تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818998050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انگوران؛ مزايده داخلي يعني واگذاري به كنسرسيوم


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: انگوران؛ مزايده داخلي يعني واگذاري به كنسرسيوم
گروه صنعت و معدن- پس از آن كه معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنايع و معادن دو روز قبل از برگزاري مزايده داخلي معدن انگوران، معدني كه 13 تن از نمايندگان مجلس به خاطر واگذار نشدن آن به بخش‌خصوصي فعال در استان زنجان تصميم داشتند وزير صنايع و معادن را استيضاح كنند، خبرداد. خبرهاي جديد دريافتي حكايت از آن دارد كه اين معدن به كنسرسيوم متشكل فعالان معدن واگذار خواهد شد.
برپايه اطلاعات نمابري كه ديروز از سوي دبير اتحاديه صادركنندگان فرآورده‌هاي صنايع و معادن به گروه صنعت و معدن ارسال شد، در ستاد سياستگذاري سرب و روي اين تصميم بررسي شده است.
حسن حسينقلي در اين نمابر عنوان كرد كه تعيين برنامه كوتاه‌مدت و فرمول تعيين قيمت و نحوه تامين مواد اوليه واحدهاي سرب و روي، بررسي بدهي‌ واحدهاي سرب و روي و تعيين شرايط پرداخت بدهي و فروش مدت‌دار ماده معدني به واحدها و تصميم‌گيري در مورد واگذاري معدن انگوران به تشكلي فراگير و كنسرسيومي متشكل از فعالان سرب و روي كشور، از جمله تصميمات اين ستاد بوده است. از سويي ديگر خبرهاي ديگر حاكي است كه برخي از نمايندگان مردم زنجان در مجلس مذاكرات خود را با وزارت صنايع و معادن را دنبال مي‌كنند.
انگوران را بخش‌خصوصي مستقر در زنجان مي‌خواهد
نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوالي مبني بر دلايل بيكار شدن برخي از كارگران شركت توسعه معادن روي طي چند هفته اخير گفت: واگذاري معدن كه در همان ابتدا مي‌توانست يكي از راه‌هاي حمايت از سهامداران باشد، متاسفانه صورت نگرفت و از سوي ديگر كاهش قيمت جهاني روي و افزايش چند برابري قيمت گوگرد و اسيد و همچنين ريزش معدن و كاهش عيار خاك معدني و نيز روال ناكارآمد مديريت دولتي، منجر به اين شد كه صنعت روي كشور كه حدود 70درصد آن نيز در زنجان مستقر است، به شدت ضربه ببيند. سعدالله نصيري در گفت‌وگو با ايسنا منطقه زنجان، به بحث واگذاري معدن انگوران اشاره كرد و اظهار داشت: بر اساس حكم جزء 5 بند و تبصره 29 قانون بودجه سال 76 مقرر شده بود شركت سهامي عام در رابطه با واگذاري بهره‌برداري معدن روي انگوران تشكيل شود و از سوي ديگر بر اساس جدول 13 همان قانون بودجه مقرر شده بود كارخانه 100هزار تني روي احداث شود، اما اين امر تا به امروز محقق نشده است.
قرار بر اين بود اين واگذاري تا سال 84 صورت پذيرد و تا مرحله مزايده نيز پيش رفته بود، اما به دلايلي نامعلوم و نيز سياست‌هاي كلي اصل 44، اين معدن به شركت دولتي تهيه و توليد مواد معدني واگذار شد. وي ابراز داشت: پس از جلسات طولاني و بحث‌هاي مفصل با وزير صنايع مقرر شد نسبت به واگذاري معدن اقدام شود و در حال حاضر و در راستاي تعامل با دولت، كميته‌ ويژه‌اي مركب از يك نفر از نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي، استاندار زنجان و يك نفر به عنوان نماينده وزير صنايع و معادن تشكيل و اين امر در حال پيگيري است. نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس افزود: روال ناكارآمد برخي مديريت‌هاي دولتي به جاي اين‌كه بر اساس سياست‌هاي اصل44، از رشد و توسعه بخش خصوصي حمايت كند، اين بخش را با مشكل مواجه كرده است؛ در حالي كه طي 13 سال تلاش، تجربه ارزشمندي در اين بخش حاصل شده بود و از اين رو متاسفانه به دليل زيان‌هاي وارده به اين كارخانجات، تعدادي از كارگران اين بخش بيكار شده‌اند. وي تسريع در روند واگذاري حق بهره‌برداري معدن انگوران و حمايت از بخش‌خصوصي را به عنوان راهكاري براي حل مشكلات فعالان بخش روي و نيز بازگشت كارگران بر سر كار خود، پيشنهاد نمود. نصيري در رابطه با واگذاري معدن از طريق كنسرسيوم نيز گفت: نمايندگان استان درصدد اجراي قانون در راستاي واگذاري معدن از طريق مزايده مي‌باشند، اما در اين واگذاري شرايط متقاضيان از منظر تخصص و مهارت نيز بايد لحاظ گردد، چرا كه در اثر واگذاري معدن به افراد غيرمتخصص، اين صنعت لطمه بيشتري خواهد خورد. در صورت عدم اجراي واگذاري از طريق مزايده، پيشنهاد بعدي واگذاري حق بهره‌برداري به كنسرسيومي متشكل از توليدكنندگان و فعالان عرصه روي مي‌باشد كه شركت توسعه معادن روي نيز در اين صورت، يكي از سهامداران عمده خواهد بود.
 سه شنبه 1 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن