تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819062445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهدي نژاد خبر داد:تصويب انجام 37 پروژه كلان ملي/ اختصاص بودجه 2هزار و 500ميلياردي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهدي نژاد خبر داد:تصويب انجام 37 پروژه كلان ملي/ اختصاص بودجه 2هزار و 500ميلياردي
تصويب انجام 37 پروژه كلان ملي/ اختصاص بودجه 2هزار و 500ميلياردي
معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم از تصويب 37 پروژه كلان در جلسه امروز شوراي عالي علوم،تحقيقات و فناوري، خبر داد و گفت: ‌اين پروژه ها در طول 5 سال با بودجه‌اي بالغ بر 2 هزارو 500 ميليارد تومان با مشاركت دانشگاه‌ها در بخش خصوصي اجرايي مي‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر محمد مهدي‌نژاد نوري در نشست خبري امروز سه شنبه تصويب اين 37 پروژه را در راستاي رفع نيازهاي كشور و تاكيدات رئيس جمهور در هفته پژوهش دانست و افزود: اين 37 پروژه در 10 كميسيون تخصصي شورا بررسي و پس از بازنگري در شوراي عالي عطف مطرح شد.

معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم اظهار داشت: اين 37 پروژه پس از بررسي و امتيازدهي در كميسيون دايمي مورد بررسي قرار گرفت كه در شوراي عالي عطف به تصويب نهايي رسيد.

وي خاطرنشان كرد: ايجاد تحول در دانشگاه‌ها و تبديل دانشگاه‌ها به دانشگاه نسل 3 (تحقيقاتي و كارآفرين)، توسعه اقتصاد دانش‌بنيان، اصلاح مديريت علم و فناوري در كشور، افزايش سطح شركت‌هاي دانش بنيان، شكست تحريم‌ها، ايجاد تصويري از تحقق نيازهاي كشور، دستيابي به اهداف چشم انداز و الگو شدن ايران در پيشرفت و حفظ استقلال از جمله تاثيرات اجراي اين پروژه‌ها در كشور است.

وي با بيان اينكه اين 37 پروژه در دو گروه الف و ب امتيازدهي شدند، توضيح داد: براي اولويت‌گذاري اين پروژه‌ها 8 معيار تعيين شد كه از آن جمله مي توان به همراستاي پروژه‌ها با نيازهاي كشور و اسناد بالادستي، زمان انجام پروژه‌ها، توسعه علم و فناوري در مرزهاي دانش، دارا بودن مزاياي اقتصادي و ايجاد ارزش افزوده، افزايش همكاري‌ نهادهاي مرتبط، دارا بودن نتيجه راهبردي، توسعه فناوري‌ها و توسعه اهداف آموزشي در خال اجراي پروژه‌ها اشاره كرد.

مهدي‌نژاد همچنين با اشاره به ميزان بودجه اختصاص يافته براي اجراي پروژه‌هاي كلان خاطرنشان كرد: براي اجراي اين 37 پروژه كلان يك رديف بودجه مستقل ذيل نظر شوراي عالي عطف در بودجه 91 براي حمايت از اين پروژه‌ها ايجاد مي‌شود كه سرانه هر كدام از اين پروژه‌ها 20 ميليارد تومان پيش‌بيني شده است.

وي با بيان اينكه مجموعه بودجه‌هاي يك سال اجراي اين 37 پروژه بالغ بر 740 ميليارد تومان برآورد شده است، ادامه داد: براي اجراي اين پروژه‌ها حداكثر سقف زماني 5 سال تعيين شد كه براي اجراي اين مدت پروژه بودجه‌اي بالغ بر دو هزار و 500 ميليارد تومان در نظر گرفته شد.

دبير شوراي عالي عطف با بيان اينكه اين 37 پروژه در حوزه‌هاي علوم پايه، فني و مهندسي، سلامت، كشاورزي، محيط زيست، فناوري اطلاعات و ارتباطات، انرژي و هوشمند سازي كنترل ترافيك است، يادآور شد: علاوه بر اين دو پروژه در حوزه علوم انساني نيز تعريف شده است كه براي هماهنگي و اجراي آن به تاييد شوراي تحول علوم انساني خواهد رسيد.

© 2003 Mehr News Agency .

سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن