تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819080751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فيلمبرداري «روز رستاخيز» به بهار 88 موكول شد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: فيلمبرداري «روز رستاخيز» به بهار 88 موكول شد


سرمايه : در حالي كه اعلام شده بود محمدرضا درويش فيلمبرداري فيلم بزرگ روز رستاخيز را تا اول اسفند ماه آغاز كند تهيه كننده آن از تعويق فيلمبرداري تا آغاز سال 88 خبر داده است. تقي عليقلي زاده تهيه كننده فيلم روز رستاخيز علت تاخير در آغاز فيلمبرداري را طولاني شدن روند پيش توليد فيلم دانسته و به فارس گفت: «فيلم روز رستاخيز در حال حاضر در مراحل مطالعات، ساخت وساز طراحي صحنه و لباس است و فكر مي كنم پيش توليد كار كمي به زمان بيشتري نياز داشته باشد و اسفندماه وارد مرحله فيلمبرداري نمي شويم.

ما عجله اي براي كليد زدن كار نداريم و ترجيح مي دهيم پخته تر و با پيش توليد سنجيده تري پيش برويم.» به گفته عليقلي زاده: «در اين پروژه پراكندگي لوكيشن ها بسيار است و در مناطق مختلفي از كشور فيلمبرداري انجام مي شود.» «روز رستاخيز» تازه ترين دغدغه سينمايي احمد رضا درويش حوادث محرم سال 61 ه.ق را به تصوير مي كشد عنوان يكي از عظيم ترين توليدات سينمايي ايران است كه مقدمات ساخت آن از اسفند سال 86 آغاز شده است. جديدترين فيلم درويش كه فيلمنامه آن را نيز خودش نوشته درباره واقعه عاشورا و قيام امام حسين(ع) است و قصه فيلم به شخصيتي حاشيه اي در واقعه عاشورا مربوط است كه در متن حوادث حركت مي كند. اين فيلم، از مرگ معاويه تا قيام امام حسين (ع) را روايت خواهد كرد.
روز رستاخيز از جمله توليدات سينمايي ايران است كه اگر روند ساخت آن به همين شكل پيش برود يكي از توليدات بزرگ
« BIG PRODUCTION »در سينماي ايران به شمار مي رود. فيلمي كه حتماً هزينه هاي توليد آن با مبالغ گسترده و شيوه هاي معمول سينماي ايران فاصله دارد. در واقع درويش در روز رستاخيز قصد دارد مديوم هاي مرسوم سينماي ايران را بشكند و فيلمي در حدواندازه هاي توليداتي در سينماي جهان و به ويژه هاليوود بسازد. او در دوئل نيز تا حدودي از امكانات سينماي ايران پا را فراتر گذاشت. از آنجايي كه سازندگانش با پروژه سنگين و حساسي روبه رو بودند، اين فيلم فاز تحقيقات گسترده اي فعال شد كه جوانب توليد را از منظرهاي مختلف مورد بررسي قرار داد. فيلمنامه روز رستاخيز از يك سال پيش به پايان رسيد و به شوراي پروانه ساخت ارائه شد و مجوز ساخت آن دريافت شد. يكي از ويژگي هاي ساخت روز رستاخيز پيش توليد گسترده اي است كه از سال گذشته و بعد از پايان فيلمنامه با نظارت درويش آغاز شده است.
از ابتداي سال گروهي از مشاوران پروژه روز رستاخيز براي يافتن لوكيشن هاي ساخت اين فيلم به نقاط مختلف كشور سفر كردند و مكان هايي را كه مناسب فيلمبرداري اين پروژه سينمايي بود، برگزيدند. حساسيت ساخت چنين فيلم بزرگي در سينما باعث شده است درويش و گروه سازنده فيلم روز رستاخيز همچنان بدون اعلام هيچ خبري از فضاي مطبوعاتي دور باشند و كمتر در مورد روند ساخت آن خبري از سوي گروه توليد فيلم منتشر شده است. با اين همه تاكنون حضور فرهاد فارسي به عنوان طراح لباس و صحنه و عبدالله اسكندري به عنوان طراح چهره پردازي قطعي شده بود. عليقلي زاده همچنين خبر از همكاري حسين جعفريان به عنوان مدير فيلمبرداري داده است. فرهاد فارسي طراحي صحنه و لباس اين فيلم را به عهده دارد و از اوايل سال 86 طراحي و مقدمات كار را آغاز كرد و تحقيقات مفصلي را انجام داد. وي براي تكميل و رسيدن به جامعيت در طراحي صحنه، لباس و دكور فيلم به موزه هاي كشورهاي اسلامي سفر كرده و تاكنون بخش اعظمي از طراحي هنري فيلم انجام شده است. فيلمبرداري اين پروژه عظيم سينمايي در خوزستان، مازندران و تهران صورت مي گيرد و سازندگان آن براي انتخاب لوكيشن هاي فيلم، از كاشان، نائين، يزد، كرمان، فارس، چهارمحال وبختياري و بوشهر بازديد كرده اند. در «روز رستاخيز» مجموعه اي از حدود 60 بازيگر مشهور و قدرتمند ايراني ايفاي نقش مي كنند و بر اساس نياز، جمع كثيري از هنروران آموزش ديده در آن حضور خواهند داشت. از آنجايي كه اين پروژه تركيبي از بازيگران داخلي و خارجي خواهد داشت براي انتخاب بازيگران خارجي، دفاتري در انگلستان و فرانسه تشكيل شد تا فهرستي از بازيگران مناسب را معرفي كند. استفاده از بازيگران مطرح عرب نيز در اين پروژه در دستور كار قرار گرفته كه رايزني هايي براي انتخاب بازيگر در دمشق و بيروت صورت گرفت. در «روز رستاخيز» عبدالله اسكندري در سمت طراح چهره پردازي و مشاور كارگردان و احمد مسجد جامعي به عنوان مشاور پروژه با احمدرضا درويش همكاري مي كنند.

چهارشنبه|ا|30|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن