌هايي است كه جلوي رويش روي زمين پخش و پلاست. كرامتي هم در بازي او شريك مي‌شود. بايد دنبال عروسك‌هايش بگردند تا براي صحنه بعدي دم دستش باشد. اين اولين باري است كه قرار است علي جلوي دوربين باشد، فضا برايش ناآشناست و براي يك بچه يكي دوساله مگر چقدر مهم است كه حتما بازي خوبي مقابل دوربين ارائه كند؟ از آنجايي كه جواب هيچ است، علي هم ترجيح مي‌دهد پيش پدرش باشد كه گوشه‌اي نشسته و دارد پسرش را نگاه مي‌كند. صادقي از پدر مي‌خواهد كه در اتاق نماند تا علي به نبودن او عادت كند. تا وصل شدن برق قرار مي‌شود سكانس بعدي را تمرين كنند. همه از گوشه و كنار جمع مي‌شوند و سر كارشان مي‌روند. محمد بكايي، دستيار كارگردان پشت مونيتور نشسته و كشفي، تصويربردار دوربينش را روي جايي كه علي نشسته تنظيم مي‌كند. اخوان، صدابردار كار هم آماده منتظر فرمان حركت صادقي است. صادقي هم پشت مونيتور قرار مي‌گيرد و دستور حركت را مي‌دهد. قرار است در اين سكانس كه در خانه شبنم با بازي شهره سلطاني اتفاق مي‌افتد، ارمغان، شبنم را راضي كند تا يك سري آدم را كه از پدر او طلبكارند قانع كند كه بيايند و در يك مراسم ختم قرآن شركت كنند. شبنم مخالفت مي‌كند اما مي‌گويد مي‌تواند ليست كاملي از اين آدم‌ها را با آدرس و شماره تلفن به او بدهد. در اين سكانس مهسا كرامتي در نقش ارغوان و شهره سلطاني در نقش شبنم حضور خواهند داشت. ارمغان وارد اتاق مي‌شود، علي روي زمين نشسته و مشغول بازي با عروسك‌هايش است. قرار است ارمغان كنارش بنشيند، با او حرف بزند و در بازي‌اش شريك شود. كارگردان از كرامتي مي‌خواهد برگردد و صحنه را دوباره بازي كند. «دايره راز» را آرش صادق‌بيگي نوشته است و افشين صادقي و محمد بكايي آن را بازنگري كرده‌اند. آرش صادقيان، نويسنده فيلمنامه گوشه‌اي منتظر است. او هم براي اولين بار است كه در پشت صحنه كار حاضر مي‌شود. انگار حالا مي‌تواند فيلمنامه‌اش را ببيند كه ديالوگ‌هايش از شكل صرف كلمه‌هاي جوهري خارج مي‌شوند، از صفحه كاغذ بيرون مي‌آيند و به شكل صدا در فضا پخش مي‌شوند. دايره راز سومين كار اوست كه در قالب فيلمنامه انجام مي‌دهد. اولين نوشته‌اش با نام «پيشگويي‌هاي مرد آباني» هنوز براي ساخته شدن منتظر است و دومين فيلمنامه‌اش با نام «چشمان باز» در حال حاضر در مرحله پيش‌توليد است. اين فيلمنامه قبلا به صورت كتاب چاپ شده است. صادقيان گفت: «اين اولين كار فيلمنامه‌ام است كه به مرحله توليد رسيده و دارد ساخته مي‌شود. البته اين فيلمنامه چند بار بازنويسي شد و خودم اين كار را بر عهده گرفتم. پيش از آن‌كه فيلمبرداري شروع شود هم يك بار توسط آقاي صادقي و بكايي دوباره‌نويسي شد تا به شكل حاضر درآمد.» او با اشاره به اين‌كه ايجاد تغييرات در فيلمنامه‌ها اتفاقي طبيعي است، گفت: «فيلمنامه بايد توليدي باشد. از هر لحاظ بايد امكان پرداختن به آن وجود داشته باشد؛ چه به لحاظ امكانات و چه به لحاظ فرهنگي.» نويسنده «دايره راز» توضيح داد: «قبل از آنكه فيلمنامه به مرحله ساخت برسد، با آقاي افشين صادقي درباره داستان آن حرف زديم. درباره شخصيت‌ها و ديالوگ‌هايشان صحبت كرديم و اين كار نتيجه خوبي داشت. ما با كارگردان رابطه خيلي خوبي داشتيم و حرف هم را خيلي درك مي‌كرديم.» صادقي: قصه فيلم دايره راز به‌دور از شعارزدگي پيام خود را به مخاطب مي‌رساند به‌همين دليل ما تمام تلا‌ش خود را مي‌كنيم تا مخاطب از كار راضي باشد و وسط فيلم كانال را عوض نكند او كه در حال حاضر دانشجوي ادبيات نمايشي در مقطع فوق ليسانس است، با بيان اين‌كه شايد بعضي چيزهايي كه او در نظر داشته و در فيلمنامه آورده است در حين كار تغيير كند، اين مساله را اجتناب‌ناپذير دانست و گفت: «خيلي وقت‌ها بخش‌هايي از فيلمنامه قابل اجرا نيست. يعني نه امكانات اجازه‌اش را مي‌دهد و نه شرايط اجتماعي و كاري و.... فيلمنامه‌نويس‌ها بايد بدانند كه گاهي بخشي از فيلمنامه‌شان قابل توليد نيست و لازم است داستان تغييراتي بكند.» افشين صادقي، تهيه‌كننده و كارگردان بعد از تمرين چندباره صحنه، براي نوشيدن چايي و گپ زدن با بقيه به آشپزخانه مي‌آيد. اينجا اتاق سيگار، چاي و استراحت‌هاي كوتاه بين سكانس‌هاست. از او درباره ويژگي‌هاي تله‌فيلمي ‌كه در حال ساخت آن است مي‌پرسم. صادقي با تاكيد بر اين‌كه سياستگذاري درباره پخش فيلم‌ها و سريال‌ها در ماه رمضان را مسوولان صدا و سيما تعيين مي‌كنند، گفت: «طبيعتا اين‌كه چه ويژگي‌هايي باعث مي‌شود كه فيلمي‌ را در شب بيست و يكم ماه رمضان پخش كنند هم بخشي از اين تصميم‌گيري‌هاست كه مسوولان صدا و سيما و شبكه‌ها اتخاذ مي‌كنند.» اين كارگردان تلويزيوني با بيان اين‌كه «دايره راز» در زماني پخش مي‌شود كه پخش همه سريال‌ها متوقف شده و هيچ فيلمي ‌هم نمايش داده نمي‌شود، گفت: « در اين چند شب اكثر برنامه‌هاي تلويزيون به برنامه‌هاي شب قدر و عزاداري‌هاي مخصوص اين شب‌ها اختصاص پيدا مي‌كند. اما امسال اتفاق جديدي كه افتاده تصميمي‌ است كه گرفته شده و براساس آن براي اين شب خاص يك فيلم سينمايي پخش خواهد شد.» صادقي با اعلام اين‌كه بيش از چهل درصد كار تا به حال فيلمبرداري شده به تدوين همزمان فيلم اشاره كرد و همچنين درباره جذابيت‌هاي اين قصه براي او كه باعث شد تهيه‌كنندگي و ساخت آن را بر عهده بگيرد، گفت: «اولين جذابيتش در هماني بود كه به آن اشاره كردم. اين‌كه فيلم قرار است در شب قدر پخش شود. همين براي من يك تشويق بود. مي‌خواستم كارگردان فيلمي‌ باشم كه در اين شب خاص نمايش داده مي‌شود.» او اين قصه را داستاني به دور از شعارزدگي دانست كه در عين داشتن پيام و هدف خاصي با مخاطب خود با احترام برخورد مي‌كند و از افتادن در دام شعار خودش را نجات داده است. صادقي قصه را داراي قابليت‌هايي دانست كه مي‌تواند در شب قدر نمايش داده شود و تاكيد كرد: «ما مي‌خواهيم مخاطبمان هم راضي باشد و وسط فيلم كانال را عوض نكند.» صادقي با اشاره‌اي به مراحل كار اين تله‌فيلم مدت زمان پيش‌بيني شده براي اتمام آن را يك ماه عنوان كرد و گفت: «يكي از سختي‌هاي اين كار تعداد بالاي لوكيشن‌ها بود. ما در مدت فيلمبرداري در 35 لوكيشن مختلف كار خواهيم كرد.» او با اشاره به اين‌كه سختي‌هاي كار و اتفاقاتي مثل قطع برق كمك مي‌كند به اين‌كه گاهي كار كندتر از حد معمول پيش برود، گفت: «روزي دو تا دو و نيم دقيقه مي‌توانيم بگيريم. يكي از بحث‌هايي كه قصه اين فيلم دارد مجاهده‌اي است كه آدم مي‌تواند در ماه رمضان براي پيشرفتش داشته باشد. اين فيلم هم مجاهده خاصي مي‌خواهد براي ساختش. به خاطر جابه‌جايي و پراكندگي لوكيشن‌ها، پربازيگر بودن كار و اين‌كه يك فيلم حسي است و نمي‌توان سرسري از كنار ديالوگ‌ها و بازي‌ها گذشت.» صادقي به اتفاقي اشاره مي‌كند كه چند روز پيش براي او و گروهش افتاده است. گروه در بيمارستان اختر مشغول فيلمبرداري است كه يكي از بچه‌ها شعله‌هاي آتشي را مي‌بيند كه از پنت‌هاوس خانه كناري به بيرون زبانه مي‌كشد. آنها به آتش‌نشاني خبر مي‌دهند، در خانه را به طريقي باز مي‌كنند و تا آمدن نيروهاي آتش نشاني براي كمك به كمتر سوخته شدن خانه هر كاري از دستشان برمي‌آيد انجام مي‌دهند. با آمدن آتش‌نشان‌ها نورافكن‌هاي «دايره راز» هم به كمك مي‌روند تا با روشن كردن محوطه، كار را براي نيروهاي آتش‌نشاني راحت‌تر كنند. صادقي با بيان اين‌كه يك شب از وقت ما صرف اين كار شد و ما فيلمبرداري نداشتيم، گفت: «البته به جاي آن خوشحال‌تر هستيم كه از سوختن يك پنت‌هاوس جلوگيري كرديم.» به گفته صادقي تنها دو هفته از فيلمبرداري كار باقي مانده است. اين تله‌فيلم قرار است از شبكه اول سيماي جمهوري اسلامي ‌ايران پخش شود. دايره راز با بازي مهسا كرامتي (ارمغان)، پرديس افكاري (پرديس)، شهره سلطاني (شبنم)، مجيد مشيري (بهروز)، بهرام ابراهيمي، فريدون مهرابي، محمدرضا غياث‌آبادي و با حضور دكتر محمود عزيزي در نقش باباعلي ساخته مي‌شود. ساغر فروتن پایگاه اینترنتی




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پرشین وی]
[مشاهده در: www.persianv.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 345]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن